CARSNEWS
NEW MODELS

Peugeot 504 Pickup. Η ιστορία ενός όχι και τόσο δημοφιλούς Group B!

Η ιστορία του Group B έχει αναλυθεί εκτενώς και πλέον, όλοι ή τουλάχιστον σχεδόν όλοι γνωρίζουν τα κτήνη που γέννησε εκείνο το σετ κανονισμών. Όλοι έχουμε ακούσει για τα Audi Quattro, τα Ford RS200, τις Lancia 037 και τις Delta S4 ή ακόμα και τα Peugeot 205 T16 που έχουν κάθε δικαίωμα να καυχιόνται για την επιτυχία τους, έχοντας 2 τίτλους στο όνομα τους με τους Timo Salonen και Juha Kankkunen το 1985 και 1986 αντίστοιχα. Όμως το 205 δεν είναι το μοναδικό Peugeot που ομολογκαρίστηκε στο Group B…

 

Τη δεκαετία του ’70, η γαλλική εταιρία απόλαυσε σημαντικές επιτυχίες στους τύπου “safari” αγώνες αντοχής στην Αφρική. Το 504 coupe μάλιστα, ήταν τόσο επιτυχημένο που γρήγορα απέκτησε το παρατσούκλι “Η βασίλισσα της Αφρικής” από τα μέσα εκείνης της δεκαετίας και έπειτα. Στη συνέχεια όμως, ήρθε η δεκαετία του ’80 και μαζί της, οι αλλαγές στους κανονισμούς. Έτσι, η Peugeot ένταξε το 504 coupe με τον V6 βενζινοκινητήρα του στο Group B ενώ στα τέλη του έτους, έκανε ακριβώς το ίδιο και για την pickup έκδοση του ίδιου μοντέλου. Η λογική ερώτηση, είναι η εξής: Γιατί στο Group B και όχι, κυριολεκτικά, σε οποιαδήποτε άλλη κατηγορία όπως για παράδειγμα το Group A ή το Group N. Η απάντηση είναι απλή και… τεχνική. Αμφότερες οι δύο τελευταίες κατηγορίες, περιελάμβαναν όρους για τον ελάχιστο χώρο που έπρεπε να προσφέρει η καμπίνα και το 504 pickup  δεν πληρούσε αυτόν τον κανονισμό. Έτσι, μεταφέρθηκε αυτόματα στο Group B, παρά το γεγονός ότι η παραγωγή του ήταν υπερπολλαπλάσια των τεράτων για τα οποία θυμόμαστε την συγκεκριμένη κατηγορία!

Σε αντίθεση με αυτό που πίστευε η πλειοψηφία του κόσμου, η Group B έκδοση του Peugeot 504 pickup δεν κινούνταν από τον ίδιο V6 που διέθετε το 504 coupe. Αντιθέτως, εξοπλιζόταν με έναν τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με χωρητικότητα που δεν ξεπερνούσε τα 1.971 κ.εκ. ενώ η ισχύς περνούσε στο οδόστρωμα από τους τροχούς του πίσω άξονα, εξασφαλίζοντας καλύτερη αξιοπιστία, μικρότερο βάρος και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με κάποιο σύστημα τετρακίνησης. Παρά το γεγονός ότι και πάλι, ο κόσμος πίστευε ότι το γαλλικό αγωνιστικό ήταν τετρακίνητο, πιθανώς επειδή αυτό συνηθιζόταν στα μοντέρνα pickups και αγωνιστικά…

Το Peugeot 504 pickup λοιπόν, ήταν μία πραγματικότητα στο Group B και μην κάνεις το λάθος να πιστέψεις ότι συμμετείχε μονάχα σε αγώνες εκτός του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Μπορεί να μην ήταν σε θέση να ανταγωνιστεί τα supercars του Group B υπό φυσιολογικές συνθήκες αλλά οι αγώνες αντοχής είναι μία πολύ διαφορετική υπόθεση. Στον πρώτο του πρωταθληματικό αγώνα, το Safari Rally του 1983, το Peugeot 504 pickup τερμάτισε σε μία απολύτως αξιοπρεπή 8η θέση στα χέρια των Johnny Hellier και John Hope ενώ το ίδιο δίδυμο τερμάτισε στην 15η θέση στο ίδιο ράλι την επόμενη χρονιά. Η υψηλότερη θέση που κατέκτησε ποτέ το γαλλικό αγωνιστικό pickup, ήταν η 5η στο Cote d’Ivoire Rally του 1984 με τους David Horsey και David Williamson. Την ίδια χρονιά, κατέκτησε το African Rally Championship με το ίδιο ντουέτο. Καθόλου άσχημα για ένα όχημα που μπορεί να αγωνιζόταν, συμπτωματικά, στο Group B αλλά σε καμία περίπτωση δεν ήταν εξελιγμένο και κατασκευασμένο γι’ αυτό.

Related Articles

Το Volkswagen ID. Space Vizzion θα μπει στην παραγωγή το 2021

cars

Ποιο αυτοκίνητο μπορώ να αγοράσω μέχρι 11.000 ευρώ;

cars

Σπάζοντας το φράγμα του ενός εκ. οχημάτων!

cars

Νέο Mazda RX-9: Ο “διάδοχος” του RX-8 έχει σχεδίαση που καθηλώνει!

cars

Harley-Davidson: Διακόπτεται η παραγωγή του LiveWire

cars

To Chevrolet Bolt θα κάνει facelift… από μέσα!

cars

Ford Mondeo facelift. Καλώς το κι ας άργησε!

cars

Το Jeep Gladiator Mojave είναι ο βασιλιάς της ερήμου

cars

Σοκαριστικό videο: Δείτε τι γίνεται σε σύγκρουση νταλίκας-αυτοκινήτου

cars