CARSNEWS
AUTONEWS

Peugeot 508 1.5 BlueHdi EAT 8. Η αρχοντιά του σεντάν

Τα τελευταία χρόνια η συντριπτική πλειονότητα των μοντέλων που οδηγούμε – δοκιμάζουμε ανήκουν στη κατηγορία των SUV και των κροσσόβερ, με αποτέλεσμα να μας έχει γίνει σε πολύ μεγάλο βαθμό συνήθεια. Μία συνήθεια την οποία ήρθε να διακόψει, και μάλιστα με βίαιο τρόπο θα λέγαμε, η δοκιμή του Peugeot 508. Ενός μοντέλου που «κυνηγήσαμε» για να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του, καθώς έχοντας νωπή στο μυαλό μας την οδηγική αίσθηση του 3008, θέλαμε να δούμε τι έχουν καταφέρει οι Γάλλοι με την μπερλίνα τους, ενώ πολύ σύντομα θα ακολουθήσει και η δοκιμή του ολοκαίνουριου 208.

Έντονες γραμμές τόσο στα πλαϊνά, όσο και στο πίσω μέρος του

 

Και εκ του αποτελέσματος πλέον κρίνοντας, πολύ καλά κάναμε και αναζητήσαμε επιμόνως τη δοκιμή του 508, καθώς ήρθε για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Ήρθε για να μας κάνει να σκεφτούμε διπλά και τριπλά αν όντως υπάρχει λόγος να επιλέξουμε ένα SUV, παρά το γεγονός πως έχουμε δηλώσει φανατικοί λάτρεις των τετρακίνητων, προσοχή των τετρακίνητων προτάσεων, της κατηγορίας με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη.  Και όλα τα συμπεράσματα που θα διαβάσετε στη συνέχεια, είναι προϊόν οδήγησης του Peugeot 508 για σχεδόν 2000 χιλιόμετρα σε μόλις μία εβδομάδα, κυριολεκτικά σε κάθε είδους συνθήκη και δρόμο. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Ιδιαίτερα όμορφο και επιβλητικό εμπρός

Με πολύ προσεγμένη σιλουέτα

Θα ήταν πάρα πολύ εύκολο για την Peugeot να καταργήσει το 508 ώστε να εστιάσει στην εξέλιξη και το λανσάρισμα SUV, αλλά η γαλλική εταιρία δεν το έκανε. Αντιθέτως, το αντικατέστησε, βελτιώνοντας το σε κάθε πιθανό τομέα ώστε να του δώσει την ευκαιρία να αποδείξει την αξία του σε μία κατηγορία που συρρικνώνεται μεν, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει δε. Το νέο 508, βασίζεται στην EMP2 πλατφόρμα του PSA Groupe, όμως μας επιφύλασσε μία σημαντική έκπληξη που αφορά σε μία ουσιαστική διαφοροποίηση στο αμάξωμα. Η γαλλική εταιρία πήρε την απόφαση για την μετάβαση σε ένα fastback στιλ, αφήνοντας πίσω τις αυστηρές γραμμές του κλασικού, τετράθυρου sedan.

Χαρίζουν πόντους στη συνολικά προσεγμένη αισθητική του αυτοκινήτου

Σχεδιαστικά δε, το 508 “φοράει” τις επιρροές του από το Instinct Concept με περηφάνια, καθώς του προσδίδουν ένα πιο επιθετικό και δυναμικό look. Σε αυτό βοηθούν και οι διαστάσεις. Η Peugeot πηγαίνει αντίθετα στο ρεύμα της μεγέθυνσης και το μήκος του νέου 508 είναι 80 χιλιοστά μικρότερο σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο με το ύψος να έχει μειωθεί επίσης κατά 60 χιλιοστά ενώ το πλάτος, αυξήθηκε κατά 20 χιλιοστά. Κάπως έτσι και σε συνδυασμό με τις πόρτες άνευ πλαισίου, την χαμηλή μάσκα και τα εντυπωσιακά πίσω φώτα, δημιουργείται μία “αθλητική” στάση που το διαφοροποιεί σημαντικά τόσο από τον ανταγωνισμό, όσο και από τον πρόγονο του.

Ένα από τα πλέον όμορφα μοντέλα, όχι μόνο της κατηγορίας, αλλά συνολικά

Το εμπρός μέρος είναι εντυπωσιακό κι αντανακλά δυναμισμό, με τη  μοντέρνα κυψελοειδή μάσκα με τα στοιχεία χρωμίου και τα  κάθετα τοποθετημένα φώτα ημέρας LED που  προσδίδουν στο αυτοκίνητο ιδιαίτερη εμφάνιση σχηματίζοντας μια μοναδική φωτεινή υπογραφή. Το καπό έχει χαμηλώσει όσο το δυνατόν περισσότερο έτσι ώστε να τονίσει το δυναμισμό και η συνολική εμφάνιση έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να εντυπωσιάζει από όποια πλευρά και αν το κοιτάξεις. Σε κάθε περίπτωση οι σχεδιαστές του κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους και με το παραπάνω, δημιουργώντας ένα κατεξοχήν καλαίσθητο σύνολο το οποίο σε καμία περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητο από πουθενά.

Πολύ ιδιαίτερο και εντυπωσιακό και το εσωτερικό του

Εξίσου προσεγμένο και εσωτερικά

Μπαίνοντας στο 508 το βλέμμα πέφτει αμέσως στον εντυπωσιακό πίνακα οργάνων, ο οποίος δεσπόζει στη νέα έκδοση του i-Cockpit. Με πληθώρα δυνατοτήτων διαμόρφωσης (έξι διαφορετικές επιλογές απεικόνισης), το Head-up Display βρίσκεται πάνω από το τιμόνι και παρουσιάζει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες οδήγησης μπροστά στο οπτικό πεδίο  του οδηγού, χωρίς εκείνος να χρειάζεται να απομακρυνθεί το βλέμμα από το δρόμο, ενώ στις λειτουργίες του συμπεριλαμβάνεται και το νέο σύστημα νυχτερινής όρασης Night Vision. Η κεντρική οθόνη αφής ενσωματώνεται πλήρως στο ταμπλό και βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το Head-up Display. Διατίθεται σε μέγεθος 8’’ SD για το επίπεδο εξοπλισμού Active και 10’’ υψηλής ευκρίνειας (HD) για τα επίπεδα εξοπλισμού Allure, GT Line και GT.

Εκτός από άνεση, προσφέρουν και ικανοποιητική πλευρική στήριξη

Συνοδεύεται από 7 διακόπτες αεροπορικού τύπου που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου και παρέχουν άμεση πρόσβαση σε βασικές λειτουργίες άνεσης, όπως το ηχοσύστημα, ο κλιματισμός, το σύστημα πλοήγησης, οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, το τηλέφωνο, οι εφαρμογές του κινητού και το i-Cockpit Amplify. Η επιλογή των υλικών στο εσωτερικό και η προσοχή ακόμα και στην παραμικρή λεπτομέρεια του φινιρίσματος, γίνονται άμεσα αντιληπτές από τους επιβάτες που αισθάνονται ότι βρίσκονται σε ένα φιλικό, μοντέρνο και εκλεπτυσμένο περιβάλλον. Oι τελευταίοι θα δυσκολευτούν κάπως να μπούνε στις πίσω θέση αν είναι σχετικά υψηλόσωμοι, ενώ και ο διαθέσιμος χώρος για τα κεφάλια τους δεν είναι ιδιαίτερα πολύς, εξαιτίας της έντονης κλίσης της οροφής. Από εκεί και πέρα τέσσερις ενήλικοι θα ταξιδέψουν μαζί με τις αποσκευές τους καθώς η χωρητικότητα του πορτ μπαγκαζ φτάνει πλέον τα 487 λίτρα ενώ το μεγάλο άνοιγμα διευκολύνει πάρα πολύ τη φόρτωση ακόμη και των ογκωδών αντικειμένων.

Στις πίσω θέσεις, η είσοδος και η έξοδος, όπως και ο χώρος για τα κεφάλια, θα προβληματίσεις τους υψηλόσωμους

Και πάει και δεν καταναλώνει

Το 508 της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον 1.500άρη turbodiesel κινητήρα, τεχνολογίας BlueHdi, απόδοσης 130 ίππων και 300 Nm ροπής. Ένα μηχανικό σύνολο που ταιριάζει πραγματικά γάντι στο αμάξι, καθώς έχει το απαραίτητο νεύρο, αλλά διατηρεί πάντα το οικονομικό του προφίλ. Με το πλήκτρο Drive Mode δίπλα στον επιλογέα, μπορείτε να επιλέξετε το προφίλ οδήγησης που επιθυμείτε, από Eco μέχρι και Sport, όσο το αυτόματο EAT8 κιβώτιο ακολουθεί πιστά τις οδηγίες σας. Στην πράξη το μοτέρ είναι εντυπωσιακά ήσυχο, με μηδενικό σχεδόν κροτάλισμα, ενώ οι ικανότητές του είναι εμφανείς από τις χαμηλές στροφές. Το 0-100χλμ./ώρα έρχεται σε 10.1’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 208 χλμ./ώρα. Εκεί όμως που πραγματικά δείχνει και με το παραπάνω την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί της εταιρίας είναι τόσο στα 99 γρ./χλ, των εκπομπών CO2 όσο και  στη κατανάλωση των 5.4λτ/100χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής, με τα περισσότερα από αυτά να είναι σε γρήγορους, πολύ γρήγορους ρυθμούς.

Δύναμη από χαμηλά, πολιτισμένη λειτουργία και απίστευτα χαμηλή κατανάλωση

Παραπάνω από απολαυστικό

Και ερχόμαστε στην ουσία της δοκιμής που είναι η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα αρχίζουν οι προβληματισμοί του στυλ «για ποιο λόγο ακριβώς αγοράζουμε SUV», και όσο περνάει η ώρα οι προβληματισμοί αυτοί αυξάνονται. Όσο διαπιστώνεις πως μέσα στο 508 γίνεσαι μέρος του δρόμου, όσο αντιλαμβάνεσαι την υψηλή ποιότητα κύλισης και την πλήρη έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων, ακόμη και όταν οι ταχύτητες στην εθνική οδό αυξάνονται αρκετά, τόσο περισσότερο μας αρέσει το 508. Αρωγός σε κάθε περίπτωση ο πετρελαιοκινητήρας με τη ροπή από τις χαμηλές στροφές και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων που εκτοξεύει την άνεση. Και ξαφνικά όταν φτάνεις στη Θεσσαλονίκη, έχοντας φύγει από την Αθήνα, ξεκούραστος και με το χαμόγελο στα χείλη, αποφασίζεις να ρίξεις και μία ματιά στη μέση κατανάλωση. Και εκεί είναι που δεν πιστεύεις στα μάτια σου, καθώς αυτό το 5.4 είναι εντελώς απρόσμενο, όταν έχει ολοκληρώσει το ταξίδι σε πολύ λιγότερο από τέσσερις ώρες.

Ένα αυτοκίνητο για πολλά μα πάρα πολλά ξεκούραστα και απολαυστικά χιλιόμετρα στην εθνική οδό

Εντός πόλης, παρά τις διαστάσεις του, το 508 αποδείχθηκε εκτός από ευκολοδήγητο και μαγνήτης βλεμμάτων, καθώς η σιλουέτα του είναι τέτοια που σε καμία περίπτωση δεν περνάει απαρατήρητο. Βεβαίως όταν έχεις ένα Peugeot στα χέρια σου, προφανώς και δεν αφήσεις την ευκαιρία να πάει χαμένη, δηλαδή να μην το οδηγήσεις σε μία διαδρομή με στροφές. Και αν στην εθνική οδό ξεκίνησαν οι προβληματισμοί μας, στον Χολομώντα ολοκληρώθηκαν. Τα υψηλά επίπεδο πρόσφυσης, η απουσία κλίσεων, το ακριβές και γρήγορο τιμόνι, η εξαιρετική ισορροπία της ανάρτησης ανάμεσα σε άνεση και σωστή οδική συμπεριφορά, μας έκαναν να αγαπήσουμε ξανά τα σεντάν. Διότι σε μία χώρα σαν τη δική μας, ευτυχώς υπάρχουν ακόμη δρόμοι που μπορείς να τα απολαύσεις και να χαρείς τις πολλές και ξεχωριστές αρετές ενός αυτοκινήτου όπως το Peugeot 508.

Γνήσιο Peugeot ως πρός την οδική του συμπεριφορά, καθώς είναι απόλυτα ρυθμίσιμο σε κάθε κατάσταση

Για το τέλος αφήσαμε τα 35500 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει το Peugeot 508 με τον 1500άρη κινητήρα πετρελαίου και το αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων. Μία τιμή η οποία σίγουρα δεν είναι μικρή, αλλά σε κάθε περίπτωση αντικατοπτρίζει πλήρως τη πολύ καλή και προσεκτική δουλειά που έχουν κάνει οι Γάλλοι σε όλους τους τομείς.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Άνεση
  • Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου

  • Ευκολία εισόδου πίσω
  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 130
0-100 10.1″
Τελική ταχύτητα 208 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 5.4 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 99 γρ/χλμ
Ικανοποιητικά τα 487 λίτρα και πολύ βολικό το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας

Related Articles

Alfa Romeo Giulia & Stelvio Quadrifoglio. Διαθέσιμες και στη χώρα μας

cars

Nέα Skoda Octavia. Διαθέσιμη από 19900 Ευρώ

cars

Kawasaki Ninja 1000SX. Διαθέσιμο

cars

BMW M8 Gran Coupe. Στιλ με επιδόσεις και μία δόση πρακτικότητας!

cars

Οδηγούμε το Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 48V AWD το πιο δημοφιλές τζιπάκι της αγοράς

cars

Groupe Renault. Αναδιοργανώνεται

cars

Στον β΄ γύρο του Μόντε Κάρλο Masters ο Τσιτσιπάς

cars

Τον Δεκέμβριο τα αποκαλυπτήρια του νέου Toyota Mirai.

cars

Peugeot 508 1.5 BlueHdi EAT 8. Η αρχοντιά του σεντάν

cars