CARSNEWS
AUTONEWS

 Peugeot. Aγωνιστικές περγαμηνές πολλών ετών

Για την ακρίβεια 125 χρόνια και πιο συγκεκριμένα το 1895 όταν «η εταιρία με το λεοντάρι» ξεκινούσε την αγωνιστική της παρουσία, βάζοντας παρακαταθήκη για όσα θα ακολουθούσαν. Το σημαντικότερο ίσως είναι ότι βρισκόμαστε μόλις εφτά χρόνια μετά την πρώτη επίσημη εμφάνιση του αυτοκινήτου γενικώς από τον Κάρλ Μπένζ το 1888 και στον πρώτο καταγεγραμμένο αγώνα αυτοκινήτων, στο επικό εκείνο Παρίσι-Μπορντώ-Παρίσι, που έγινε στις 11-14 Ιουνίου του 1895 και όπου η Peugeot ανακηρύχθηκε νικήτρια. Αυτή ήταν η αρχή αλλά η ιστορία είναι μεγάλη και έχει ενδιαφέρον να την ακολουθήσουμε χρονολογικά, τουλάχιστον στις καλύτερες στιγμές της στα ράλι, τους αγώνες αντοχής, στους αμμόλοφους της Αφρικής αλλά και στο θρυλικό Pikes Peak.

1895

Σε εκείνον λοιπόν τον πρώτο αγώνα, έκανε η Peugeot την πρώτη της νίκη με το Type 7 με τον κινητήρα των 1,3 λίτρων και τους 3,7 ίππους και  οδηγό τον Γάλλο Πωλ Κεσλέν που ολοκλήρωσε τον αγώνα των 1.178 χιλιομέτρων σε 59 ώρες και 48 λεπτά.          Όμως, για την ιστορική αλήθεια, ο Κεσλέν τερμάτισε στην τρίτη θέση, αλλά οι δύο πρώτοι αποκλείστηκαν για παράβαση των κανονισμών και έτσι στέφθηκε νικητής.

1912-19

Στα χρόνια αυτά η Peugeot κάνει τρείς νίκες παρακαλώ στο Indy 500 και ο Γάλλος Ζιλ Γκούζ γίνεται ο πρώτος οδηγός εκτός Αμερικής που το 1913 κερδίζει τον αγώνα  με μ.ω.τ. 135 χιλιόμετρα περίπου για τους 200 γύρους ενώ ακολούθησαν άλλες δύο νίκες στον ίδιο αγώνα το 1916 και 1919

 Η δεκαετία του 1960

Πρωταγωνιστής το PEUGEOT 404 με πληρώματα από την Κένυα στο μεγάλο Σαφάρι με νίκες στα 1963, 1966, 1967 και 1968. Αξίζει να θυμίσουμε ότι ήταν τόσο δύσκολο το Σαφάρι τότε και το 1963 όσο και το 1968 τερμάτισαν μόνο εφτά αυτοκίνητα που αντιστοιχεί στα 7% των συμμετοχών, και τότε τα εφτά πληρώματα (μεταξύ των οποίων και ένα γυναικείο για πρώτη φορά το 1968) πήραν το προσωνύμιο «οι απτόητοι εφτά»/

Η δεκαετία του 1970

Μία πολύ καλή δεκαετία για την Peugeot καθώς αρχίζει να αποκτά φήμη, στην οποία βοήθησε και η είσοδος στην αγωνιστική ομάδα ττου Ζαν-Πιέρ Νικολά ο οποίος με ένα πανέμορφο 504 Coupe V6της έδωσε την νίκη στο Σαφάρι το 1978 για δεύτερη φορά στην δεκαετία καθώς είχε προηγηθεί γη νίκη του Ουβε Αντερσον με ίδιο αυτοκίνητο το 1975. Στην δεκαετία προσθέστε και τις νίκες στα ράλυ του Μαρόκου, στο Μπάνταμα και στην Ακτή του Ελεφαντοστού.

Η δεκαετία του 1980

Εδώ πια μπορούμε να μιλάμε για την αρχή της δόξας! Η εκκίνηση δόθηκε με την εμφάνιση των γκρούπ Β, εμβληματικών αυτοκινήτων που θαυμάζονται ακόμη. Ο εκπρόσωπος της μάρκας λέγεται 205 Τ16 (ένα από τα καλύτερα αγωνιστικά στην ιστορία) το οποίο ευτύχησε να οδηγείται από «ιπτάμενους Φινλανδούς» όπως οι Τίμο Σάλονεν και Γιούχα Κάνκουνεν που παίρνουν δύο συνεχόμενες χρονιές (1985-1986) πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών! Την συνέχεια της δόξας ήρθε να δώσει η νίκη στο μυθικό Παρίσι-Ντακάρ για τέσσερα συνεχόμενα χρόνια (1987-1990) τρείς φορές με τον Αρι Βάτανεν και μία με τον Γιούχα Κάνκουνεν με τα 205 T16 και 405 T16. Φυσικά δεν θα μπορούσε να κλείσει καλύτερα η δεκαετία από τις δύο νίκες σε δύο συνεχόμενες χρονιές (1988-1989) στο θρυλικό Pikes Peak με τον Αρι Βάτανεν στο θηριώδες 405 Τ16με την ταινία που γυρίστηκε στο ανέβασμα του 1988 να είναι ακόμη από τα πιο δημοφιλή, συγκεντρώνοντας χιλιάδες φίλους κάθε μέρα στο youtube.

Η δεκαετία του 1990

Σε αυτήν την δεκαετία η Γαλλική εταιρία «ανοίχτηκε» σε άλλες μορφές αγώνων και η αρχή έγινε μόλις το 199 όταν κέρδισε τις 24 ώρες του Λε Μαν με το 905 V10 των 3,5 λίτρων με τους Ντέρεκ Γουώργουικ, Γιάνικ Νταλμάς και Μάρκ Μπλαντέλ στο τιμόνι του ενώ ανέβηκαν στο βάθρο και την επόμενη χρονιά. Η δεκαετία έκλεισε με δύο τίτλους οδηγών στο Γαλλικό πρωτάθλημα με το Maxi 306 και ένα στο Γερμανικό με 406.

Η δεκαετία του 2000

Εδώ ο μεγάλος λέγεται Μάρκους Γκρόνχολμκαι το «όπλο» 206 WRC με το οποίο  ο Φινλανδός θρύλος κατέκτησε δύο πρωταθλήματα οδηγών το 2000 και το 2002, με την PEUGEOT να παίρνει τρεις τίτλους κατασκευαστών μεταξύ 2000 και 2002. Βέβαια ποτέ δεν εγκατέλειψε τον μεγάλο αγώνα που λέγεται Λε Μαν και το  2007 έρχεται με το πρωτοποριακό 908 HDi FAP με κινητήρα ντίζελ πέντε λίτρων σε διάταξη V12 twin-turbo για να κερδίσει αλλά και να τυο επαναλάβει δύο χρόνια αργότερα!!.

Η δεκαετία του 2010

Δημιουργείται το Intercontinental Le Mans Cup και το λεοντάρι είναι εκεί για να πάρει την πρώτη θέση το 2010 αλλά και την επόμενη χρονιά, πάντα με το 908  HDi και αυτήν την χρονιά (2011) η Peugeot παίρνει τους πέντε από τ5ους επτά αγώνες που αποτελούσαν το κύπελλο. Χωρίς αμφισβήτηση μία από τις μεγαλύτερες αγωνιστικές στιγμές της μάρκας, ήταν η επιστροφή της το 2013στο  Pikes Peak International Hill Climb στο Κολοράντο, όπου παρουσιάζονται δύο «τέρατα» εκ των οποίων το ένα που ήταν το θηριώδες 208 Τ16 των 875 ίππων και των 875 κιλών (δηλαδή ένα κιλό ανα ίππο!!) και το άλλο ήταν ο Σεμπάστιαν Λέμπ που θα το ανέβαζε στην κορυφή της ανάβασης. Τελικά γτο ανέβασε στην κορυφή του κόσμου όχι μόνο κάνοντας τον καλύτερο χρόνο αλλά σπάζοντας και το ρεκόρ των 9.46.164 με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού με χρόνο 8.13.878.

Ένα από τα πεδία που διέπρεψε ήταν το Ντακάρ και δεν μπορούσε να μην επιστρέψει στο μυθικό Ντακάρ έστω και διαφορετικό, αλλά πάντα μυθικό. Το 2016 λοιπόν ο ήρωας ήταν ο Στεφάν Πετερανσέλ με το 2008 DKR που το βούτηξε στην άμμο και το έφερε πίσω στην πρώτη θέση, όπως έκανε και τον επόμενο χρόνο με το 3008 DKR πια και τον κινητήρα πετρελαίου V6HDi τριών λίτρων με δύναμη 360 ίππους και ροπή 800 Nm!. Αυτή ήταν η 13η νίκη στο Ντακάρ για τον Γάλλο που κατάφερε ότι δεν μπόρεσε κανείς άλλος. Η επόμενη νίκη στο Ντακάρ ήταν υπόθεση του Κάρλος Σάινθ το 2018, με το 3008 DKR να κατακτά το Ντακάρ για τρίτη φορά, μέσω Καζακστάν, πάντα με το 3008 DKR.

Για την συνέχεια;

Πολλά, διαφορετικά και ενδιαφέροντα, αν το επιτρέψουν οι παγκόσμιες συνθήκες με όλα αυτά που συμβαίνουν στις παγκόσμιες αγορές και στην παγκόσμια υγεία. Φυσικά το μέλλον θα είναι διαφορετικό από υβριδικό έως ηλεκτρικό, αλλά και εκεί η Peugeot θα είναι παρούσα αναζητώντας λύσεις και νίκες για να προσθέσει περγαμηνές στην αγωνιστική της ιστορία.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Mercedes-AMG “εξηλεκτρίζει” και το turbo!

cars

Νέο Opel Mokka. Σύγχρονο, μοντέρνο και… ηλεκτρικό!

cars

Προσομοιωτής οδήγησης βοηθά τους ασθενείς στην ανάρρωση

cars

Χρηματιστήριο: Άνοιγμα με ήπια πτώση – Στις 1.440 μονάδες ο Γενικός Δείκτης

Bury

Spider America: Ηλεκτρικό, πανέμορφο και πανάκριβο!

cars

Ford Puma ST. Το απολαμβάνουμε μέσω βίντεο

cars

Το ηλεκτρικό Dacia Spring εκπλήσσει στο τεστ αποφυγής ταράνδου.

cars

Ο καιρός σήμερα 14/3/2024

cars

Το Ford Bronco είναι εδώ αλλά μπορεί να πάει… παντού!

cars