CARSNEWS
NEW MODELS

Pierre Gasly: Νέος Star ή διάττων αστέρας;

Έπρεπε να περιμένουν δυόμισι δεκαετίες οι Γάλλοι για να ξανακούσουν τη «Μασσαλιώτιδα» κατά τη διαδικασία της απονομής των τροπαίων ενός αγώνα Formula 1. Πριν από 24 χρόνια, ο Olivier Panis ήταν ο τελευταίος Γάλλος που ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, οδηγώντας μια Ligier Mugen Honda σε ένα χαοτικό γκραν πρι του Μονακό το 1996, στο οποίο, πέραν του Γάλλου, την καρώ σημαία είδαν ακόμη… δύο πιλότοι, ο David Coulthard και ο Johnny Herbert.

Ο Gasly, πάντως, o ο οποίος νίκησε και αυτός (όπως και ο Panis) με κινητήρα της Honda στην πλάτη του δεν θέλει να γίνει… Panis! Δεν θέλει να γίνει ακόμη ένας πιλότος, ο οποίος θα ολοκληρώσει κάποια στιγμή την καριέρα του στη Formula 1 έχοντας μόνο μία νίκη, και αυτή σε αγώνα ανατρεπτικό.

Ο Γάλλος έγινε ο 109ος διαφορετικός νικητής από το 1950, όμως επί της ουσίας μοιράζεται την 77η θέση με άλλους 32 πιλότους, οι οποίοι πήραν μία και μοναδική νίκη στην καριέρα τους στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Είχαν τα εχέγγυα, αλλά…

Κάποιοι απ’ αυτούς έδειχναν ότι μπορούσαν να γράψουν τη δική τους ιστορία στο σπορ, καθώς είχαν όλα τα εχέγγυα για να πάρουν και άλλες νίκες. Πιλότοι, όπως ο Jean Alesi, ο Robert Kubica, ο Jarno Trulli, ο Heikki Kovalainen. Ακόμη και ο Alessandro Nannini, ο οποίος ανέβηκε για μία και μοναδική φορά στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, το 1989 στο ιαπωνικό γκραν πρι με τη Ferrari.

Ο Alesi, ο τελευταίος Γάλλος πιλότος ο οποίος κέρδισε με ιταλικό μονοθέσιο (με τη Ferrari το 1995 στον Καναδά) πριν από τον Gasly με την –επίσης ιταλική- AlphaTauri στη Μόντσα εν έτει 2020, έμεινε στη μία νίκη, παρότι εθεωρείτο ως ένας εκ των κορυφαίων πιλότων της γενιάς του. Ο Kubica ήταν άτυχος και παρά τη νίκη του στην πίστα στην οποία έναν χρόνο νωρίτερα λίγο είχε λείψει να σκοτωθεί, στον Καναδά το 2007, δεν μπόρεσε να ξανακούσει τον Εθνικό Ύμνο της Πολωνίας να παιανίζει σε πίστα της Formula 1.

Ο Heikki Kovalainen στην πορεία των χρόνων εξελίχθηκε απλώς σε έναν πολύ καλό «δεύτερο» πιλότο που ποτέ δεν κατάφερε να «λάμψει», όπως και ο Jarno Trulli, ο τελευταίος Ιταλός πιλότος στη Formula 1 πριν από την εμφάνιση του Antonio Giovinazzi!

Γυρίζοντας τον χρόνο πίσω, αυτό που διαπιστώνει κανείς με έκπληξη είναι πως ο τελευταίος πιλότος που πήρε μία νίκη και μετά… ξέχασε τι εστί βάθρο ήταν ο Pastor Maldonado. Ο Βενεζουελανός πανηγύρισε την τελευταία νίκη στην ιστορία της Williams, το 2012 στη Βαρκελώνη, όμως δεν ξανανέβηκε στο πόντιουμ των νικητών στη Formula 1! Κι ας παρέμεινε στο κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ μέχρι το φινάλε του 2015, όταν και ολοκληρώθηκε η συνεργασία του με τη Lotus.

Και να σκεφτεί κανείς πως ο «Πάστορας» εμφανίστηκε στη Formula 1 ως σούπερ ταλέντο το 2011, έχοντας κατακτήσει την προηγούμενη σεζόν τον τίτλο στο GP2. Και φτάσαμε, λοιπόν, στον Pierre Gasly και την εντυπωσιακή νίκη του στη Μόντσα. Όσοι παρακολουθούν την πορεία του Γάλλου στο motorsport, ασφαλώς δεν εξεπλάγησαν για το ότι κέρδισε έναν αγώνα Formula 1. Η έκπληξη ήταν, κυρίως, για το ότι αυτή η νίκη ήρθε όχι με τη Red Bull, για λογαριασμό της οποίας οδήγησε για μισή αγωνιστική σεζόν το 2019, αλλά με την AlphaTauri.

Η ειρωνεία της τύχης… Στην πίστα στην οποία η Toro Rosso το 2008 είχε πανηγυρίσει τη μία και μοναδική νίκη της ιστορίας της, και πάλι σε έναν ανατρεπτικό αγώνα με πολλή βροχή στο ξεκίνημά του, η μετεξέλιξη της ομάδας βρέθηκε εκ νέου στην κορυφή.

Για τον Vettel εκείνη η νίκη του 2008 αποτέλεσε την απαρχή μιας σπουδαίας καριέρας και σφράγισε το διαβατήριό του για τη Red Bull, με την οποία κατέκτησε τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Ο Gasly πολύ θα ήθελε να έχει μια ανάλογη (νέα) ευκαιρία στη «μεγάλη» ομάδα της «οικογένειας Red Bull». Το ζήτημα είναι εάν θα μπορέσει να διαχειριστεί το βάρος μιας τέτοιας ευθύνης. Το 2019 δεν τα κατάφερε και δίπλα στον «τυφώνα Verstappen», λύγισε.

Οι πιλότοι που έχουν κατακτήσει μόνο μία νίκη στη F1

Johnnie Parsons               1950, Ινδιανάπολις 500

Lee Wallard                        1951, Ινδιανάπολις 500

Luigi Fagioli                         1951, Γαλλία

Piero Taruffi                       1952, Ελβετία

Troy Ruttman                    1952, Ινδιανάπολις 500

Bob Sweikert                     1955, Ινδιανάπολις 500

Luigi Musso                        1956, Αργεντινή

Pat Flaherty                        1956, Ινδιανάπολις 500

Sam Hanks                          1957, Ινδιανάπολις 500

Jimmy Bryan                      1958, Ινδιανάπολις 500

Rodger Ward                     1959, Ινδιανάπολις 500

Joakim Bonnier                 1959, Ολλανδία

Jim Rathmann                   1960, Ινδιανάπολις 500

Giancarlo Baghetti           1961, Γαλλία

Innes Ireland                     1961, Ηνωμένες Πολιτείες

Lorenzo Bandini                1964, Αυστρία

Richie Ginther                   1965, Μεξικό

Ludovico Scarfiotti           1966, Ιταλία

Peter Gethin                      1971, Ιταλία

François Cevert                 1971, Ηνωμένες Πολιτείες

Jean-Pierre Beltoise       1972, Μονακό

José Carlos Pace               1975, Βραζιλία

Jochen Mass                      1975, Ισπανία

Vittorio Brambilla             1975, Αυστρία

Gunnar Nilsson                 1977, Βέλγιο

Alessandro Nannini         1989, Ιαπωνία

Jean Alesi                            1995, Καναδάς

Olivier Panis                       1996, Μονακό

Jarno Trulli                          2004, Μονακό

Robert Kubica                    2008, Καναδάς

Heikki Kovalainen            2008, Ουγγαρία

Pastor Maldonado           2012, Ισπανία

Pierre Gasly                        2020, Ιταλία

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

To νέο VW Golf θα έχει και βάγκον έκδοση

cars

Land Rover Defender. Έτοιμο να κατακτήσει και την Αμερική.

cars

Ταξινομήσεις Scooter Ιανουάριος – Οκτωβρίος 2019

cars

Το δεύτερο “GRMN” μοντέλο της Toyota είναι ένα πισωκίνητο sedan με V6.

cars

Εντός του 2019 το Subaru Outback.

cars

Αναβάθμιση «Cheetah» για τα μοντέλα της Tesla

cars

Η μια και μοναδική Pagani Zonda Riviera πουλήθηκε έναντι 5,5 εκατομμυρίων δολαρίων

cars

Η έλλειψη οδηγικής αγωγής εξελίσσεται σε σύγχρονη μάστιγα των δρόμων

cars

Κατάρριψη drone με lazer (Video)

cars