CARSNEWS
AUTONEWS

Porsche Cayenne. Το SUV που την έσωσε έφτασε το πρώτο μεγάλο ορόσημο!

Πίσω στη δεκαετία του ’90 η Porsche δεν βρισκόταν στην θέση που βρίσκεται σήμερα. Δεν πανηγύριζε ρεκόρ πωλήσεων κάθε χρονιά, ούτε την αύξηση των κερδών. Το αντίθετο μάλιστα. Οι πωλήσεις της συρρικνώθηκαν στα 23.000 αυτοκίνητα το 1991, λιγότερο από τα μισά σε σύγκριση με μία 5-ετία πριν ενώ οι ζημιές άγγιζαν τα 240 εκατομμύρια μάρκα μέχρι το τέλος του 1992. Ο πάτος του βαρελιού φάνηκε το ’92/’93 με την Porsche να πουλά μόλις 14.362 αυτοκίνητα. Η γερμανική εταιρία βρισκόταν στα πρόθυρα της καταστροφής και η Boxster που πραγματοποίησε το ντεμπούτο της σε μορφή concept στις αρχές του 1993 δεν ήταν αρκετή για να αντιστρέψει την κατάσταση. Κατά γενική ομολογία, ένα ήταν το μοντέλο που την βοήθησε να απομακρυνθεί από το χείλος του γκρεμού: η πολωτική Cayenne. Η ιδέα ενός SUV με το σήμα της Porsche μπορεί να ακούγεται κάπως… συνηθισμένη το 2020 που η γερμανική εταιρία διαθέτει στην γκάμα της 2 τέτοια μοντέλα και εταιρίες όπως η Rolls-Royce, η Bentley, η Lamborghini, ακόμα και η Ferrari είτε έχουν ήδη λανσάρει τα δικά τους, είτε ετοιμάζονται να το κάνουν αλλά στις αρχές της δεκαετίας του 2000…

Όποιος δεν το έζησε, δεν μπορεί να φανταστεί τι άκουσε η Porsche όταν παρουσίασε την Cayenne το 2002! Οι φανατικοί, οι λεγόμενοι purists κόντεψαν να πάθουν εγκεφαλικό και οι υπόλοιποι δεν ήξεραν αν πρέπει να εστιάσουν στο γεγονός ότι το design ήταν… αμφιλεγόμενο ή στο ότι μία εταιρία που εξειδικεύεται στα sports cars, λάνσαρε ένα SUV. Πρέπει να καταλάβεις ότι εκείνη την εποχή, τα SUVs δεν απολάμβαναν την ίδια καθολική αποδοχή που απολαμβάνουν σήμερα και η κίνηση της Porsche άφησε τον κόσμο εμβρόντητο. Η γερμανική εταιρία όμως είχε κάνει την έρευνα της και ήξερε ότι αυτό θα ήταν το μοντέλο που θα της επέτρεπε να σταθεί ξανά στα πόδια της. Ήξερε ότι με την Cayenne θα κατακτούσε ξανά την αγορά όχι μόνο των Η.Π.Α. αλλά ολόκληρου του κόσμου.

Η Porsche Cayenne λανσαρίστηκε στην αγορά το 2002 και δεν χρειάστηκε να περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα για να ξεπεράσει σε πωλήσεις τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Όπως λέω συχνά, ο κόσμος (πρέπει) να ψηφίζει με το πορτοφόλι του και στην περίπτωση της Cayenne, δεν χρειάστηκε επανακαταμέτρηση. Ο θρίαμβος ήταν αδιαμφισβήτητος και κάθε χρονιά που περνούσε, το SUV από το Zuffenhausen εδραιωνόταν στην κορυφή της λίστας των πωλήσεων και στις συνειδήσεις του κόσμου. Όσο περνούσαν τα χρόνια δε, η Cayenne γινόταν ολοένα και καλύτερη… και δεν μιλάω μόνο για το design. Μέχρι που φτάσαμε στο 2020 και μία κατακόκκινη Cayenne GTS κύλισε τους τροχούς της στην γραμμή παραγωγής για να γίνει το 1.000.000-στο αυτοκίνητο με το συγκεκριμένο όνομα που έρχεται στην ζωή. Ένα εκατομμύριο Porsche Cayenne και χωρίς να φαίνεται πως έχει διάθεση να σταματήσει.

The post Porsche Cayenne. Το SUV που την έσωσε έφτασε το πρώτο μεγάλο ορόσημο! first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Mercedes A Class 200 7G-DCT. Της ταιριάζει

cars

“Lancia Design Day” – Το ταξίδι συνεχίζεται και ο προορισμός έρχεται πιο κοντά…  

cars

Citroen E-Jumpy. Eξηλεκτρισμός και στα επαγγελματικά οχήματα

cars

Μercedes Concept EQT. Ο εξηλεκτρισμός των μικρών Van, ξεκινάει

cars

Ford. Και τα ηλεκτρικά μπορούν να προσφέρουν απόλαυση στην οδήγηση

cars

Ηyundai. Μία από τις πέντε κορυφαίες μάρκες

cars

Η Brabus μετατρέπει την G-Class σε ένα pick-up 800 ίππων!

cars

Opel Insignia facelift. Ανανεωμένο αισθητικά και τεχνολογικά.

cars

Η Skoda επιταχύνει το πρόγραμμα του νέου Fabia.

cars