CARSNEWS
AUTONEWS

Renault Clio 1.0 TCe 100 PS. Περισσότερη ουσία από αυτή που δείχνει

Όταν έχεις στα χέρια σου ένα μοντέλο με ιστορία 30 ετών, του οποίου η εμπορική πορεία είναι τέτοια που το έχει καταστήσει το  πλέον καλοπουλημένο στη κατηγορία του, σε μία τόσο απαιτητική αγορά όπως αυτή της Ευρώπης, τότε όπως αντιλαμβάνεστε τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα όταν έρθει η ώρα της δημιουργίας της νέας γενιάς του μοντέλου. Ο λόγος φυσικά για το Renault Clio, του οποίου μάλιστα οι πωλήσεις της απερχόμενης γενιάς συνέχιζαν να είναι ιδιαίτερα υψηλές ακόμη και στη δύση της πορείας του, αποδεικνύοντας την δυναμική που είχε.

Οι διαστάσεις του είναι ελαφρώς μικρότερες σε σχέση με τον προκάτοχό του

Ωστόσο η αντικατάστασή του ήταν αναγκαία, καθώς η κατηγορία των supermini απαρτίζεται πλέον στο σύνολό της από ολοκαίνουρια μοντέλα, με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός να είναι σκληρός και αμείλικτος. Ωστόσο οι άνθρωποι της Renault αποδείχτηκαν ιδιαίτεροι μελετημένοι σε ότι έχει να κάνει με τις αλλαγές που όφειλαν να κάνουν στη νέα γενιά του Clio, δίνοντας πολύ περισσότερη έμφαση στην ουσία, παρά στο φαίνεσθαι του θέματος. Και πάμε να εξηγήσουμε ευθύς αμέσως τι εννοούμε.

Αρκετά επιβλητικό το εμπρός μέρος του

Σε γνώριμα σχεδιαστικά μονοπάτια

Mπαίνοντας στη τέταρτη δεκαετία της ζωής του, η πέμτπη γενιά του Clio όφειλε να δείξει ουσία και βάθος τεχνογνωσίας, χωρίς πλέον να έχει κάτι να αποδείξει στο σχεδιαστικό του κομμάτι. Και αυτό οι άνθρωποι της Renault το γνώριζαν πάρα πολύ καλά. Άλλωστε η απόφασή τους το νέο μοντέλο να αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση, ήταν μία πολύ συνειδητή επιλογή. Στη πράξη αυτό σημαίνει πωε το νέο Clio μοιάζει πολύ στο απερχόμενο, έχοντας δεχθεί όμως τις κατάλληλες επεμβάσεις στα σωστά σημεία.

Χωρίς κάτι το ιδιαίτερο σχεδιαστικά το πίσω κομμάτι

Στη μεγαλύτερη μάσκα και τα φώτα LED εμπρός διακρίνονται οι μεγαλύτερες αλλαγές, οι οποίες προέρχονται από το πολύ στυλάτο Megane, το οποίο επίσης συνεχίζεί και είναι από τα πιο όμορφα και φρέσκια σχήματα της κατηγορίας του. Βεβαίως όπως ήδη γράψαμε πέρα από την εικόνα, υπάρχει και η ουσία η οποία βρίσκεται συνήθως κάτω από την εμφάνιση. Και εκεί υπάρχει η εντελώς νέα πλατφόρμα CMF-B, πάνω στην οποία έχει «χτιστεί» το νέο Clio και η οποία του δίνει όλες τις δυνατότητες προς την υβριδική τεχνολογία και την αυτόνομη οδήγηση, μέχρι το εσωτερικό το οποίο είναι σχεδιασμένο από λευκό χαρτί όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια.

Πολύ όμορφες και προσθέτουν πόντους στην εμφάνιση

Ωστόσο μην φανταστείτε πως το νέο Clio στερείται στυλ και χαρακτήρα. Ακριβώς το αντίθετο θα λέγαμε καθώς έχει πολλά στοιχεία, όπως οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών, οι οποίες του δίνουν έναν αέρα κουπέ στην εμφάνιση. Σε ότι έχει να κάνει με τις διαστάσεις του οι Γάλλοι τις διατήρησαν τις σε περίπου ίδια επίπεδα με το προηγούμενο μοντέλο. Συγκεκριμένα, το μήκος είναι στα 4.050 χιλιοστά (μόλις 12 χιλιοστά κοντύτερο), με το μεταξόνιο μαζεμένο κατά 6 χιλιοστά (στα 2,583 μέτρα) και το ύψος χαμηλότερο κατά 30 χιλιοστά. Κατάφεραν ωστόσο, εξαιτίας των δυνατοτήτων που τους έδωσε η νέα πλατφόρμα, να προσφέρουν σημαντικά καλύτερους χώρους στο εσωτερικό του.

Mε εντελώς νέα σχεδίαση το εσωτερικό του

Σύγχρονο και σαφώς πιο άνετο

Ο λόγος για το εσωτερικό του νέου Clio, όπου οι αλλαγές είναι πολλές και σημαντικές σε όλα τα επίπεδα. Ξεκινώντας από το ταμπλό, αυτό έχει μία αρκετά έντονη οδηγοκεντρική λογική την οποία η Renault αποκαλεί Smart Cockpit και όσο ανεβαίνεις σε έκδοση, γίνεται και πιο πολυτελές και με μαλακά υλικά. Επίσης υπάρχει οθόνη αφής για το infotainment με 7 ή 9,3 ίντσες, καθώς και ψηφιακός πίνακας οργάνων. Ο τελευταίος αντικαθιστά τα αναλογικά όργανα και διαθέτει οθόνη TFT 7’’ ή 10’’, δυνατότητα διαμόρφωσης των ενδείξεων, ενώ στην εκδοχή των 10’’ προβάλλει και το σύστημα πλοήγησης.

Άνετα και με σχετικά καλή πλευρική στήριξη

Μέσω της οθόνης του infotainment, με τη λογική tablet στη λειτουργία της, γίνονται όλες οι ρυθμίσεις για ψυχαγωγία, συνδεσιμότητα και πλοήγηση, ενώ φιλοξενεί και τις ρυθμίσεις του MULTI-SENSE με τα τρία προγράμματα οδήγησης, Eco, Sport, My Sence και συνοδεύεται από βάση ασύρματης φόρτισης smartphone χαμηλότερα στην κονσόλα. Ιδιαίτερη σημασία θα πρέπει να δώσουμε και στα νέα, αναπαυτικότερα καθίσματα, αλλά και στη πληθώρα θηκών για αντικείμενα. Φυσικά διατίθενται πακέτα εξατομίκευσης για την εσωτερική διακόσμηση, προηγμένο ηχοσύστημα της BOSE καθώς και κρυφός φωτισμός σε οκτώ διαφορετικές αποχρώσεις.

Kαλοί οι χώροι, για τις διαστάσεις του

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, παρά τις μικρότερες διαστάσεις, οι χώροι για τους επιβάτες είναι σαφώς καλύτεροι σε σχέση με τον προκάτοχό του και πλέον ευθέως ανταγωνιστικοί με τα περισσότερα από τα μοντέλα της κατηγορίας  στην οποία ανήκει. Τέλος τα 391 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι επίσης ένα άκρως ικανοποιητικό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Παραπάνω από ικανοποιητικός με τα 391 λίτρα του

Το κολακεύει

Ο λόγος για το τρικύλινδρο μηχανικό σύνολο βενζίνης του ενός λίτρου με τους 100 ίππους, το οποίο διαθέτει χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής και ψεκασμό πολλαπλών σημείων. Το νέο αυτό μοτέρ είναι πολύ καλό στη λειτουργία του και φυσικά σε καμία περίπτωση δεν σε κάνει να αναπολείς το προηγούμενο 900άρι που αντικατέστησε. Είναι στρωτό στη λειτουργία του με μία διακριτική τρικύλινδρη χροιά, γεμάτο από χαμηλά και ανεβάζει εύκολα στροφές κινώντας απροβλημάτιστα το αμάξωμα των περίπου 1,2 τόνων.

Δυνατός από χαμηλά, με λογική κατανάλωση και με πολύ μικρή χροιά τρικύλινδρου

Σου δίνει την αίσθηση για μεγαλύτερο αυτοκίνητο

Με το που θα καθίσεις πίσω από το τιμόνι του νέου Renault Clio, και διανύσεις τα πρώτα χιλιόμετρα, η πρώτη αίσθηση που σου δημιουργείται είναι πως πρόκειται για ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που είναι στη πραγματικότητα. Αυτό οφείλεται τόσο στην πολύ προσεγμένη ηχομόνωση και στην σημαντικά αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, όσο και στα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Στις ευθείες της εθνικής οδού, ταξιδεύει με μία χαρακτηριστική άνεση και ευκολία, κάνοντας οδηγό και επιβάτες να νομίζουν πως βρίσκονται σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Γνήσιο Renault στην οδική του συμπεριφορά

Εντός πόλης οι μαζεμένες διαστάσεις του και η πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις το καθιστούν ιδιαίτερα ευκολοδήγητο. Ωστόσο όταν δοκιμάζουμε ένα Renault, ακόμη και αυτής της κατηγορίας, δεν μπορούμε να μην κάνουμε ιδιαίτερη μνεία στην οδική του συμπεριφορά και στον τρόπο με τον οποίο αντιδρά στη γρήγορη οδήγηση σε δρόμο με στροφές. Η σχετικά σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, το γρήγορο τιμόνι και το άκαμπτο πλαίσιο, δημιουργούν ένα σύνολο με πολύ, μα πάρα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, τα οποία σχεδόν ποτέ δεν θα πλησιάσει ο καθημερινός οδηγός. Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει σωστή κλιμάκωση και μόνο στο ταξίδι θα αναζητήσετε τη Πέμπτη σχέση προκειμένου να ρίξετε στροφές και κατανάλωση. Αυτή κατά τη διάρκεια της, ολιγοήμερης αλλά απολαυστικής οδηγικά, συμβίωσης μας με το αυτοκίνητο, βρέθηκε στα 7.1 λτ./100 χλμ.

Απολαυστικό στις στροφές και με πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης

Συνοψίζοντας το νέο Renault Clio έγινε πολύ καλύτερο στην ουσία του. Παράλληλα διατήρησε μεν, εξέλιξε δε ελεγχόμενα την εξωτερική του εικόνα, ενώ διαφοροποίησε πλήρως την εσωτερική του αισθητική. Συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από ευελιξία, διαθέτει μεγαλύτερους χώρους, βελτίωσε τα περαιτέρω τα οδηγικά του χαρακτηριστικά και το πολύ σημαντικό είναι πως απέκτησε πολύ καλύτερους κινητήρες όπως αυτός της δοκιμής μας. Η έκδοση που δοκιμάσαμε ήταν η dynamic , την οποία θεωρούμε ως την πλέον συμφέρουσα καθώς διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία εξοπλισμού με την  τιμή να βρίσκεται στα 16490 Ευρώ.

  • Οδική συμπεριφορά
  • Αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου στο δρόμο
  • Κινητήρας
  • Φρένα
  • Εικόνα εσωτερικού

  • Πεντάρι κιβώτιο
  • Αίσθηση κάποιων πλαστικών

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 100
0-100 11.8″
Τελική ταχύτητα 187 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.1 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 112 γρ/χλμ
Στο δρόμο σου δίνει την αίσθηση ότι πρόκειται για αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας

Related Articles

Νέο Mazda3. Σημαντικό βραβείο

cars

Η Ford καθησυχάζει: ο V8 δεν κινδυνεύει!

cars

Κυκλοφορούν ξανά ψίθυροι για την αναβίωση του Honda S2000.

cars

Alpine και Lotus θα εξελίξουν από κοινού ένα νέο μοντέλο!

cars

Yokohama. Δοκιμές  σε εσωτερική επιφάνεια πάγου

cars

0-145-0 km/h σε 10,7 δευτερόλεπτα από μία Porsche Taycan σε ένα αεροπλανοφόρο!

cars

Kymco Revonex & Supernex Concepts – Ηλεκτρισμός, πρωτοπορίες και επιδόσεις

cars

Extras με συνδρομή; Η BMW έχει μία ενδιαφέρουσα ιδέα!

cars

Το Audi Q8 και σε pick-up

cars