CARSNEWS
AUTONEWS

Renault Clio 1.3 TCe RS Line. Γνήσια σπορτίφ

Όταν είχαμε οδηγήσει και δοκιμάσει για πρώτη φορά τη πέμπτη γενιά του Renault Clio, είχαμε πεί ότι οι Γάλλοι αποφάσισαν να επενδύσουν περισσότερο στην ουσία, παρά στο περιτύλιγμα, παρουσιάζοντας ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, σε μία πολύ δύσκολη και ανταγωνιστική κατηγορία. Ένα μοντέλο το οποίο όφειλε να διατηρήσει και να βελτιώσει περαιτέρω την εξαιρετική εμπορική του πορεία, όντας το πλέον καλοπουλημένο της κατηγορίας του, σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Μικρές αλλά κάνουν τη διαφορά οι αλλαγές στο εμπρός μέρος

Ωστόσο δεν κρύβουμε πως πραγματικά ανυπομονούσαμε να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης RS Line, τουλάχιστον μέχρι να υπάρξει έκδοση RS. Και αυτό διότι έχοντας οδηγήσει στο παρελθόν κάποιες από τις RS εκδόσεις των μοντέλων της, γνώριζα πολύ καλά πώς οι Γάλλοι της Renault έχουν τον τρόπο και κυρίως τη γνώση να σου δίνουν το κάτι παραπάνω σε ότι έχει να κάνει με την αίσθηση που σου αφήνει η οδήγηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Το ερώτημα λοιπόν που είχα είναι αν κατάφεραν να δώσουν κάτι από αυτή την αίσθηση και στην έκδοση RS Line, και αυτό ακριβώς θα απαντήσουμε στη συνέχεια της δοκιμής.

Έντονα δυναμικό το πλαϊνό μέρος της

Δείχνει τη διαφορετικότητα

Ένα τέτοιο μοντέλο, οφείλει μεν να καθιστά σαφή τη ταυτότητα του σχεδιαστικά, αλλά όχι με υπερβολικό τρόπο, προκειμένου να αφήνει τον απαιτούμενο αισθητικό χώρο για την έκδοση RS, όταν και αν υπάρξει. Και βεβαίως οι σχεδιαστές του αυτό το γνώριζαν πολύ καλύτερα από εμάς και το αποτύπωσαν στη πράξη με έναν πολύ δυνατό και ισορροπημένο συνάμα τρόπο. Στην εξωτερική αισθητική αναβάθμιση η Renault Sport τοποθέτησε έναν νέο προφυλακτήρα με μία μεταλλική γραμμή,  μία νέα κυψελοειδή μάσκα, πολύ όμορφες ζάντες 17 ιντσών, ένα αγωνιστικού τύπου διαχύτη στο πίσω μέρος, οβάλ τελικό της εξάτμισης, με το σύνολο να ολοκληρώνεται από κάποια μεταλλικά λογότυπα της έκδοσης στα πλαϊνά φτερά. Διακριτικά και σεμνά μεν, όμορφα και ικανά να κάνουν τη διαφορά δε, σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις του Clio.

Και πίσω υπάρχουν αλλαγές

Εστιασμένες αλλαγές και στο εσωτερικό

Αντίστοιχης φιλοσοφίας είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου και εδώ είναι σαφής η διάθεση για διαφορετικότητα, αλλά όχι για κραυγαλέες και εξεζητημένες λύσεις. Το ταμπλό συνεχίζει να έχει την οδηγοκεντρική λογική την οποία η Renault αποκαλεί Smart Cockpit, ενώ τα υλικά και το πλαστικό που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πολύ καλής ποιότητας. Βεβαίως υπάρχουν και οι αναγκαίες πινελιές διαφοροποίησης, όπως οι κόκκινες ραφές στα σπορ καθίσματα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη, το τιμόνι με διάτρητο δέρμα και χαρακτηριστικό λογότυπο RS, καθώς και τα αλουμινένια πεντάλ και το διακοσμητικό carbon στιλ. Όλα τα παραπάνω λοιπόν καταφέρνουν να δίνουν μία έντονα σπορ αίσθηση στο εσωτερικό, καθιστώντας το ακόμη πιο όμορφο και φιλόξενο σε σχέση με τις «απλές» εκδόσεις.

Ποιοτικά πλαστικά, πλούσιος εξοπλισμός και οδηγοκεντρική φιλοσοφία

Όπως είναι φυσικό μία τέτοια έκδοση διαθέτει και ένα πλήρες ένα πακέτο εξοπλισμού στο οποίο περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων ψηφιακός πίνακας οργάνων επτά ιντσών, μία ακόμα οθόνη επτά ιντσών για το εξελιγμένο σύστημα infotainment με την πληθώρα παροχών, που δίνει τη δυνατότητα ακόμα και αλλαγής του εσωτερικού φωτισμού σε οκτώ διαφορετικά χρώματα, κάμερα 360°, σύστημα Easy Park Assist, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών.

Εξαιρετικά σε πλευρική στήριξη αλλά και άνεση τα καθίσματα

Και βεβαίως για τους ακόμη πιο απαιτητικούς υπάρχουν και αρκετά έξτρα, όπως προσαρμοζόμενο Cruise control με Stop & Go, προειδοποίηση τυφλού σημείου (BSW), ηχοσύστημα Bose μαζί με το αναβαθμισμένο infotainment και την οθόνη των 9,3 ιντσών και πολλά ακόμα. Τέλος οι  χώροι για τους επιβάτες είναι σαφώς καλύτεροι σε σχέση με τον προκάτοχό του και πλέον ευθέως ανταγωνιστικοί με τα περισσότερα από τα μοντέλα της κατηγορίας  στην οποία ανήκει. Τέλος τα 391 λίτρα του χώρου των αποσκευών είναι επίσης ένα άκρως ικανοποιητικό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Ικανοποιητικοί οι χώροι για τέσσερις επιβάτες

Το αναβαθμίζει περαιτέρω

Ο λόγος για τον τετρακύλινδρο 1300άρι TCe κινητήρα ο οποίος αποδίδει 130 ίππους με τη ροπή να βρίσκεται στα 240 Nm, ενώ στην έκδοση RS Line της δοκιμής συνδυάζεται στάνταρ με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC των επτά σχέσεων. Πρόκειται για ένα μηχανικό σύνολο με άκρως ικανοποιητική δύναμη, αλλά κυρίως εξαιρετική ελαστικότητα, καθώς από τις 1000 κιόλας στροφές δείχνει τις δυνατότητες που έχει. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ./ώρα. Πολύ σημαντικό είναι και το γεγονός πως και η κατανάλωση του είναι τέτοια που σου επιτρέπει να κινείσαι συνεχώς σβέλτα, χωρίς να σε απασχολεί. Σε τέτοιους, γρήγορους, ρυθμούς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, αυτή βρέθηκε στα 7,5 λτ. βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Δυνατός, ελαστικός και με πολύ λογική κατανάλωση

Απολαυστικό παντού

Το αυτοκίνητο το παραλάβαμε από την Αθήνα, έχοντας να κάνουμε το ταξίδι μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Όπως αντιλαμβάνεστε, δεν υπήρχε περίπτωση να ακολουθήσουμε την «ευθεία» οδό και έτσι στη Λαμία, στρίψαμε προς Δομοκό. Μάλιστα είμασταν αποφασισμένοι να κάνουμε όλη τη παλιά διαδρομή μέχρι Καρδίτσα, αποφεύγοντας να μπούμε στο κομμάτι του Ε65 που έχει δοθεί στη κυκλοφορία. Μέχρι τη Λαμία λοιπόν, στην εθνική οδό, το Clio RS Line είναι ένα άνετο και ήσυχο αυτοκίνητο, που ταξιδεύει χωρίς να κουράζει οδηγό και επιβάτες. Οι αναρτήσεις απορροφούν σχεδόν το σύνολο των ανωμαλιών και σε συνδυασμό με την υψηλή ποιότητα κύλισης, παρά τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, καθιστούν το ταξίδι μία εύκολη διαδικασία.

Και Paddles πίσω από το τιμόνι

Όταν αφήσαμε όμως την εθνική οδό και μπήκαμε στις στροφές του Δομοκού, αντιληφθήκαμε πως οι μηχανικοί της Renault Sport το έχουν, ακόμη και με τις μη σκληροπυρηνικές εκδόσεις. Το μπάκετ στηρίζει εξαιρετικά το σώμα, η χοντρή στεφάνη του τιμονιού σε προδιαθέτει για οδήγηση, το κιβώτιο μπαίνει στη χειροκίνητη λειτουργία μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, το sport mode έχει επιλεχθεί και πάμε… Το απίστευτης στιβαρότητας πλαίσιο η εξαιρετικά μελετημένη ανάρτηση και η δύναμη του κινητήρα παντού μεταμορφώνουν το  Clio RS Line σε ένα πολύ σβέλτο αυτοκίνητο.  Ο οδηγός τοποθετεί τα όρια, το αυτοκίνητο τα επεκτείνει και μάλιστα αν δεν είσαι και κάπως εγκρατής σε παρασύρει σε έναν ανομολόγητο και αντικοινωνικό τρόπο οδήγησης. Τελικά αυτό το Clio έχει πολύ περισσότερες διαφορές σε σχέση με αυτό που δείχνει αρχικά.

Χαίρεσαι να το οδηγείς παντού

Τελικά το Renault Clio RS Line είναι ένα αυτοκίνητο που κάνει περισσότερα από όσα περιμένεις ενώ είναι σε θέση, και αυτό είναι το πιο σημαντικό, να σου δημιουργεί ένα πολύ έντονο αίσθημα απόλαυσης της οδήγησης, είτε κινείσαι στην εθνικό οδό, είτε πολύ περισσότερο όταν στρίβεις στον Δομοκό, ή σε κάποια άλλη ορεινή διαδρομή. Άνετο και σίγουρο στα μεγάλα ταξίδια, ασφαλές και ευέλικτο μέσα στην πόλη, πληθωρικό σε εξοπλισμό και κορυφαίο σε ποιότητα, προσθέτει εκείνο το έξτρα στοιχείο που σε κάνει να δεθείς μαζί του με έναν μοναδικό τρόπο. Και τα 21600 Ευρώ που κοστίζει, σαφώς και δεν είναι λίγα, τα αξίζει όμως και με το παραπάνω.

Πανέμορφες οι 17άρες

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Εξοπλισμός
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση

  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1300 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 130
0-100 9″
Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 119 γρ/χλμ
Ικανοποιητικός και ο χώρος των αποσκευών

The post Renault Clio 1.3 TCe RS Line. Γνήσια σπορτίφ first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Η Cadillac Lyric αναπαριστά την αρχή μίας νέας εποχής!

cars

Το Mini Clubman θα μεταμορφωθεί σε SUV για την επόμενη γενιά του;

cars

Βραβευμένος σκηνοθέτης παραδέχτηκε ότι επιτέθηκε σεξουαλικά σε πολλές γυναίκες – «Ήμουν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών»

cars

Συναγερμός στη Θεσσαλονίκη για την εξαφάνιση της 16χρονης Χριστίνας από παιδική δομή

Bury

Η Lotus σκέφτεται την αναβίωση της Elan ως “αντι-Boxster”.

cars

Ford Ranger Raptor Special Edition. To απόλυτο

cars

Νέο Hyundai Sante Fe. Εντελώς διαφορετικό

cars

Ford. Επενδύει στα υβριδικά και στις μπαταρίες

cars

Bundesliga: Αγγίζει το πρωτάθλημα η Λεβερκούζεν που πέρασε και από την έδρα της Φράιμπουργκ

cars