CARSNEWS
NEW MODELS

Seat Ibiza 1.6 TDi 95 PS. Για πολλά και οικονομικά χιλιόμετρα

Πλέον η αναλογία ανάμεσα σε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα έχει ισορροπήσει και η πλειονότητα των αγοραστών σκέφτεται διπλά και τριπλά ποιο καύσιμο ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες του. Μάλιστα όσο πιο μικρή η κατηγορία του μοντέλου, τόσο περισσότερο υπερτερεί η επιλογή των βενζινοκίνητων εκδόσεων και αυτό είναι απολύτως λογικό. Λογικό για όσους δεν διανύουν πολλά χιλιόμετρα σε ετήσια βάση, καθώς για όσους η οδήγηση είτε λόγω επαγγέλματος, είτε επειδή απλά τους αρέσει, σημαίνει αρκετές δεκάδες χιλιόμετρα, η επιλογή ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου είναι σχεδόν μονόδρομος. Ο λόγος των παραπάνω σκέψεων ήταν η δοκιμή του πετρελαιοκίνητου Seat Ibiza, με τον 1.6 TDi στην έκδοση των 95 ίππων. Ενός αυτοκινήτου με το οποίο μπορείτε να διανύεται πολλά μα πάρα πολλά χιλιόμετρα, χωρίς η κατανάλωση να αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα.

Οι διαστάσεις του είναι εμφανώς αυξημένες

Εξακολουθεί να είναι η σημαία

Τα τελευταία χρόνια η Seat έχει βρεί για τα καλά τον βηματισμό της και μέσα από τον συνεχή εμπλουτισμό της γκάμας της με νέα μοντέλα, κυρίως στην κατηγορία των SUV, καταρρίπτει το ένα ρεκόρ πωλήσεων μετά το άλλο. Ανέκαθεν άλλωστε η Ισπανική μάρκα είχε το δικό της ιδιαίτερο ενδιαφέρον, που μπορεί για κάποια χρόνια να χάθηκε εξαιτίας των πειραματισμών της μητρικής VW, ωστόσο τώρα όχι απλώς επανήλθε στο προσκήνιο, αλλά μας απασχολεί συνεχώς με θετικές και μόνο εξελίξεις. Βεβαίως η προσθήκη νέων μοντέλων στη γκάμα της, ήταν απολύτως αναγκαία, ωστόσο η σημαία της και κυρίως το μοντέλο που τη βοήθησε να σταθεί όρθια στις δύσκολες περιόδους, ήταν το Ibiza.

Αναμφίβολα η πιo ολοκληρωμένη και ενδιαφέρουσα γενιά του Ibiza

Σε ότι αφορά στην εμφάνιση, είναι σαφές πως υιοθετεί τη σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας, καθότι αντλεί έμπνευση τόσο από το Leon όσο και από το Ateca. — πλευράς διαστάσεων  το μήκος του έχει μειωθεί κατά δύο χιλιοστά και πλέον φτάνει τα 4.059 μέτρα, το πλάτος του μεγάλωσε κατά 87 ολόκληρα χιλιοστά και έφτασε τα 1.780 μέτρα  ενώ το ύψος παρέμεινε σχεδόν στα 1.444 μέτρα. Η συνολική του εικόνα εκπέμπει έναν έντονο δυναμισμό και σε αυτό  συμβάλουν οι τριγωνικοί εμπρός Full LED προβολείς και φώτα ημέρας, ενώ τεχνολογίας LED είναι και τα πίσω επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα. Το προφίλ του ενισχύουν οι παράλληλες ανάγλυφες γραμμές, ενώ το πεντάθυρο αμάξωμα του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, είναι και το μόνο διαθέσιμο καθώς το τρίθυρο καταργήθηκε.

Σεμνό και καλαίσθητο το πίσω μέρος του

 

Σύγχρονο και ευρύχωρο

Mεγάλες και σημαντικές όμως είναι και οι αλλαγές  στο εσωτερικό του.  Πιο συγκεκριμένα η ελαφρώς στραμμένη προς τη μεριά του οδηγού κεντρική κονσόλα όπου πλέον φιλοξενείται η μεγάλη οθόνη αφής οκτώ ιντσών, η οποία αναβαθμίζει σημαντικά όλο το σκηνικό, δημιουργεί την αίσθηση ενός πιο οδηγοκεντρικού κόκπιτ. Ένα ακόμα high-tech χαρακτηριστικό στα ενδότερα είναι και ο επερχόμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων. Η ποιότητα των πλαστικών αλλά και της κατασκευής είναι αισθητά αναβαθμισμένη. Η αύξηση κατά 95 χιλιοστών του μεταξονίου είναι άκρως θετικές επιδράσεις στο χώρο για επιβάτες αλλά και αποσκευές με το πορτ μπαγκάζ να διευρύνεται κατά 63 λίτρα και να φτάνει τα 355, που σημαίνει 63 ολόκληρα λίτρα μεγαλύτερο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο. Εδώ οφείλουμε να σημειώσουμε πως πρόκειται για ένα από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας, έχοντας μάλιστα απέναντί του πολλά και εξαιρετικά μοντέλα, τα οποία επίσης στη συντριπτική τους πλειονότητα είναι καινούρια.

Αναβαθμισμένη ποιότητα υλικών και κατασκευής. Υψηλή εργονομία και επίπεδο εξοπλισμού

Στα τεχνολογικά καλούδια του νέου Ibiza η λίστα είναι μεγάλη περιλαμβάνοντας Front Assist, Adaptive Cruise Control, Keyless Entry System με κουμπί εκκίνησης του κινητήρα, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών, Multi Collision Brake, Drive Profile με τα προγράμματα οδήγησης Eco, Normal, Sport και Individual, επαγωγική φόρτιση για smartphones, ενισχυτή GSM, συνδεσιμότητα μέσω Apple Car Play, Android Auto και Mirror Link.

Με ικανοποιητικούς χώρους

Μας αρέσει το diesel

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση όπου ο 1.6 TDi αποδίδει 95 ίππους και έχει 250 Nm ροπής. Εντάξει θα συμφωνήσουμε ότι δεν είναι και ο πιο ήσυχος ή πιο ραφιναρισμένος πετρελαιοκινητήρας που κυκλοφορεί, αλλά ευτυχώς το κροτάλισμά του ακούγεται μόνο έξω από το αυτοκίνητο. Αυτό διότι οι μηχανικοί της Seat έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στον τομέα της ηχομόνωσης, με αποτέλεσμα η καμπίνα των επιβατών να παραμένει σε πλήρη ηρεμία. Συνδυάζεται με πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο που έχει σωστή κλιμάκωση και γλυκό κούμπωμα, ενώ οι επιδόσεις που προσφέρει είναι εφάμιλλες της αντίστοιχης σε ιπποδύναμη βενζινοκίνητης έκδοσης με τον 1.000άρι TSI. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του βέβαια είναι ότι πετυχαίνει τα ίδια πράγματα καταναλώνοντας περίπου 1,5 lt φθηνότερου καυσίμου για κάθε 100 km που διανύει, δηλαδή 5,5 lt/100 km.

Ακούγεται, μόνο έξω από το αυτοκίνητο, αλλά πάει και δεν καίει

Για χιλιόμετρα

Κατά  τη διάρκεια της δοκιμής και του πετρελαιοκίνητου Seat Ibiza, θυμηθήκαμε πόσο καλή και ολοκληρωμένη είναι η προσπάθεια των Ισπανών καθώς σε όλα όσα γνωρίζαμε ήρθε να προστεθεί και το γεγονός πως ο πετρελαιοκινητήρας σου επιτρέπει να κάνεις χιλιόμετρα, χωρίς να σκέφτεσαι τη κατανάλωση. Ξεκινώντας τις εντυπώσεις μας από τη συμπεριφορά του στο δρόμο, οφείλουμε να αναφερθούμε σε πλαίσιο και αναρτήσεις, καθώς το νέο μοντέλο είναι τουλάχιστον ένα επίπεδο πάνω σε σχέση με τον προκάτοχό του. — τον τρόπο με τον οποίο απορροφάει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος αποδεικνύοντας ποιότητα και στιβαρότητα, μέχρι τη συμπεριφορά του σε στροφές, όπου ακόμη και όταν επιδιώξαμε το γλίστρημα μπαίνοντας με πολλά και αφήνοντας το γκάζι, με το που το ξαναπατήσαμε, η τροχιά της μούρης έκλεισε με εξαιρετικό τρόπο, δείγμα της δουλειάς που έχει γίνει σε ανάρτηση και πλαίσιο.

Εξαιρετικό πάτημα και οδική συμπεριφορά προσεγμένη μέχρι και τη τελευταία λεπτομέρεια

Βεβαίως προφανώς ένα diesel Ibiza δεν έχει ως σκοπό την απόλυτη οδηγική εμπειρία, αλλά από την άλλη η ευχάριστη και απολαυστική οδική συμπεριφορά είναι πάντα ευπρόσδεκτα στοιχεία. Οι 95 ίπποι του 1.6 TDi της δοκιμής είναι μία άκρως ευχάριστη έκπληξη καθώς είναι πολύ παραπάνω από ικανοί για όλα και κυρίως άκρως λογικοί ως προς τη κατανάλωση. Χωρίς αμφιβολία λοιπόν πρόκειται για την πλέον ενδιαφέρουσα γενιά του Ibiza απ’όλες τις απόψεις καθώς όλα τα παραπάνω συνοδεύονται και μία πολύ σωστά τοποθετημένη τιμολογιακή πολιτική καθώς τα 14825 Ευρώ από τα οποία ξεκινάει η έκδοση με τον 1.6 TDi και τους 95 ίππους, το καθιστούν αναμφίβολα ως έναν από τους πλέον δυνατούς παίκτες σε μία κατηγορία με πολλές και καλές προτάσεις.

Υψηλή ποιότητα κύλισης και προσεγμένη ηχομόνωση

 

  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Τιμή
  • Κατανάλωση

  • Ήχος κινητήρα
  • Αίσθηση κάποιων πλαστικών

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1600 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 95
0-100 11.3″
Τελική ταχύτητα 182 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 5.5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 100 γρ/χλμ
Μπορεί να γίνει και απολαυστικό

Related Articles

Citroen C5 AirCross. Γνήσια ναυαρχίδα

cars

Σαν το καλό κρασί η Shelby GT350 δεν παλιώνει… Ωριμάζει και βελτιώνεται!

cars

Η Mercedes-AMG A45 κάνει Χριστούγεννα με το δικό της τρόπο!

cars

Leave a Comment