CARSNEWS
AUTONEWS

Seat Leon 1.5 TSi 150PS FR. Συνολικά αναβαθμισμένο

Κάποια μοντέλα αποτελούν τη σημαία για την εταιρία στην οποία ανήκουν, καθώς όχι απλώς την ανέδειξαν, αλλά και την στήριξαν εμπορικά και οικονομικά σε δύσκολες περιόδους. Και ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Leon για την Seat. Ένα αυτοκίνητο το οποίο αφενός ήταν το μοντέλο εκείνο που την εδραίωσε στη παγκόσμια αγορά, αφετέρου κατάφερνε ανέκαθεν να προσφέρει πολλά περισσότερα στους ιδιοκτήτες του, από εκείνα που ζητούσε.

Όπως είναι φυσικό λοιπόν, η αλλαγή του, κάθε άλλο παρά εύκολη υπόθεση ήταν. Όχι μόνο για τους παραπάνω λόγους, αλλά και διότι πλέον η Seat έχει βρεί ξανά τον παλιό καλό της εαυτό, μακριά από πειραματισμούς και από ανούσιες και παράδοξες προτάσεις. Ο βηματισμός της πλέον είναι σταθερός και προς τη σωστή κατεύθυνση, κάτι που σημαίνει πως το Leon όφειλε να αποτελέσει και πάλι τη στέρεα εκείνη βάση, που ανέκαθεν ήταν, προκειμένου η Ισπανική αυτοκινητοβιομηχανία να περάσει στο επόμενο επίπεδο. Το αν και σε ποιο βαθμό το κατάφερε, θα αναλύσουμε στη συνέχεια της δοκιμής μας.

Φινετσάτα σπορτίφ

Η Ισπανική εταιρεία έχει επενδύσει περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ προκειμένου να κατασκευάσει ένα μοντέλο με πιο αποδοτικούς κινητήρες, προηγμένα επίπεδα συνδεσιμότητας και οδηγικής υποβοήθησης, ισχυρό δυναμισμό και υψηλή αισθητική. Ξεκινώντας από το τελευταίο, οφείλουμε να σημειώσουμε πως η νέα, τέταρτη γενιά του μοντέλου, είναι και η πιο ενδιαφέρουσα αισθητικά. Αυτό διότι οι σχεδιαστές του κατάφεραν να παντρέψουν την σπορτίφ αίσθηση, που ανέκαθεν χαρακτήριζε το Leon, με φινετσάτη αίσθηση. Και η αλήθεια είναι πως τα κατάφεραν πολύ καλά, ειδικά στην έκδοση FR της δοκιμής μας.

Καταρχήν οφείλουμε να τονίσουμε πως το νέο Leon είναι και δείχνει μακρύτερο, ειδικά αν το παρατηρήσετε στο εμπρός τμήμα, όπου ξεχωρίζει η εξάγωνη μάσκα και οι Led προβολείς. Στηρίζεται στη γνωστή πλατφόρμα MQB Evo,  με το μήκος του να βρίσκεται στα 4,386 μέτρα, το πλάτος στα 1,8 ενώ το ύψος στην έκδοση FR είναι 1,442 μέτρα.  Και αν το εμπρός είναι έντονο και εντυπωσιακό, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου τη διαφορά κάνει η ανακλαστική λωρίδα μεταξύ των φαναριών και η έντονη ακμή της πέμπτης πόρτας ακριβώς από πάνω της. Το αποτέλεσμα είναι αναμφίβολα δυναμικό, όπως άλλωστε ταιριάζει στον σπορτίφ χαρακτήρα του Leon. Το σκούρο φινίρισμα της έκδοσης FR στη μάσκα, στα επιπλέον πτερύγια του προφυλακτήρα και στους καθρέφτες το αναδεικνύει ακόμα περισσότερο.

Προσεγμένο και εσωτερικά

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του νέου Leon διαπιστώνεις πως οι δημιουργοί του ήθελαν να αναβαθμίσουν συνολικά το καινούριο τους μοντέλο. Το ταμπλό διαθέτει μια οριζόντια σχεδίαση δύο επιπέδων, με την κεντρική κονσόλα να στρέφεται προς τον οδηγό ελαχιστοποιώντας τους διακόπτες και τα χειριστήρια. Και μπορεί αυτό οι κατασκευαστές να το έκαναν για να βελτιώσουν την εργονομία, στη πράξη ωστόσο δεν το κατάφεραν, καθώς είναι αρκετές οι περιπτώσεις που για μία απλή λειτουργία, χρειάζεται «αναζήτηση» και αρκετές κινήσεις.

Το «παρών» πάνω στην κονσόλα και σε σημείο ακριβώς μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού δίνει μια νέα, έγχρωμη οθόνη αφής 8,25 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου. Μέσω αυτής, εκτός του ηχοσυστήματος, όλων των λειτουργιών για τα συστήματα ασφαλείας του αυτοκινήτου (μεταξύ των οποίων και του συστήματος οδηγικών προφίλ), του τηλεφώνου κ.λπ., ο οδηγός μπορεί να χειριστεί και τον κλιματισμό αφού όπως είπαμε απουσιάζουν πλήρως τα παραδοσιακά χειριστήρια και διακόπτες του συστήματος στην κεντρική κονσόλα.

Πλήρως ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων, με διάμετρο 10,25 ιντσών, προσφέροντας ευκρινή απεικόνιση μιας σειράς από πληροφοριών. Πολύ σημαντική και αισθητή είναι η ποιοτική αναβάθμιση στο εσωτερικό του νέου Leon, κυρίως στο πάνω σημείο του ταμπλό όπου υπάρχει μαλακό πλαστικό υψηλής ποιότητας.

Μαλακά υλικά συναντούμε και στο εσωτερικό των μπροστινών θυρών, ενώ στο υπόλοιπο ταμπλό όπως και στο τούνελ της κονσόλας τα υλικά είναι σκληρά στην αφή, με καλό φινίρισμα και συναρμογή. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή όπως ταιριάζει σε ένα αυτοκίνητο με έντονα σπορ απόχρωση και όπως μας αρέσει, πλήρους ρυθμίσεων και σε σημείο που φέρνει το επίσης πλήρους ρυθμίσεων τιμόνι μέσα στα χέρια του οδηγού.

Στην ίδια φιλοσοφία βρίσκεται και η σχεδίαση του επιλογέα ταχυτήτων, με χαμηλό σε ύψος λεβιέ που βρίσκεται τοποθετημένος σε σωστή θέση πάνω στο υπερυψωμένο τούνελ της κονσόλας. Στον τομέα των διαθέσιμων χώρων, οι πίσω επιβάτες έχουν πλέον περισσότερο χώρο για τα πόδια τους, χάρη στο μακρύτερο μεταξόνιο των 2,686 μέτρων  και ικανοποιητικό «αέρα» για τα κεφάλια τους. Ένας μεσαίος όμως πίσω επιβάτης θα δυσκολευτεί εξαιτίας του αρκετά υπερυψωμένου κεντρικού δαπέδου. Τέλος το νέο Leon έχει βαθύ πορτμπαγκάζ 380 λίτρων, αλλά με λίγο ψηλό κατώφλι φόρτωσης

Aπόλυτα ταιριαστός

Ο λόγος για το μηχανικό σύνολο που στην έκδοση FR της δοκιμής μας συνδυάζεται με το γνώριμο τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 EcoTSI των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής. Κινεί με χαρακτηριστική άνεση το νέο Leon, ενώ οι επιδόσεις του είναι παραπάνω από ικανοποιητικές, καθώς το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 8,4’’ και η τελική ταχύτητα φτάνει τα  216 χλμ./ώρα. Διακρίνεται για τη γραμμική και πολιτισμένη του λειτουργία, ενώ το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT) συμβάλλει σημαντικά στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Μία κατανάλωση η οποία κατά τη διάρκεια των πάνω από 1500 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, δεν ξεπέρασε τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, απολαμβάνοντας αρκετά σβέλτους ρυθμούς στην οδήγηση.

Γνήσιο Leon στο δρόμο

Ανέκαθεν το Leon διακρίνονταν για τον οδηγοκεντρικό του χαρακτήρα. Μάλιστα και ενώ επί της ουσίας ήταν το αδελφό μοντέλο του Golf, το Leon ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον και ευχάριστο στο δρόμο, τόσο σαν αίσθηση, όσο και σαν αποτέλεσμα. Αυτό ισχύει και με το παραπάνω και για τη νέα γενιά ου Ισπανικού μοντέλου, ειδικά στην έκδοση FR της δοκιμής μας.  Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω και είναι ελαφρώς πιο σκληρή εδώ είναι λίγο πιο σκληρή, χωρίς ωστόσο να κουράζει, καθώς η άνεση είναι πανταχού παρούσα. Στο πρόγραμμα Sport (υπάρχουν επίσης τα Eco/Normal/Individual), η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη και το τιμόνι ακόμα πιο άμεσο.

Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ηχομόνωσης, καθώς τα χιλιόμετρα θα πρέπει να είναι πολλά, πάρα πολλά για την ακρίβεια, ώστε να εντοπίσετε κάποιον αεροδυναμικό θόρυβο. Σε αντίστοιχα υψηλό επίπεδο βρίσκεται  και η ποιότητα κύλισης, αποδεικνύοντας στη πράξη αφενός τη δουλειά που έχει γίνει, αφετέρου πως πρόκειται για το πρώτο Leon που καταφέρνει να συνδυάζει με τέτοιο τρόπο την άνεση με την απόλαυση στην οδήγηση.

Τέλος τα 22990 Ευρώ που κοστίζει το Seat Leon 1.5 TSi FR της δοκιμής μας, συμπληρώνει με τον ιδανικό τρόπο ένα πραγματικά ολοκληρωμένο αυτοκίνητο.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τιμή

  • Χρηστικότητα infotainment

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 150
0-100 8.4″
Τελική ταχύτητα 216 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 115 γρ/χλμ

The post Seat Leon 1.5 TSi 150PS FR. Συνολικά αναβαθμισμένο first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Νέα πλατφόρμα 800V και έως 500 χιλιομέτρων για ηλεκτρικά από την Hyundai!

cars

Το νέο VW Golf αποκαλύπτεται μέσω των επίσημων σκίτσων.

cars

Dacia Sandero Stepway 1.0TCe 100PS LPG. Έχει τα πάντα και συμφέρει

cars

Honda CRF1100L Africa Twin και Africa Twin Adventure Sports. ¨Έρχονται εντός του έτους

cars

Toyota bZ4X concept. Το πρώτο μεγάλο βήμα…

cars

Το νέο Volkswagen Golf περνά στο τελευταίο στάδιο δοκιμών.

cars

Volvo V60 Cross Country. Το κροσσόβερ στη σωστή του διάσταση

cars

Η Porsche παρουσιάζει νέο σύστημα infotainment.

cars

Toyota. Mε νέα δραστηριότητα

cars