CARSNEWS
AUTONEWS

Skoda. 30 χρόνια προόδου

Είναι μεγάλη και εν πολλοίς γνωστή η ιστορία της μάρκας και φυσικά δεν «μετράει» 30 χρόνια παρουσίας αλλά 126 χρόνια από την ίδρυσή της και 116 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου της αυτοκινήτου που ήταν το Voiturette A, το οποίο μάλιστα είχε προκαλέσει θετική αίσθηση στην Ευρώπη. H αρχή είχε γίνει και η συνέχεια ήταν επιτυχημένη αφού παρά τον 1ο Π.Π. και την οικονομική δυσπραγία που ακολούθησε, στο τέλος της δεκαετίας του 1930 η Skoda ήταν κερδοφόρος και η παρουσία της στην διεθνή σκηνή ήταν έντονη. Με το πέρασμα των χρόνων έγινε κρατική, συνεχίζοντας φυσικά να παράγει επιτυχημένα μοντέλα όπως το γνωστό 1000 ΜΒ αλλά και άλλα, ώσπου ήλθαν οι πολιτικές αλλαγές με το «βελούδινο διαζύγιο» Τσεχίας και Σλοβακίας και τις πρώτες ελεύθερες εκλογές αλλά και τις αλλαγές στην βιομηχανία αυτοκινήτων (κυρίως την ευρωπαϊκή) οπότε κλήθηκε η εταιρία να πάρει αποφάσεις.

Αφορμή το Favorit

Οι αιτίες ήταν πολλές αλλά η αφορμή ήταν το Favorit, στην δεκαετία του 1970, με την διάταξη για πρώτη φορά «όλα εμπρός» δηλαδή κινητήρας και κίνηση αλλά και άλλες καινοτομίες το οποίο τράβηξε αμέσως την προσοχή της VW και ζήτησε μάλιστα και την συνεργάσιμα της Skoda για να της δώσει δικούς της κινητήρες και άλλα εξαρτήματα για βελτίωση του μοντέλου και μπορεί αυτό να μην έγινε ποτέ, ήταν ωστόσο η πρώτη προσέγγιση των δύο εταιριών με εκτίμηση της μίας προς την άλλην. Αυτό συνδυάστηκε και με την απόφαση της Τσέχικης εταιρίας να προχωρήσει σε εκδήλωση ενδιαφέροντος για στρατηγικό επενδυτή, καθώς βρέθηκε σε ιστορικό σταυροδρόμι αφού έπρεπε να διαλέξει με ποιόν να πάει και ποιόν να αφήσει υπο την έννοια ότι ή θα παρέμενε εγκλωβισμένη στο παρελθόν ως περιφερειακή εταιρία ή θα προχωρούσε σε μία «συμμαχία» που θα την οδηγούσε σε μεγάλους εμπορικούς δρόμους.

Έτσι, αποφάσισε το δεύτερο και επειδή επρόκειτο για «πολύφερνη νύφη» εμφανίστηκαν αρχικά 24 μνηστήρες που έγιναν στην συνέχεια οκτώ, αργότερα τέσσερις και τελικά δύο που ήταν η Renault/Volvo και η VW, με την εταιρία να επιλέγει για συμφωνία την VW. Βέβαια, όπως αναφέραμε, η Γερμανική εταιρία είχε ήδη προσεγγίσει την χώρα από το 1978 όταν ζήτησε την άδεια από την κυβέρνηση να δοκιμάζει δικά της αυτοκίνητα στους δρόμους της Τσεχίας ενώ τον επόμενο χρόνο έκανε και την πρώτη κρούση στην Skoda, για εμπορική συμφωνία. Οι συζητήσεις δεν σταμάτησαν ποτέ και τελικά στις 28 Μαρτίου 1991, «πέφτουν» οι υπογραφές με την VW να παίρνει το 32% της Skoda έναντι 620 εκατομμυρίων μάρκων και ανεβάζοντας το ποσοστό σταδιακά να κατέχει το σύνολο των μετοχών το 2000.

Στον διάδρομο για απογείωση

Αυτό ακριβώς έγινε και αξίζει να αναφέρουμε ότι την περίοδο της συμφωνίας η Skoda είχε παραγωγή 200.000 αυτοκινήτων ετησίως με ξεπερασμένα μοντέλα, με εξαίρεση το Favorit, χωρίς πιθανότητα να κάνει κάτι περισσότερο. Σχεδόν αμέσως ξεκίνησε η αναγέννηση με δεκάδες δισεκατομμύρια μάρκα επενδύσεων σε εγκαταστάσεις, εξοπλισμούς και παραγωγές εκ μέρους της VW, με τα αποτελέσματα να αρχίσουν να φαίνονται γρήγορα. Το εργατικό δυναμικό από 17.000 αυξήθηκε σε 42.000 παγκοσμίως και σήμερα, η εταιρεία αντιπροσωπεύει το 5% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος της Τσεχικής Δημοκρατίας και το 9% των εξαγωγών!. Η μάρκα είναι επίσης ένα πραγματικό πλεονέκτημα στον Όμιλο Volkswagen και έχει αναλάβει μια σειρά από ευθύνες, για παράδειγμα, για τις περιοχές ανάπτυξης της Ινδίας, της Ρωσίας και της Βόρειας Αφρικής, καθώς και για την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς των ŠKODA Superb και Volkswagen Passat. Ο αριθμός των εργαζομένων στο τμήμα ανάπτυξης αυξήθηκε από περίπου 600 το 1991 σε πάνω από 2.000 άτομα με υψηλά προσόντα ενώ για να παρέχει στους υπαλλήλους της την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση και να προετοιμάζει κατώτερο προσωπικό για τη σταδιοδρομία τους στην εταιρεία, έχει πλέον τη δική της επαγγελματική σχολή και προσφέρει πολλά διπλά μαθήματα σπουδών στο University SKODA AUTO!

Στα 30 χρόνια κάτω από την ομπρέλα του Ομίλου Volkswagen, η SKODA έχει παρουσία σε περισσότερες από 100 αγορές και το 2020, η αυτοκινητοβιομηχανία παρέδωσε περισσότερα από ένα εκατομμύριο οχήματα παγκοσμίως για έβδομο συνεχόμενο έτος. Εκτός από τους τρεις αυθεντικούς τόπους παραγωγής της Τσεχίας, η εταιρεία κατασκευάζει επίσης στην Κίνα, τη Ρωσία, τη Σλοβακία και την Ινδία, κυρίως μέσω συνεργασιών του Ομίλου, καθώς και στην Ουκρανία σε συνεργασία με έναν τοπικό εταίρο. Εκτός από τα αυτοκίνητα, η ŠKODA AUTO σχεδιάζει και παράγει εξαρτήματα και συγκροτήματα, όπως κινητήρες και κιβώτια ταχυτήτων εντός του Ομίλου Volkswagen. Επίσης, η εταιρεία έχει γενική ευθύνη για τις δραστηριότητες ολόκληρου του Ομίλου Volkswagen στην Ινδία ως μέρος του έργου INDIA 2.0 και έχει αναλάβει αυτόν τον ρόλο για τις περιοχές της Ρωσίας, συμπεριλαμβανομένων των κρατών της ΚΑΚ, και της Βόρειας Αφρικής από την 1η Ιανουαρίου 2021.

Το μέλλον είναι εδώ

Τα αποτελέσματα είναι μπροστά μας και δεν χρειάζονται λεπτομέρειες. Χρειάζονται άνθρωποι με ανοικτά μυαλά να παίρνουν δύσκολες αποφάσεις και να τις στηρίζουν στην συνέχεια, βλέποντας μπροστά και η Skoda αποδεικνύει συνεχώς ότι είχε πάντα τέτοιους ανθρώπους στο δυναμικό της.

The post Skoda. 30 χρόνια προόδου first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Skoda Slavia Concept. Ένα Scala χωρίς οροφή, αλλά με πολύ στιλ!

cars

Τι προβλέπει η συμφωνία για τα Canadair που θα υπογραφεί κατά την επίσκεψη Μητσοτάκη στον Καναδά

cars

Έρχεται και η SUV έκδοση του νέου GMC Hummer.

cars

Peugeot. Μία μεγάλη ηλεκτρική ιστορία

cars

BMW i4. Ένα ηλεκτρικό sport sedan με έως 530 ίππους και 590 χιλιόμετρα αυτονομία.

cars

Yenko Camaro: Κτήνος 1.000 ίππων απευθείας από την αντιπροσωπεία!

cars

Renault Talisman facelift. Ανανεωμένο αλλά σε μεγάλο βαθμό ίδιο!

cars

Η ομάδα ABT CUPRA XE έτοιμη για τη σεζόν 2023

cars

Ηonda CR-V Hybrid. Με νέα τιμή από 39990 Ευρώ

cars