CARSNEWS
AUTONEWS

Skoda Enyaq iV. Το ηλεκτροκίνητο μέλλον της

Το νέο Skoda Enyaq iV, ακόμα με χαρακτηριστικό καμουφλάζ στους δρόμους της Ιρλανδίας, σηματοδοτεί ένα καινοτόμο βήμα προς τα εμπρός στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Skoda. Το πρώτο μοντέλο παραγωγής της μάρκας που είναι βασισμένο στη μεταβλητή πλατφόρμα ηλεκτροκίνητων οχημάτων MEB του Volkswagen Group, συνδυάζει χαρακτηριστικές αρετές της Skoda, όπως γενναιόδωροι χώροι και πρακτικότητα με πολύ ελκυστικό design και fun-to-drive αλλά αειφόρο χαρακτήρα. Επιλογή από τρία μεγέθη μπαταριών και πέντε εκδόσεις ισχύος, ανάλογα με τις απαιτήσεις. Το αμιγώς ηλεκτρικό SUV θα κατασκευάζεται στο κεντρικό εργοστάσιο της στη Mladá Boleslav ενώ παράλληλα είναι το πρώτο όχημα του Volkswagen Group στην Ευρώπη, που βασίζεται στην MEB και παράγεται εκτός Γερμανίας.

Το ολοκαίνουργιο Enyaq iV είναι ένα τυπικό μοντέλο από τη Skoda της νέας εποχής, αλλά με μια εντελώς νέα ιδέα κίνησης. Το Enyaq iV είναι ιδανικό για διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, προσφέροντας μεγάλες αυτονομίες έως και 500 χλμ. στον κύκλο WLTP και γρήγορη φόρτιση. Λόγω του concept του οχήματος, οι σχεδιαστές ήταν σε θέση να οργανώσουν το εσωτερικό του με έναν εντελώς νέο τρόπο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ακόμη μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους, παρά τις συμπαγείς διαστάσεις του αυτοκινήτου, ενώ παράλληλα παρουσιάζει μια εμφάνιση που είναι τόσο ελκυστική όσο και σύγχρονη. Επιπλέον, προσφέρει υπερσύγχρονη συνδεσιμότητα καθώς και κορυφαίες λύσεις ψυχαγωγίας-ενημέρωσης σε συνδυασμό με άφθονα Simply Clever χαρακτηριστικά της Skoda.

Το πρώτο ηλεκτροκίνητο SUV της Skoda έχει μήκος 4.648 mm, πλάτος 1.877 mm και ύψος 1.618 mm. Το μεταξόνιο είναι 2.765 mm ενώ η χωρητικότητα αποσκευών 585 λίτρα. Το κατώφλι φόρτωσης, το οποίο έχει ρυθμιστεί χαμηλά για ένα SUV, επιτρέπει την εύκολη φόρτωση, ακόμη και για βαριά ή ογκώδη αντικείμενα. Η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου μοντέλου, έστω ακόμα με καμουφλάζ, σηματοδοτεί επίσης την έναρξη των προπωλήσεων. Η παραγωγή θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους ενώ η έναρξη πωλήσεων του θα ξεκινήσει τις αρχές του 2021. Η «Founder’s Edition», που είναι εξοπλισμένη με ειδικά χαρακτηριστικά και ιδιαίτερη εμφάνιση, θα περιοριστεί σε 1.895 μονάδες, φόρος τιμής στο έτος ίδρυσης της εταιρείας, πριν από 125 χρόνια.

Δύο κινητήρια συστήματα, τρία μεγέθη μπαταριών, πέντε εκδόσεις ισχύος

Στις εισαγωγικές εκδόσεις, ένας κινητήρας τοποθετημένος πίσω δίνει κίνηση στους πίσω τροχούς, δημιουργώντας έτσι μια τεχνολογική γέφυρα με την ιστορία και την παράδοση της μάρκας. Οι πιο ισχυρές εκδόσεις διαθέτουν ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στο μπροστινό μέρος, για να μεταδίδουν την ισχύ στο δρόμο ακόμα πιο αποτελεσματικά. Στην πιο ισχυρή παραλλαγή του, μπορεί να ρυμουλκήσει φορτία έως και 1.200 κιλά, αν χρειαστεί. Συνολικά πέντε διαφορετικές παραλλαγές ισχύος και τρία μεγέθη μπαταριών προσφέρουν διασκεδαστική αλλά αειφόρο οδήγηση. Ανάλογα με την επιλεγμένη έκδοση, η κίνηση μεταδίδεται είτε στους πίσω τροχούς είτε και στους τέσσερις. Χάρη στις εξαιρετικά αποδοτικές μπαταρίες, τα ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και την αεροδυναμική που είναι εξαιρετική για ένα SUV (Cd από 0,27), το Enyaq iV θα έχει αυτονομία έως και 500 χλμ. στον κύκλο WLTP.

Το βασικό μοντέλο είναι το Enyaq iV 50. Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει ονομαστική χωρητικότητα 55 kWh (καθαρή χωρητικότητα: 52 kWh). Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας έχει ισχύ 109 kW (148 PS), προσφέροντας μέγιστη αυτονομία έως και 340 χλμ. Αυτή αυξάνεται μέχρι τα 390 χλμ. στο Enyaq iV 60 των 132 kW (179 PS), εξοπλισμένο με μπαταρία 62 kWh (καθαρή: 58 kWh). Το Enyaq iV 80 με  μετάδοση κίνησης στους  πίσω τροχούς παράγει 150 kW (204 PS), έχει τη μεγαλύτερη αυτονομία έως και 500 χλμ. στον κύκλο WLTP. Η μπαταρία του των 82 kWh (καθαρή: 77 kWh) χρησιμοποιείται επίσης από τις δύο εκδόσεις που είναι εφοδιασμένες με ένα δεύτερο ηλεκτρικό κινητήρα, τοποθετημένο εμπρός και συνεπώς με κίνηση σε όλους τους τροχούς: τα Enyaq iV 80X και Enyaq iV vRS, τα οποία παράγουν 195 kW (265 PS) και 225 kW (306 PS) αντίστοιχα. Το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα και έχει μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η μέγιστη αυτονομία και των δύο τετρακίνητων εκδόσεων φτάνει μέχρι τα 460 χλμ..

Επαναφόρτιση στο 80% σε μόλις 40 λεπτά με ταχυφορτιστή

Το Skoda Enyaq iV μπορεί να φορτιστεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Εκτός από την συμβατική υποδοχή 230 Volt οικιακής πρίζας με έξοδο εναλλασσόμενου ρεύματος 2,3 kW, το όχημα μπορεί επίσης να φορτιστεί άνετα κατά τη διάρκεια της νύχτας στο σπίτι (ή την παραμονή στο γραφείο) χρησιμοποιώντας ένα Wall Box ισχύος έως και 11 kW. Αυτή διαρκεί έξι έως οκτώ ώρες, ανάλογα με το μέγεθος της μπαταρίας. Οι σταθμοί γρήγορης φόρτισης DC με ισχύ φόρτισης 125 kW αποτελούν την τρίτη επιλογή. Μπορούν να επαναφορτίζουν τη μπαταρία του από το 10% στο 80% σε μόλις 40 λεπτά .

Σημείο αναφοράς είναι το καινοτόμο εσωτερικό του, το οποίο προσφέρει ένα εντελώς νέο αίσθημα ευρυχωρίας. Το μοντέλο προσφέρει επίσης υπερσύγχρονες λύσεις συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας. Ο οδηγός απολαμβάνει όλες τις σχετικές πληροφορίες μέσω μιας κεντρικής οθόνης 13 ιντσών που μοιάζει να αιωρείται στο χώρο και, εάν είναι επιθυμητό, ​​ένα head-up display επαυξημένης πραγματικότητας (augmented reality). Μια μόνιμη σύνδεση στο διαδίκτυο εξασφαλίζει ότι όλες οι εφαρμογές είναι πάντα ενημερωμένες. Το ENYAQ iV είναι ιδανικό για οικογένειες και πελάτες με σύγχρονο lifestyle, που αναζητούν ένα ηλεκτρικό όχημα κατάλληλο για καθημερινή χρήση, χάρη στην ευρυχωρία του χώρου επιβατών και τον όγκο αποσκευών των 585 λίτρων αλλά και με πράσινο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Με το λανσάρισμα του ENYAQ iV, η SKODA παρουσιάζει επίσης ένα νέο concept για το εσωτερικό: αειφόρα και οικολογικά υλικά όπως ο φλοιός της ελιάς χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής. Οι πελάτες μπορούν επίσης να επιλέξουν από μεγάλη γκάμα νέων σχεδίων.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Lamborghini Huracan Evo RWD. Πιο αναλογική για μεγαλύτερη ευχαρίστηση!

cars

Voge Motorcycles. Ήρθε και στην Ελλάδα!

cars

Νέα Mercedes-Benz GLA. Έρχεται στις 11 Δεκεμβρίου με λίγο από “G” μέσα της.

cars

Οδηγούμε το Suzuki Ignis Hybrid – Το μοντέλο σταθερή αξία, σε λογική τιμή

cars

Fiat Panda. Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι

cars

«Η χειρότερη περίοδος ήταν όταν στοχοποιήθηκε η οικογένειά μου με τα χρυσά σαλόνια», είπε η Μαρίνα Πατούλη

cars

Το νέο Mazda CX-60 διαθέτει σύστημα αναγνώρισης προσώπου για σωστή και ασφαλή οδήγηση

cars

Kia EV9: Ένα πρωτοποριακό αμιγώς ηλεκτρικό SUV

cars

Survivor – Χρύσα: Αντικειμενικά, από θέμα στρατηγικής, μας συμφέρει να χάσουμε στο αγώνισμα

cars