CARSNEWS
AUTONEWS

Skoda Kamiq 1.0 TSi 116 PS. Η ολοκλήρωση της τριλογίας

Πρίν από μερικά, λίγα μόλις χρόνια, η Skoda είχε ως εκπρόσωπο στη κατηγορία των SUV και κροσσόβερ μόνο το Yeti. Και παρά το γεγονός πως ήταν ένα πολύ καλό και πρωτότυπο αυτοκίνητο, προφανώς δεν ήταν αρκετό ώστε να εκπροσωπήσει τη μάρκα στη πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία. Βεβαίως οι άνθρωποι της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας το αντιλήφθηκαν αυτό εγκαίρως και αποφάσισαν να δημιουργήσουν όχι ένα, αλλά τρία καινούρια μοντέλα στη κατηγορία των SUV. Ξεκίνησαν με το Kodiaq, συνέχισαν με το Karoq και η τριλογία ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία και παρουσίαση του Kamiq.

Τα “διπλά¨ εμπρός φωτιστικά σώματα του δίνουν μία ξεχωριστή ταυτότητα

Με το ολοκαίνουργιο δημιούργημά της, η Skoda εισέρχεται για πρώτη φορά στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των compact SUV. Το Kamiq συνδυάζει τα κλασικά πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης κατηγορίας, όπως την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και τις υπερυψωμένες θέσεις, με την ευελιξία ενός μικρού σε διαστάσεις μοντέλου και τη χαρακτηριστική συναισθηματική σχεδίαση της Skoda. Eμείς το είχαμε στη διάθεσή μας για δοκιμή, προκειμένου να διαπιστώσουμε και στη πράξη αν πραγματοποιεί και σε ποιο βαθμό, όλα αυτά που υπόσχεται η Skoda.

Αρκετά κόμπακτ οι εξωτερικές του διαστάσεις

Σε γνώριμα μεν, λίγο πιο πρωτότυπα δε, σχεδιαστικά μονοπάτια

Όταν έχεις να γράψεις για ένα μοντέλο της Skoda, ξέρεις ότι στον τομέα της σχεδίασης δεν έχεις να περιμένεις κάτι το φουτουριστικό και το ανατρεπτικό, καθώς η συνολική φιλοσοφία της εταιρίας είναι κάπως συντηρητική, με εξαίρεση φυσικά το Yeti. Ωστόσο στο Kamiq, όπως και στο Scala, oι σχεδιαστές του έδειξαν διάθεση να προσφέρουν κάτι το διαφορετικό, κάτι ελαφρώς πρωτότυπο που θα ξέφευγε από τις συνήθως αυστηρές γραμμές της εταιρίας.  Τα διπλά φωτιστικά σώματα εμπρός, η τρισδιάστατη μάσκα και οι έντονες ακμές που τρέχουν κατά μήκος του αμαξώματος, δημιουργούν ένα  αποτέλεσμα ισορροπημένο, μοντέρνο και νεανικό, ενώ δεν δείχνει να ξενίζει, αφού ακολουθεί και τη γενικότερη σχεδιαστική φιλοσοφία της Skoda.

Καταφέρνει ωστόσο να δείχνει μεγαλύτερο στο μάτι, σε σχέση με αυτό που είναι στη πραγματικότητα

Το πάτωμα του αυτοκινήτου δεν είναι άλλο από το MQB A0, που χρησιμοποιούν και τα VW T-Cross και Seat Arona. Με λίγο τράβηγμα, ωστόσο, το αμάξωμα βγήκε ελαφρά μεγαλύτερο, κάτι που έχει ευεργετικές συνέπειες στους προσφερόμενους χώρους. Πιο συγκεκριμένα το μήκος του βρίσκεται στα 4,241 μέτρα, το πλάτος στα 1,793 μέτρα, το ύψος στα 1,531 μέτρα και το μεταξόνιο φτάνει τα 2,651 μέτρα. Συνολικά πρόκειται ίσως για το πλέον καλαίσθητο Skoda που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, καθώς μπορεί να μην διαθέτει τη πρωτοτυπία του Yeti, καταφέρνει ωστόσο να διαθέτει μία πολύ ισορροπημένη και αρμονική σχεδίαση που αρέσει στο μάτι.

Και στο πίσω μέρος έχει γίνει προσπάθεια στο σχεδιαστικό κομμάτι

Πιο ευρύχωρο από αυτό που δείχνει

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Kamiq, προφανώς και περιμένεις να είναι ευρύχωρο, καθότι Skoda, αλλά όχι τόσο πολύ είναι η αλήθεια. Αντικειμενικά λοιπόν το Kamiq είναι από τα πλέον ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας, με άνετα καθίσματα τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό αλλά και άκρως ικανοποιητικούς χώρους για τα πόδια και τα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ακόμα και το πορτ μπαγκάζ, με τα 400 λίτρα και το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, είναι παραπάνω από ικανοποιητικό.  Περνώντας στο σχεδιαστικό κομμάτι του εσωτερικού, έχουμε να σημειώσουμε πως το ταμπλό χαρακτηρίζεται από μία κομψότητα ακολουθώντας βεβαίως πάντα τις σχετικά αυστηρές γραμμές του ομίλου.

Σύγχρονο και λειτουργικό το εσωτερικό, με ποιοτικά υλικά και προσεγμένη κατασκευή

Το σίγουρο είναι ότι είναι πολύ πρακτικό, με σωστή εργονομία και εύχρηστους χώρους για μικροαντικείμενα, που θα κάνουν την καθημερινότητα λίγο πιο ευχάριστη. Η οθόνη  του συστήματος πληροφοριών και ψυχαγωγίας, ξεκινά από τις 6,5 ίντσες και φτάνει μέχρι και τις 9,2 στην πλούσια έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής. Η υψηλή ευκρίνεια και η ευκολία στη χρήση αποτελούν ένα από τα πλέον σημαντικά στοιχεία στη σύγχρονη πραγματικότητα της αυτοκίνησης. Πολύ δε περισσότερο όταν συνοδεύονται και από τον -προαιρετικό- ψηφιακό πίνακα οργάνων, που προφανώς και αναβαθμίζει την όλη εικόνα στα μάτια του εσωτερικού.

Ιδιαίτερα άνετοι οι χώροι, ως γνήσιο Skoda

Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μία άνετη, πλήρως ρυθμιζόμενη, θέση οδήγησης, με καλή περιμετρική ορατότητα, καθώς και ένα πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών. Συστήματα αυτόνομης πέδησης, ελέγχου διατήρησης της λωρίδας, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control και όλα όσα θα περίμενε κανείς από ένα σύγχρονο όχημα. Και βεβαίως τόσο ο οδηγός όσο και οι υπόλοιποι επιβάτες του Kamiq θα εκτιμήσουν δεόντως τα ποιοτικά υλικά και τη προσεγμένη κατασκευή, όπως και την υψηλή ποιότητα κύλισης που σε συνδυασμό με την μελετημένη ηχομόνωση, αυξάνουν σημαντικά τα προσφερόμενα επίπεδα άνεσης στο εσωτερικό.

Παραπάνω από άνετα τα εμπρός καθίσματα

Αναμενόμενα ταιριαστός

Ο λόγος για τον τρικύλινδρο TSi κινητήρα των χιλίων κυβικών με τους 116 ίππους και τη ροπή των 200 Nm, με τον οποίο ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Πρόκειται για ένα εξαιρετικό μηχανικό σύνολο, με σχεδόν ανύπαρκτους κραδασμούς στη λειτουργία του, ελαστικότητα από χαμηλά και κυρίως πολύ λογική κατανάλωση, καθώς και τη διάρκεια της δοκιμής μας αυτή βρέθηκε στη περιοχή των 7.3 λτ. βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα. Η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων με πολύ καλή αίσθηση στις αλλαγές, αλλά και σωστή κλιμάκωση. Τέλος τα 9.9’’ για την επιτάχυνση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα και τα 194 χλμ. της τελική ταχύτητας είναι απολύτως πραγματικά και επιτεύξιμα νούμερα.

Ένας ικανός κινητήρας, πραγματικό πασπαρτού

Mε αίσθηση μεγαλύτερου στο δρόμο

Οδηγώντας το νέο SUV της Skoda στη κίνηση της πόλης, μας έδειξε πως είναι αρκετά εύχρηστο και ευέλικτο, βοηθούμενο σημαντικά από τις κόμπακτ διαστάσεις του. Όταν αφήσετε τις αστικές συνθήκες και βγείτε στην εθνική, θα διαπιστώσετε πως το Kamiq είναι φτιαγμένο και για μεγάλα άνετα ταξίδια, καθώς είναι σε θέση να κινείται με 140-150 χιλιόμετρα, μένοντας ανεπηρέαστο από κάθε είδους εξωτερικό παράγοντα και διατηρώντας την ηρεμία και την άνεση στη καμπίνα των επιβατών σε πολύ υψηλό επίπεδο. Σε αυτό συμβάλει τα μέγιστα και η πολύ προσεγμένη ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου.

Είναι σε θέση να κάνει μεγάλα ταξίδια, χωρίς να κουράσει οδηγό και επιβάτες

Βγαίνοντας από την εθνική οδό και μπαίνοντας σε ένα κλειστό ορεινό κομμάτι, με κάκιστο οδόστρωμα, διαπιστώσαμε για πολλοστή φορά πως παρά το βάρος των 1.2 τόνων, ο κινητήρας ανταπεξέρχεται ικανοποιητικότατα. Οι αλλαγές του κιβωτίου είναι σαφείς και χωρίς πρόβλημα ακόμη και όταν γίνονται γρήγορα και απότομα, ενώ οι αναρτήσεις μπορεί να δίνουν κάποια κλίση στο αμάξωμα, δεν προβληματίζουν ωστόσο σε καμία περίπτωση.

Πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και μελετημένη ηχομόνωση

Το σαφές τιμόνι παρέχει στον οδηγό όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται, ενώ τα φρένα αποδείχτηκαν αποτελεσματικά και ανθεκτικά, ακόμη και μετά από μία σβέλτη χωμάτινη κατάβαση στην οποία τα καταπονήσαμε αρκετά. Βεβαίως σε ότι αφορά στις εκτός δρόμου αναζητήσεις, θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας πως η μόνη διαφορά για παράδειγμα από το Scala είναι ότι εδώ η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 188 χιλιοστά.

Και σε δρόμο με στροφές, αποδείχθηκε παραπάνω από ικανό

Συνολικά το Skoda Kamiq έχει όλα τα εχέγγυα για να πρωταγωνιστήσει σε μία νέα αλλά ιδιαιτέρως δύσκολη και ανταγωνιστική κατηγορία. Όμορφη σχεδίαση, κόμπακτ διαστάσεις με πολύ καλούς χώρους, ως γνήσιο Skoda άλλωστε και τιμή η οποία για την έκδοση με τους 116 ίππους της δοκιμής μας, ξεκινάει από τα 18600 Ευρώ με  εξοπλισμό που έχει όλα όσα χρειάζεται ο σύγχρονος οδηγός.

400 λίτρα η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ
  • Χώροι
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Τιμή
  • Εξοπλισμός

  • Εκτός δρόμου δυνατότητες

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1000 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 116
0-100 9.9″
Τελική ταχύτητα 194 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.3 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 116 γρ/χλμ
Όμορφες, προσθέτουν πόντους στην εμφάνιση

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Cupra Formentor. Το πρώτο μοντέλο 100% Cupra!

cars

H Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid με βελτιωτικό πακέτο της TechArt

cars

Cupra Leon Competicion και e-Racer. Δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

cars

Hyundai i30 N Project C. Ο “νέος” αγρίεψε και απαιτεί προσοχή!

cars

Το καυτό VW Touareg έρχεται ως το πρώτο plug-in υβριδικό “R”.

cars

Porsche Exclusive βελτιώνει την ανανεωμένη Macan S

cars

Από €175.000 η Alfa Romeo Giulia GTA!

cars

Η Hyundai φέρνει το ανανεωμένο Kona.

cars

Audi etron S & etronS Sportback. Nέες προτάσεις

cars