CARSNEWS
NEW MODELS

Skoda Karoq 2.0 TDi 4×4 DSG. Τα έχει όλα

— τη πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το Karoq από τη Skoda, κατάφερε όχι απλώς να αντικαταστήσει επάξια το Yeti, αλλά να διαγράψει τη δική του, άκρως επιτυχημένη πορεία, όντας μία εξαιρετική πρόταση στη καρδιά της κατηγορίας των SUV μοντέλων. To Karoq μάλιστα μπόρεσε να αυτονομηθεί πλήρως και να μην αποτελεί «το μικρό αδερφό» του Kodiaq, άλλα ένα πλήρως αυτόφωτο μοντέλο, ικανό να κερδίσει υποψήφιους αγοραστές από πολλές και διαφορετικές κατηγορίες. Έχοντας λοιπόν δοκιμάσει τόσο την πετρελαιοκίνητη έκδοση με τον 1.6 TDi όσο και τη βενζινοκίνητη με τον απίστευτο χιλιάρι τρικύλινδρο TSi, ήρθε η ώρα να καθίσουμε πίσω από το τιμόνι της τετρακίνητης, δίλιτρης, έκδοσης με τον TDi των 150 ίππων και το αυτόματο DSG κιβώτιο των επτά σχέσεων και να το δοκιμάσουμε για περίπου 2000 χιλιόμετρα σε κάθε είδους δρόμο, προκειμένου να ολοκληρώσουμε την άποψή μας για το Τσέχικο μοντέλο.

Συμμαζεμένες οι εξωτερικές του διαστάσεις

Σοβαρό

— την πρώτη κιόλας  ματιά διαπιστώνεις ότι πρόκειται για ένα μοντέλο της Skoda, όντας σοβαρό και όσο πρέπει εντυπωσιακό σε ότι αφορά την εξωτερική του εμφάνιση.  Ξεκινώντας από τις διαστάσεις, θα πρέπει να σημειώσουμε πως το SUV της Τσέχικης εταιρίας βασίζεται στην MQB πλατφόρμα και μετρά 4.382 χιλιοστά σε μήκος, 1.841 σε πλάτος και 1.605 σε ύψος. Το μεταξόνιο του Karoq δε, έχει μήκος 2.630 χιλιοστά στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας.

Aρκετά εντυπωσιακό το εμπρός μέρος του

Kαι μπορεί οι επιρροές από το μεγαλύτερο, Kodiaq να  είναι εμφανείς ωστόσο η Skoda κατάφερε να κάνει το νέο της SUV να ξεχωρίζει επαρκώς χάρη στα διαφοροποιημένα (και full-LED από την Ambition έκδοση και πάνω) εμπρός φωτιστικά σώματα και τα επίσης αλλαγμένα πίσω φώτα. Κατά τα άλλα, οι σχεδιαστές του αυτοκινήτου εξακολουθούν να χρησιμοποιούν τις οριζόντιες γραμμές για να τονίσουν το πλάτος του αυτοκινήτου ενώ το τρισδιάστατο εμπρός μέρος και το χαρακτηριστικό καπό προσθέτουν πόντους στον τομέα του δυναμισμού.

Ποιοτικό και πολύ πλούσια εξοπλισμένο

Με έμφαση στην άνεση και την ποιότητα

Ως γνήσιο Skoda που σέβεται τον εαυτό του, το Karoq παρά τις συμμαζεμένες εξωτερικές του  διαστάσεις, κάνει εξαιρετική εκμετάλλευση των διαθέσιμων χώρων, χαρίζοντας 69 χιλιοστά περιθώριο για τα γόνατα των πίσω επιβατών ενώ ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 521 λίτρων. Με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα αυτός αυξάνεται στα 1.630 λίτρα ενώ με το VarioFlex σύστημα και τα πίσω, ανεξάρτητα καθίσματα αφαιρεμένα, φτάνει τα 1.810 λίτρα! Με λίγα λόγια αποτελεί τη χρυσή τομή, καθώς παρά τις λογικές εξωτερικές του διαστάσεις, προσφέρει μία άνετη και ευρύχωρη καμπίνα στους επιβάτες.

Το επτάρι αυτόματο DSG του ταιριάζει απόλυτα. Απλώς είναι λίγο απότομο στην εκκίνηση

Παράλληλα, το Karoq γίνεται το πρώτο Skoda που είναι διαθέσιμο με πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων του οποίου η εμφάνιση και οι προβαλλόμενες πληροφορίες μπορούν να ρυθμιστούν ανάλογα με τις απαιτήσεις του οδηγού (Classic, Digital, Info-Profile και Reduced). Βεβαίως ως σύγχρονο αυτοκίνητο που είναι δε νοείται να υστερεί ούτε στον τομέα της τεχνολογίας, αφού προσφέρονται συστήματα όπως το Adaptive Cruise Control, τα προαιρετικά Blind Spot Detect και Rear Traffic Alert και το standard Front Assist που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το City Emergency Brake με Predictive Pedestrian Protection.

Οδηγικά προφίλ για να επιλέγετε αυτός που ταιριάζει στη περίσταση

Και αν οι σύγχρονες τεχνολογίες, στάνταρ και προαιρετικές, είναι κάτι που επιβάλλεται να υπάρχει, και αν η χωροταξία και οι πάμπολλες θήκες για μικροαντικείμενα, είναι κάτι το αναμενόμενο από ένα Skoda, η απτή αίσθηση της ποιότητας των υλικών αλλά και της κατασκευής, είναι πλέον κάτι που το ζητάς αλλά και το συναντάς σε κάθε καινούριο μοντέλο της Τσέχικης αυτοκινητοβιομηχανίας. — το ύφασμα που ντύνει τα καθίσματα, μέχρι τα πλαστικά του ταμπλό και των θυρών, όλα δείχνουν και είναι προσεγμένα μέχρι τη τελευταία λεπτομέρεια, χωρίς να έχει γίνει καμία απολύτως έκπτωση πουθενά.

Όπως σε κάθε Skoda, έτσι και στο Karoq, οι χώροι είναι ένα από τα πολύ δυνατά του σημεία

Δυνατός και οικονομικός

Μπορεί όταν ακούς δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα με 150 ίππους να μην ανατριχιάζεις, στη πράξη ωστόσο αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από επαρκής και βεβαίως οικονομικός. Τα σχεδόν 35 κιλά της ροπής (34.7 για την ακρίβεια) σε συνδυασμό με τη μελετημένη κλιμάκωση των επτά σχέσεων του DSG, δεν αφήνουν πουθενά κενά ισχύος, προσφέροντας ένα σταθερό και μεστό τράβηγμα από τις 1500 κιόλας στροφές. — εκεί και πέρα όποιος θέλει το κάτι παραπάνω μπορεί να επιλέξει το πρόγραμμα sport και να κινηθεί αναλόγως. Άλλωστε τα 9.3’’ για τ0 0-100 χλμ./ώρα καθώς και τα 195 χλμ./ώρα της τελικής ταχύτητας, είναι παραπάνω από ικανοποιητικά για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το πιο σημαντικό ωστόσο είναι πως κατά τη διάρκεια των 2000 χιλιομέτρων της δοκιμής μας, η μέση κατανάλωση με σβέλτους ρυθμούς κίνησης, κυμάνθηκε στη περιοχή των 7 λτ./100 χλμ.

–λυτα ταιριαστός

Για παντού

Πλέον το έχουμε αντιληφθεί πως το 75 με 80% των SUV που πωλούνται είναι δικίνητα, καθώς οι περισσότεροι αγοραστές δεν χρειάζεται ποτέ να βγούνε εκτός δρόμου. Ωστόσο εμείς εμμένουμε και επιμένουμε στην άποψή μας πως ένα SUV πρέπει να είναι και τετρακίνητο, διότι διαφορετικά δεν έχει λόγο ύπαρξης. Οπότε αντιλαμβάνεστε πως η δοκιμή του τετρακίνητου Karoq ήταν επιβεβλημένη. Ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συμπλέκτης xaldex πέμπτης γενιάς φροντίζει για το μοίρασμα της ροπής ανάμεσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα, ενώ υπάρχει λειτουργία off road όπως και snow. Το επίσης σημαντικό είναι πως στη τετρακίνητη έκδοση πίσω υπάρχει ανεξάρτητο σύστημα ανάρτησης και όχι ημιάκαμπτος άξονας, κάτι που καθιστά σαφώς πιο ποιοτική τη κύλιση, ειδικά σε τραχύ και ανώμαλο οδόστρωμα.

Ικανό να καλύπτει μεγάλες αποστάσεις με άνεση

Μαλακό όσο χρειάζεται για να μην κουράζει στο χώμα, σκληρό όσο πρέπει για να ελέγχει βάρος και ύψος στην άσφαλτο, το Karoq είναι αυτό που λέμε «χρυσή τομή» καθώς είναι παντού πολύ καλό, χωρίς να υστερεί πουθενά. Τα 17.6 εκατοστά από το έδαφος, η γρήγορη λειτουργία της τετρακίνησης και η ροπή του κινητήρα, θα σας βοηθήσουν να πάτε σχεδόν παντού εκτός δρόμου, χωρίς καν να προβληματιστείτε. Η προσεγμένη ποιότητα κύλισης, η έλλειψη αεροδυναμικών θορύβων και η άνεση της καμπίνας, το καθιστούν επίσης έναν εξαιρετικό ταξιδευτή μεγάλων αποστάσεων. Τέλος οι λογικές του διαστάσεις και η πολύ καλή περιμετρική ορατότητα θα σας βοηθήσουν τα μέγιστα στις αστικές σας μετακινήσεις. Αναμφίβολα το τετρακίνητο, πετρελαιοκίνητο Karoq με το DSG κιβώτιο των επτά σχέσεων, είναι μία από τις πλέον ολοκληρωμένες λύσεις στη κατηγορία. Μία λύση η οποία ωστόσο η Skoda προσφέρει στη, πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση style, με αποτέλεσμα ο πέλεκυς της εφορίας να πέφτει αρκετά βαρύς και να ανεβάζει τη τιμή στα 35500.

Πολύ υψηλές και οι εκτός δρόμου δυνατότητές του

 

  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Κατανάλωση

  • Τιμή

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 150
0-100 9.3″
Τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.2 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 138 γρ/χλμ
Παραπάνω από ικανοποιητικός

Related Articles

Η εξέλιξη του νέου hypercar της Mercedes περνά μέσα από προσομοιωτή (Video)

cars

BMW i3 Urban Suite: Από το σαλόνι σας στον δρόμο

cars

Ταχύτητα φόρτισης vs χωρητικότητα, τι είναι σημαντικότερο σε ένα ηλεκτρικό όχημα;

cars

Μία Lancia Delta HF Integrale ως φόρος τιμής στον θρύλο.

cars

Aν η G-Class σας πέφτει ακριβή φτιάξτε ένα Lada Niva 6×6 (Video)

cars

Το Ford Puma διαθέσιμο με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

cars

Αυτή είναι η θηριώδης Alfa Romeo Giulia των 620 ίππων

cars

Tesla vs Tesla: Η μάχη που σπάει καρδιές (VIDEO)

cars

Νέο Peugeot 508. Ο ορισμός της μπερλίνας

cars