CARSNEWS
AUTONEWS

Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSi 150 PS. Με ισχυρή ταυτότητα

Όταν τριγύρω σου αλλάζουν τα πάντα και τίποτα δεν μένει ίδιο, όπως συμβαίνει στην αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία λίγα χρόνια, χρειάζονται πολύ μεγάλες αντοχές και κυρίως ιδιαίτερα ισχυρή ταυτότητα, προκειμένου να διατηρήσεις τη φιλοσοφία του. Πολύ δε περισσότερο όταν είσαι η σημαία μίας ολόκληρης εταιρίας, καθώς πάνω σου στηρίχτηκε επί της ουσίας ολόκληρη η αναμόρφωση και η ολοκληρωτική αναβάθμισή της συγκεκριμένης αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο λόγος για την Octavia Grand Coupe, όπως είναι πλέον το πλήρες όνομά της, καθώς πέρασε στη τέταρτη γενιά της, έχοντας πλέον γίνει 25 ετών και αφού στη πορεία των ετών κατάφερε να πουλήσει πάνω από 6.5 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Αριθμοί διόλου ευκαταφρόνητοι, αναλογιστεί κανείς πως το 1996 όταν είδαμε την Octavia για πρώτη φορά, η εικόνα που είχαμε για την Skoda, δεν είχε καμία, μα καμία απολύτως σχέση με την σημερινή εικόνα της Τσέχικης μάρκας. Το γεγονός ότι αποτελεί το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της εταιρίας, δεν ήταν προφανώς από μόνο του ικανό να δημιουργήσει τις συνθήκες εκείνες που θα του επέτρεπαν να συνεχίσει την ίδια πορεία. Η έλευση, ή πιο σωστά η επέλαση των SUV, σχεδόν διέλυσε τη κατηγορία στην οποία ανήκει η Skoda.

Πιο απλά οι Τσέχοι κατασκευαστές, υπό τη καθοδήγηση του VW Group στο οποίο ανήκουν, έπρεπε να βάλουν όλη τη μαεστρία τους, σε κάθε επίπεδο, ώστε να καταφέρουν να κάνουν και πάλι θελκτική στα μάτια των αγοραστών την Octavia, αναγκάζοντας τους να κλείσουν τα αυτιά, ακόμη και στις «εσωτερικές» σειρήνες που ακούνε στο όνομα Kodiaq και Karoq. Το Κamiq το αφήνουμε εκτός, καθώς είναι σαφώς μικρότερο σε όλα επίπεδα. Το αν και κατά πόσο τα κατάφεραν, θα αναλύσουμε ευθύς αμέσως.

Ίδια φιλοσοφία, φρέσκια απόδοση

Η Skoda, με εξαίρεση βεβαίως το Yeti, ποτέ δεν χαρακτηριζόταν από μία ριζοσπαστική σχεδιαστική φιλοσοφία στα μοντέλα της. Βεβαίως η αλήθεια είναι πως τα τελευταία χρόνια τα αυτοκίνητά της είναι σαφώς πιο καλαίσθητα και όμορφα, διατηρούν ωστόσο κάποιες βασικές σταθερές. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και τη νέα γενιά της Octavia. Ναι μεν από τη μία δείχνει πως πρόκειται για την εξέλιξη του μοντέλου, από την άλλη πρόκειται χωρίς αμφιβολία για την πλέον ενδιαφέρουσα και εντυπωσιακή, σχεδιαστικά και όχι μόνο, γενιά του. Η ονομασία Grand Coupe, άλλωστε καθιστά απολύτως σαφή τη διάθεση της Skoda να δώσεις μία πιο σπορ χροιά στο μοντέλο της, κάτι που είναι η αλήθεια πως τα καταφέρνει σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Ξεκινώντας από το εμπρός μέρος, εκεί πρωταγωνιστούν τα γωνιώδη φανάρια με τεχνολογία LED που πλαισιώνουν τη στενή μάσκα, οι δυναμικές γραμμές στο καπό και η εισαγωγή αέρα χαμηλά που καλύπτει όλο το πλάτος του προφυλακτήρα. Οι ακμές στο προφίλ που αποτελούν σήμα κατατεθέν όλων των Škoda είναι πιο έντονες και οι προαιρετικές, ζάντες των 18” του μοντέλου που δοκιμάζουμε (στάνταρ οι 17άρες) γεμίζουν τους θόλους και αναβαθμίζουν την εικόνα. Στο πίσω μέρος, τα LED φώτα με τα κυλιόμενα φλας έχουν το χαρακτηριστικό σχήμα «L», χαρακτηριστικό γνώρισμα και από τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, ενώ το πιο έντονο χείλος της πίσω πόρτας χαρίζει πιο δυναμική εμφάνιση.

Η τέταρτη γενιά του μοντέλο βασίζεται στην αναβαθμισμένη πλατφόρμα MQB του ομίλου και έχει ελαφρώς αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Το μήκος βρίσκεται στα 4,689 μέτρα, το πλάτος 1,829 μέτρα, το ύψος 1,470 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο βρίσκεται στα 2,686 μέτρα.

Εντελώς διαφορετικό

Το εσωτερικό της νέας Octavia είναι εντελώς διαφορετικό σε σχέση με ότι μας είχε συνηθίσει μέχρι τώρα η Skoda. Ξεκινώντας από το σχεδιαστικό μέρος του θέματος αυτό πολύ φρέσκος και σύγχρονος σε όλα τα επίπεδα. Η νέα Octavia προσφέρει ένα νέο τιμόνι με δύο ακτίνες, προαιρετικά θερμαινόμενο. Αν παραγγελθεί ως πολυλειτουργικό, διαθέτει νέα κουμπιά ελέγχου και κυλιόμενους διακόπτες που επιτρέπουν το χειρισμό συνολικά 14 διαφορετικών λειτουργιών, με τον οδηγό να έχει πάντα τα χέρια του στο τιμόνι. Ο επανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων είναι αρθρωτός και υλοποιείται σε διαφορετικά επίπεδα, με μία μεγάλη, ελεύθερη κεντρική οθόνη.

Η κεντρική κονσόλα είναι κομψή, διακοσμημένη με λεπτομέρειες χρωμίου – χρώμιο διακοσμεί τις πόρτες εσωτερικά όπως και τις χειρολαβές. Νέα και μαλακά υλικά προσδίδουν στο εσωτερικό μία premium αύρα. Ο νέος περιβαλλοντικός –  ambient – φωτισμός LED φωτίζει έμμεσα τις μπροστινές πόρτες, το ταμπλό και τα πόδια. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει έως και 30 χρώματα RGB και μπορεί ακόμη να αντιστοιχίσει στο ταμπλό και τις μπροστινές πόρτες ένα διαφορετικό χρώμα από αυτό στο χώρο των ποδιών. Επιπλέον, διαθέσιμα υπάρχουν συντονισμένα σενάρια φωτισμού.

Οι ψηφιακές απεικονίσεις έχουν την τιμητική τους σε ό,τι αφορά τα όργανα και το σύστημα πολυμέσων 10 ιντσών στη Style της δοκιμής μας, που ενισχύουν την ποιοτική εικόνα που εισπράττουν οδηγός και επιβάτες. Το φινίρισμα, τα πλαστικά και οι επενδύσεις (ένας εξαιρετικός συνδυασμός δέρματος και αλκαντάρα στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας) επιβεβαιώνουν τη διαχρονικά ανοδική εικόνα του μοντέλου. Η αλήθεια είναι πως κάποιες λειτουργίες θα θέλαμε να είναι πιο εύκολα προσβάσιμες, καθώς σε κάποιες περιπτώσεις, όπως η επιθυμητή ρύθμιση του κλιματισμού, σε αναγκάζουν να αποσπάς τη προσοχή σου από το δρόμο.

Και βεβαίως οι άφθονοι χώροι του εσωτερικού, ακόμη και για πέντε επιβάτες, παραμένουν ως το πλέον χαρακτηριστικό γνώρισμα του αυτοκινήτου, όπως φυσικά και αυτός των αποσκευών, ο οποίος φθάνει το διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο των 600 λίτρων. Με την αναδίπλωση μάλιστα της πλάτης των πίσω καθισμάτων, που μπορεί να γίνει και από ξεχωριστά χειριστήρια στο πίσω μέρος, μπορεί να φτάσει στα 1.555 λτ., ενώ η τεράστια πέμπτη πόρτα εξασφαλίζει ένα τεράστιο άνοιγμα.

Γνώριμο στοιχείο

Ο λόγος για το μηχανικό σύνολο του αυτοκινήτου της δοκιμής μας που δεν ήταν άλλο από τον γνωστό τετρακύλινδρο 1.5 TSI με τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής, ο οποίος συνδυαζότανε με ένα μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο επιταχύνει το αμάξωμα των 1338 κιλών μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε 8.2’’ ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ./ώρα. Η ισχύς είναι παραπάνω από ικανοποιητική για το μέγεθος και τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ η γραμμική της απόδοσή από τις 1500 στροφές, σε συνδυασμό με την καλή κλιμάκωση, αλλά και αίσθηση στις αλλαγές των σχέσεων, του κιβωτίου, βοήθησε ώστε η κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας να μην ξεπεράσει τα οκτώ λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Η χαρά της μπερλίνας

Και ερχόμαστε στο βασικότερο λόγο, πέρα από το οικονομικό, που κάποιος επιλέγει να αγοράσει μία μπερλίνα, αντί για ένα SUV και που δεν είναι άλλος από την απόλαυση της οδήγησης. Βεβαίως εδώ οφείλουμε να σημειώσουμε πως η έννοια της «απόλαυσης» ενέχει και πολύ έντονα το υποκειμενικό στοιχείο, αλλά σε κάθε περίπτωση η οδική συμπεριφορά είναι εντελώς αντικειμενική. Πολύ δε περισσότερο στη τέταρτη γενιά της Octavia, όπου η άνεση έχει ανέβει ακόμη περισσότερο, καθιστώντας τη ικανή να κάνει μεγάλα και πολύ μεγάλα ταξίδια, χωρίς πρόβλημα και χωρίς κούραση για οδηγό και επιβάτες. Η προσεγμένη ηχομόνωση, η πολύ υψηλή ποιότητα κύλισης και η μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων, καθιστούν σαφές από τα πρώτα χιλιόμετρα πως πρόκειται για έναν εξαιρετικό ταξιδευτή μεγάλων αποστάσεων.

Η ύπαρξη του ημιάκαμπτου άξονα στη πίσω ανάρτηση, δεν είναι σε θέση να χαλάσει τη συνολική εικόνα, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως οι πολλαπλοί σύνδεσμοι, δεν θα τη βελτίωναν περαιτέρω. Τα διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Eco, Normal, Sport, Individual), επεμβαίνουν σε ανάρτηση, κιβώτιο και τιμόνι, και κάνουν διαφορά στην οδήγηση. Οι 18άρες, πολύ όμορφες σημειωτέον, προαιρετικές ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, δεν προσφέρουν κάτι στην ελληνική πραγματικότητα των δρόμων, παρά μόνο άγχος μη πέσουμε σε κάποια λακκούβα, ενώ μειώνουν, όχι σημαντικά είναι η αλήθεια, και τη προσφερόμενη άνεση.

Για το τέλος αφήσαμε το θέμα της τιμής, καθώς και η τέταρτη γενιά της Octavia παραμένει ένα εξαιρετικό value for money αυτοκίνητο. Αυτό διότι με τιμή, που για την πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση style της δοκιμής με τον 1500άρι κινητήρα και τους 150 ίππους, βρίσκεται στα άκρως λογικά 23950 Ευρώ.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Tιμή

  • Ευκολία χρήσης κάποιων λειτουργιών
  • Ημιάκαμπτος πίσω άξονας

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 150
0-100 8.2″
Τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 153 γρ/χλμ

The post Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSi 150 PS. Με ισχυρή ταυτότητα first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Opel Corsa 1.2T 100 PS. Οι αξίες του είναι μεγαλύτερες

cars

Alfa Romeo Giulia GTA. «Γκαζώνει» στο Goodwood Festival of Speed 2021

cars

Νέο Renault Captur. Παρουσιάζεται Παγκόσμια στην Ελλάδα

cars

Πώς θα μπορούσε να είναι ένα Jeep Renegade pick up;

cars

Στην Λίμνη Κερκίνη, με το νέο Renault Clio. Εκεί που ο χρόνος ..πατάει φρένο!

cars

Η νέα γενιά Ford Puma είναι διαθέσιμη σε τέσσερις εκδόσεις

cars

ΑΣΕΠ: Παράταση αιτήσεων για 1.213 θέσεις στη Δημοτική Αστυνομία

cars

Οι δοκιμές της Ferrari Purosangue συνεχίζονται.

cars

Έρωτας Φυγάς – Spoiler: Η Μαργέτα είναι ανένδοτη, θέλει να πάει στο Κιάρι

cars