Πρόκειται για μία από τις λίγες ξεχωριστές περιπτώσεις που η ιδέα της «γέννησης» ενός αυτοκινήτου δεν ξεκίνησε από κάποια στελέχη εργοστασίου, αλλά από κάποιον ξένο προς το αυτοκίνητο, ως όραμα αν θέλετε αλλά και πάλι όχι μόνο. Ήταν λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του 1980 όταν ο πρόεδρος της Swatch (των γνωστών ρολογιών) θέλησε να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο που να μπορεί να «τρυπάει» κάθε στιγμή την κίνηση της πόλης και να «κοροϊδεύει» το κυκλοφοριακό. Ένα αυτοκίνητο που να μπορεί να βρίσκεται την συγκεκριμένη ώρα σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης με ακρίβεια ελβετικού ρολογιού! Το πρόγραμμα προχώρησε και το αποτέλεσμα παρουσιάστηκε στο σαλόνι της Φρανκφούρτης το 1997, με τις πωλήσεις να ξεκινούν αμέσως και μαζί η εμπορική πορεία του «εγχειρήματος» διότι περί αυτού επρόκειτο και αυτό φάνηκε από την αρχική δυσπιστία του κοινού λόγω των διαστάσεων αλλά και του καινοφανούς παρουσιαστικού του.
Γρήγορα όμως η πρώτη αυτή εντύπωση έδωσε την θέση της στην αποδοχή και στην αναγνώριση της χρηστικότητας, κυρίως στις μεγάλες πόλεις, οπότε άνοιξε ο δρόμος και γρήγορα ήλθε η επιτυχία «κατακτώντας» τις μεγαλουπόλεις και όχι μόνο. Τώρα πλέον όλα αλλάζουν στη Smart. Πρώτα άλλαξε το αφεντικό, με την Karen Adt να αναλαμβάνει τα ηνία της εταιρίας. Στη συνέχεια, άλλαξε η ιδιοκτησία (τουλάχιστον εν μέρει) καθώς στην εικόνα μπήκε η Geely και η κοινοπραξία που δημιούργησε με την Daimler ενώ παράλληλα, ανακοινώθηκε και η αλλαγή στόχευσης, με την “νέα Smart” να θέλει να προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα.
Η νέα εποχή προτάσσει την ηλεκτροκίνηση και η smart πρόκειται να παίξει σημαντικό ρόλο σε αυτή. Για να αποχαιρετήσει την εποχή της συμβατικής βενζινοκίνησης με το απαράμιλλο στιλ της, η Smart παρουσίασε την ειδική έκδοση urbanshadow, η οποία συνδυάζει τα δύο ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της μάρκας: την απόλυτη ευελιξία με τον δυναμικό χαρακτήρα. Tο Smart urbanshadow είναι ένα πλούσια εξοπλισμένο αυτοκίνητο με Brabus χαρακτηριστικά στην εξωτερική του εμφάνιση (μπροστινή αεροτομή Brabus και πίσω διαχύτης Brabus). Η έκδοση urbanshadow βασίζεται στη γραμμή passion και έχει στοιχεία που τονίζουν τον δυναμικό χαρακτήρα του smart τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά.
Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση με τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό 3κύλινδρο τούρμπο των 898 κυβικών απόδοσης 90 ίππων, ο οποίος συνδυαζότανε με εξάρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Η συγκεκριμένη έκδοση προσφέρεται με το σπορ πακέτο “Sleek Style” που περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών σχεδίασης 8 ακτίνων σχήματος Υ σε μαύρο χρώμα, σπορ ανάρτηση, χαμηλωμένη κατά 10 mm για ακόμη πιο σπορτίφ εμπειρία, σπορ τριάκτινο, δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με paddles για την αλλαγή ταχυτήτων και σπορ πεντάλ από βουρτσισμένο ανοξείδωτο χάλυβα με αντιολισθητικά στοιχεία. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διάθετε το εξοπλιστικό πακέτο “Technology” που περιλαμβάνει κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβοήθησης πέδησης Active Brake Assist και σύστημα Cool & Media.
Όταν κινείσαι σε αστικό περιβάλλον, οι μικρές διαστάσεις σε συνδυασμό με την ισχύ του κινητήρα, είναι η αλήθεια ότι μπορούν να σε παρασύρουν σε έναν εντελώς αντικοινωνικό και λαθεμένο τρόπο οδήγησης. Η σβελτάδα, η ευελιξία και το κόψιμο του τιμονιού, κάνουν τη κίνηση στη πόλη μία ιδιαιτέρως εύκολη διαδικασία. Ωστόσο δεν θα πεί όχι τόσο σε περιαστικές μετακινήσεις όσο και σε ταξίδι, καθώς οι σκληρές αναρτήσεις φροντίζουν να έχετε επαφή με το δρόμο σε κάθε περίπτωση, αρκεί να μην ξεχάσετε ότι οδηγείτε ένα ψηλό σχετικά όχημα με μήκος μόλις 1.879 μέτρων. Το σκορτσάρισμα και ένα μικρό δισταγμό στην εκκίνηση που έχουν παραδοσιακά όλα τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη δεν μπορείς να το αποφύγεις και απλώς πρέπει να το συνηθίσεις και να το μάθεις.
Τα σχεδόν οκτώ λίτρα της κατανάλωσης εντός πόλης είναι αρκετά ακόμη και για τον, μάλλον, αντικοινωνικό τρόπο με τον οποίο το οδηγούσαμε. Τέλος τα 16500 Ευρώ που κοστίζει η έκδοση Urbanshadow των 90 ίππων, προφανώς και δεν είναι λίγα, ακόμη και για ένα στιλάτο Smart.
- Εμφάνιση
- Eυελιξία
- Στυλ
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση
- Τιμή
Τεχνικά Χαρακτηριστικά | |
---|---|
Κινητήρας | 898 κ.εκ. Turbo |
Ίπποι | 90 |
0-100 | 11.9″ |
Τελική ταχύτητα | 155 χλμ/ώρα |
Μέση κατανάλωση δοκιμής | 8 λτ/100 χλμ |
Εκπομπές CO2 | 114 γρ/χλμ |