Για ακόμα έναν μήνα οι συντάκτες του Car and Driver ήταν για μέρες με μια βαλίτσα στο χέρι και ταξίδευαν σε κάθε γωνιά της Ευρώπης για να γνωρίσουν και να οδηγήσουν νέα αυτοκίνητα που δεν έχουν προλάβει να έρθουν στη χώρα μας.
Συγκεκριμένα τον Οκτώβριο είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε στα χέρια μας 6 νέα μοντέλα ώστε να σας μεταφέρουμε τις οδηγικές μας εντυπώσεις, πριν λανσαριστούν στην ελληνική αγορά. Ας δούμε ποια ήταν αυτά…
Ford Capri – Μασσαλία
Η εμβληματική ονομασία του Ford Capri επέστρεψε στους καταλόγους του μπλε οβάλ με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο. Το μοντέλο που αγαπήθηκε τις δεκαετίες του ’70 και του ’80 έχει μεταμορφωθεί πλέον σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV, το οποίο το Car and Driver είχε την ευκαιρία να οδηγήσει στη Μασσαλία.
Δύο εκδόσεις ισχύος είναι διαθέσιμες. Η πρώτη φέρει έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 286 PS και 545 Nm ροπής και συνοδεύεται από μία μπαταρία τεχνολογίας NMC με χωρητικότητα 77 kWh που σύμφωνα με τον κατασκευαστή προσφέρει αυτονομία που μπορεί να φτάσει έως τα 627 km (WLTP).
Η δεύτερη έκδοση, την οποία οδηγήσαμε εμείς, εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, είναι τετρακίνητη, η ιπποδύναμη ανεβαίνει στους 340 PS, η μπαταρία διαθέτει 2 επιπλέον kWh (79 kWh) ενώ η μέγιστη αυτονομία πέφτει στα 592 km. Στο κομμάτι των επιδόσεων το AWD μπορεί και επιταχύνει σχεδόν κατά 1 sec πιο γρήγορα στο 0-100 km/h (5,3 έναντι 6,4) ενώ η τελική ταχύτητα είναι κοινή και περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.
Οδηγικά, το ταξίδι ήταν ιδιαίτερα άνετο κι αθόρυβο, όμως το βάρος των 2.174 kg ήταν εμφανές στο φρενάρισμα, ενώ κι η εξοικείωση με το πεντάλ των φρένων ήταν σχετικά δύσκολη, αφού κάποιες στιγμές απαιτούσε περισσότερη πίεση για να ανταποκριθεί.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Ford Capri ΕΔΩ.
Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.
Jeep Avenger 4xe The North Face Edition – Ιταλικές Άλπεις
Το «πάντρεμα» της Jeep με την The North Face είναι η απόλυτη συνεργασία για όσους αγαπούν τις off-road διαδρομές και τις εξορμήσεις στη φύση. Αποτέλεσμα αυτού είναι το Avenger 4xe The North Face Edition, το οποίο είναι εξοπλισμένο με ένα ισχυρότερο σύστημα κίνησης που αποτελείται από την ανανεωμένη έκδοση του κινητήρα 1.2Τ που εδώ αποδίδει 136 PS, όπως κι ένα μοτέρ 21 kW σε κύκλωμα 48V που είναι ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων.
Στην περίπτωση όμως του τετρακίνητου Avenger προβλέπεται ακόμη ένας ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα με ισχύ 21 kW και ροπή 88 Nm. Με τον τρόπο αυτό η ροπή των 1.900 Nm που περνάει στους πίσω τροχούς εξασφαλίζει στο Avenger 4xe το 20% της πρόσφυσης που απαιτείται για την κίνησή του, ακόμη και όταν οι εμπρός τροχοί έχουν μηδενική πρόσφυση.
Η ειδική έκδοση The North Face Edition θα κατασκευαστεί σε μόλις 4.806 αντίγραφα, όσο είναι το μέγιστο υψόμετρο του όρους Mont Blanc, το οποίο εμφανίζεται στα γραφικά που έχουν τοποθετηθεί στην καμπίνα του οχήματος, προδίδοντας τον περιπετειώδη χαρακτήρα του μοντέλου.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Jeep Avenger 4xe The North Face Edition ΕΔΩ.
BMW M5 – Μόναχο
Τον περασμένο Ιούνιο, η BMW τράβηξε το κάλυμμα από την 7η γενιά της M5, προσφέροντάς της για πρώτη φορά plug-in hybrid κινητήρα. Κάτω από το κάλυμμα, λοιπόν, έχει τοποθετηθεί ο twin turbo κινητήρας V8 χωρητικότητας 4,4 L που αποδίδει 727 PS και 1.000 Nm ροπής, επιτρέποντας στο πανίσχυρο sedan να κάνει τα 0-100 km/h σε 3,5 sec και να αγγίζει έως και τα 305 km/h με το πακέτο M Driver’s Package.
Το νέο δημιούργημα της BMW είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη Γερμανία, την έδρα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Εντυπωσιαστήκαμε με τις επιδόσεις, την ανταπόκριση και την άνεση που προσφέρει ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες, όμως και στη συγκεκριμένη περίπτωση, το βάρος των 2,5 τόνων είναι εμφανές, ειδικά όταν της ζητείται να πραγματοποιήσει ελιγμούς αποφυγής.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή της BMW M5 ΕΔΩ.
Δείτε τον τιμοκατάλογο ΕΔΩ.
Cupra Terramar – Βαρκελώνη
Το Cupra Terramar είναι κι επίσημα το τελευταίο θερμικό μοντέλο της ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Πέντε διαφορετικές επιλογές κινητήρων είναι διαθέσιμες, με την Cupra να προσφέρει κάτι για κάθε γούστο.
Στο επαναφορτιζόμενο υβριδικό Cupra Terramar e-Hybrid VZ, που οδηγήσαμε κατά κύριο λόγο στην Ισπανία, συμβιώνουν ένας βενζινοκινητήρας 1,5 L με ηλεκτροκινητήρα 130 ίππων, συνδυαστική ισχύ 272 ίππων και μέση κατανάλωση 0,4 L αμόλυβδης ανά 100 km.
To Terramar αποδείχθηκε πολύ ευχάριστο και σπιρτόζο στο test drive γύρω από τη Βαρκελώνη (0-100 km/h σε 7,3 sec, τελική 215 km/h), όπου μας άρεσε το άμεσο τιμόνι του, οι γρήγορες ρεπρίζ του και το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των κραδασμών. Στα υπέρ της έκδοσης e-Hybrid καταλογίζεται και η ηλεκτρική αυτονομία των περίπου 100 km χάρη στην πολύτιμη συμβολή της μπαταρίας με χωρητικότητα 19,7 kWh.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Cupra Terramar ΕΔΩ.
Renault 5 E-Tech Electric – Νίκαια
Η Renault αναβίωσε τον θρυλικό αριθμό ‘5’, παρουσιάζοντας το Renault 5 E-Tech Electric. Το γαλλικό μικρό έχει ήδη κάνει θραύση στη χώρα προέλευσής του, ενώ σύντομα θα καταφτάσει και στην Ελλάδα με τιμή που θα το καθιστά ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στην κατηγορία του. Η Renault έχει διατηρήσει αρκετά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά από το εμβληματικό R5, κυρίως στο μπροστινό μέρος και τους προβολείς, όμως κάτω από το κάλυμμα κρύβεται μια αμιγώς ηλεκτρική «καρδιά».
Τρεις είναι οι διαθέσιμες εκδόσεις ισχύος. Στη βασική αποδίδει 95 PS και 215 Nm ροπής, στη μεσαία 120 PS και 225 Nm και στην κορυφαία, που είχαμε στη διάθεσή μας, 150 PS και 245 Nm. Εδώ τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε 8 sec, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 150 km/h.
Οδηγικά, το νέο δημιούργημα των Γάλλων αποτελεί ένα από τα ελάχιστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είναι ευχάριστο σε σημείο που να μην ξεχωρίζει από ένα συμβατικό μοντέλο, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το στη Γαλλική Ριβιέρα.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Renault 5 E-Tech Electric ΕΔΩ.
Subaru Forester – Βερολίνο
Η Subaru παρουσίασε την έκτη γενιά του Forester, διατηρώντας ζωντανό το DNA του μοντέλου που βρίσκεται στην γκάμα της εταιρείας εδώ και περισσότερο από 25 χρόνια. Οι Ιάπωνες έχουν «πατήσει» πάνω στα βασικά χαρακτηριστικά της πέμπτης γενιάς, κάνοντας όμως σημαντικές μικροαλλαγές κι εκσυγχρονίζοντας τη συνολική εικόνα του μοντέλου, κάνοντας ξεκάθαρο ότι πρόκειται πράγματι για μια νέα γενιά.
Κάτω από το κάλυμμα κρύβεται ο Boxer τετρακύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας των 2,0 L που συνδυάζεται με mild hybrid σύστημα 48V κι αποδίδει 136 PS έναντι των 150 PS του απερχόμενου μοντέλου. Μια αλλαγή που η Subaru αναγκάστηκε να κάνει, ώστε το μοντέλο να υπακούσει στους περιορισμούς της Ε.Ε.
Το σύστημα X-Mode συνδυάζεται αρμονικά με την τετρακίνηση και το Forester δε χάνει την πρόσφυση ή τον έλεγχό του, ακόμη και στις πιο κακοτράχαλες διαδρομές και τα πιο απότομα μονοπάτια.
Διαβάστε την αναλυτική δοκιμή του Subaru Forester ΕΔΩ.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 2008 Hybrid 136 e-DCS6 με το εξαιρετικό υβριδικό σύστημα
Nissan Juke 1.0 DiG-T 114 PS – Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο σπορτίφ B-SUV
Mercedes EQA 300 4Matic – Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο ηλεκτρικό luxury SUV