Το βλέπεις μπροστά σου, σαν ήρεμο και πράο μπροστά στο νερό, σαν να είναι το καλύτερο παιδί της τάξης. Αλλά απατάσαι: Ακριβώς το αντίθετο είναι η πραγματικότητα. Το Superduke R EVO είναι ένας σκληροπυρηνικός, αυθάδης και επιθετικός νταής. Σαν αυτούς που θα σε βαρέσουν αν τους κοιτάξεις με τον λάθος τρόπο. Ένας ταύρος σε υαλοπωλείο, όχι ένα γατάκι που μπορείς να το κάνεις καλά και χωρίς γάντια. Φορέσαμε τον καλύτερο μας μοτοσυκλετιστικό εξοπλισμό και επιχειρήσαμε να δαμάσουμε το θηρίο. Αλλά αυτό δεν ήταν εύκολο…
Του Guy Gilis
Φωτογραφίες: Bert Claes
Όχι ακριβώς εξέλιξη
Το KTM 1290 Superduke απέκτησε το παρατσούκλι «The Beast» (σ.σ. το κτήνος) από την σύλληψη του ήδη, και αυτό το όνομα δεν το κουβαλάει άδικα. Ο χυμώδης κινητήρας των 1.301 κ.εκ. και το σπορ πλαίσιο είναι ένας συνδυασμός που δεν είναι για όλους. Σίγουρα χρειάζεσαι οδηγική εμπειρία, αλλά πρέπει να σου αρέσει και ο σκληρός χαρακτήρας. Με την τελευταία εξέλιξη του Superduke, η KTM προσπαθεί, με πολλά ηλεκτρονικά και κάθε λογής ρυθμίσεις, να κάνει το κτήνος όσο πιο προσβάσιμο γίνεται. Το EVO είναι η τελευταία προσθήκη στην γκάμα. Δεν είναι ακριβώς εξέλιξη, αλλά μία έκδοση με ηλεκτρονικές αναρτήσεις και μικρές αλλαγές. Έτσι, το KTM θα πρέπει να είναι πιο εύχρηστο και, πάνω από όλα, να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε είδος δρόμου, δημόσιο ή πίστα. Λόγω χαμηλών θερμοκρασιών δεν επισκεφθήκαμε την τελευταία, αλλά βρήκαμε έναν δρόμο που μοιάζει απίστευτα με πίστα: Το γερμανικό όρος Eifel. Ένας αγαπημένος προορισμός για μοτοσυκλετιστές, και για πολύ καλούς λόγους. Η άσφαλτος είναι συνήθως εξαιρετικής ποιότητας, έχεις αρκετή υψομετρική διαφορά, οι στροφές είναι δύσκολες και, αν είσαι τυχερός, δεν έχει και τόση κίνηση.
Ο γερμανικός αυτοκινητόδρομος δεν είναι το δυνατότερο σημείο του Superduke. Η απουσία ανεμοκάλυψης και η όρθια θέση οδήγησης βάζουν μεγάλη πίεση στο στήθος και στο κράνος σου. Λογικό, γιατί μιλάμε για μία naked. Αν θέλεις περισσότερη ανεμοκάλυψη σε ένα Superduke, ρίξε μια ματιά στην GT έκδοση. Κρατιόμαστε –κυριολεκτικά- στην μοτοσυκλέτα μέχρι να βγούμε από την Εθνική. Μετά από λίγους βαρετούς δρόμους φτάνουμε στις στροφές και επιτέλους, μπορεί να ξεκινήσει η διασκέδαση.
Από το Comfort…
Οδηγούμε όλη την διαδρομή μέχρι τώρα, στην πιο μαλακή ρύθμιση Comfort και θα την κρατήσουμε έτσι για λίγο. Είναι αρκετά άνετη η λειτουργία των αναρτήσεων, αλλά μην περιμένετε θαύματα του στυλ Super Adventure. Λόγω του σπορ χαρακτήρα του Superduke, μπορείς να μπεις σε μια στροφή με φόρα ακόμα και αν έχεις την ρύθμιση Comfort. Και επειδή η άσφαλτος είναι τόσο καλή εδώ και δεν υπάρχουν σαμαράκια, δεν σε ενοχλεί η νευρικότητα του κινητήρα στη μέση της στροφής. Προσέξαμε ότι, σε στροφές με χειρότερη άσφαλτο, είχε κάποιες αναπηδήσεις. Σίγουρα δεν σε ενοχλεί, αλλά μπορείς να το εξαφανίσεις ρυθμίζοντας την ανάρτηση ένα κλικ σκληρότερη…