CARSNEWS
MARKET

To νέο Abarth F595 με τους 165 ίππους

Από τις Ευρωπαϊκές πίστες στο δρόμο. Ο βρυχηθμός του κινητήρα της F.4 που εφοδιάζει τη νέα ειδική σειρά Abarth F595 προσδιορίζει ένα μοντέλο που δημιουργήθηκε για όσους αναζητούν την αίσθηση της οδήγησης σε πίστα στις καθημερινές τους μετακινήσεις. Κάτω από το καπό, ο κινητήρας 1.4 T-Jet απόδοσης 165 ίππων και προδιαγραφών Euro-6D Final, αποτελεί το σύνολο στο οποίο βασίζονται για την κίνηση τους και τα μονοθέσια της Tatuus που χρησιμοποιούνται στον Ιταλικό και το Γερμανικό θεσμό “F.4 Championships Powered by Abarth Certified by FIA”.

Το γράμμα “F” στο όνομα του νέου μοντέλου αποτελεί ευθεία αναφορά στη Formula 4, στην οποία η Abarth είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής κινητήρων. Αποτελώντας ιδανικό πεδίο εξέλιξης για νέους οδηγούς, η F.4 βασίζεται στη φιλοσοφία της “Formula Italia”, του θεσμού που δημιουργήθηκε το 1971. Στόχος, οι νέοι οδηγοί να έχουν πρόσβαση με σχετικά χαμηλό κόσμο στον κόσμο των μονοθέσιων αγωνιστικών αυτοκινήτων και να έχουν την ευκαιρία να παλέψουν για το απόλυτο όνειρο τους, να βρεθούν στο μαγικό κόσμο της Formula 1.

Το νέο F595 με στοιχεία από το χώρο των αγώνων, σχεδιάστηκε για όσους είναι ή νιώθουν νέοι και αναζητούν τη μέγιστη απόδοση, την οδηγική απόλαυση, αλλά και όλα εκείνα τα στοιχεία που προσφέρουν τα σύγχρονα συστήματα πολυμέσων.

Η κορυφαία απόδοση και αξιοπιστία αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά του κινητήρα 1.4 T-Jet προδιαγραφών Euro-6D Final. Ο στροβυλοσυμπιεστής της Garrett συνδυάζεται με λόγο συμπίεσης 9:1 και χάρη στη βελτιστοποίηση του σχεδιασμού του θαλάμου καύσης, η υψηλή ισχύς των 165 ίππων συνδυάζεται με 230 Nm ροπής που είναι διαθέσιμα από τις 2.250 σ.α.λ., με την απόδοση να δίνει έντονο το παρόν μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Το αποτέλεσμα είναι η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 218 χλμ./ώρα, ενώ η ρεπρίζ με 5η ταχύτητα από τα 80 στα 120 χλμ./ώρα απαιτεί μόλις 7,8 δλ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο, αλλά διαθέσιμη είναι και η επιλογή αυτόματου κιβωτίου που συνδυάζεται με paddles πίσω από το τιμόνι. Οι επιδόσεις και στις δύο περιπτώσεις είναι παραπλήσιες, με την διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 7,3 και 7,4 δευτερόλεπτα με το χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα. 

Το δυναμικό Abarth F595 εφοδιάζεται με την εξέλιξη της θρυλικής εξάτμισης Record Monza, η οποία πλέον διαθέτει κάθετες απολήξεις, δύο από κάθε πλευρά. Ο ήχος είναι μοναδικός, όπως θα περίμενε κανείς από ένα Abarth, όνομα που παραδοσιακά είναι συνυφασμένο με την ισχύ και τις επιδόσεις. Η ενεργή βαλβίδα της εξάτμισης ενεργοποιείται από ένα κουμπί στο ταμπλό, επιτρέποντας στον οδηγό να επιλέξει μεταξύ ενός πιο διακριτικού μπάσου ήχου, ή τον τυπικό βρυχηθμό της Abarth που ξεσηκώνει στο πέρασμα του.

Abarth

Διαθέσιμο σε εκδόσεις hatchback και cabrio, το νέο Abarth F595 χαρακτηρίζεται από τα στοιχεία σε χρώμα Rally Blue, όπως τα καλύμματα των καθρεπτών και τα εμπρός και πίσω αεροδυναμικά βοηθήματα. Οι μαύρες ματ ζάντες Sport των 17 ιντσών και φυσικά το λογότυπο F595 συμπληρώνουν την εικόνα. Αντίστοιχα δυναμικό είναι και το εσωτερικό, με τον οδηγό να έχει την επιλογή μεταξύ των σπορ καθισμάτων της Abarth, ή την ακόμα πιο “ακραία” επιλογή των σχεδόν αγωνιστικών καθισμάτων της Sabelt.

Στο νέο F595 όλες οι επιλογές σε τεχνικό επίπεδο έχουν ένα σκοπό. Την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Στην πίσω ανάρτηση η επιλογή των αμορτισέρ της Koni με τεχνολογία FSD βελτιώνει το κράτημα, τη σταθερότητα, αλλά και την προβλέψιμη συμπεριφορά του συνόλου ακόμα και σε συνθήκες υψηλής πίεσης. Με την επιλογή “Scorpion mode” από το ταμπλό, η πιο άμεση παροχή της ροπής, η ακόμα πιο ακριβής αίσθηση του τιμονιού και η “κοφτερή” απόκριση στο γκάζι δημιουργούν ένα “πολεμικό” σκηνικό. Νερό στη φωτιά ρίχνει το κορυφαίας απόδοσης σύστημα πέδησης της Abarth που αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους σε όλους τους τροχούς με διάμετρο 294 χλστ. εμπρός και 240 χλστ. πίσω.

Εκτός από την οδήγηση, τον fun χαρακτήρα του μοντέλου συμπληρώνει το προηγμένο σύστημα πολυμέσων Uconnect, με την οθόνη υψηλής ανάλυσης των 7 ιντσών και τη δυνατότητα λειτουργίας mirroring με κινητά μέσω των εφαρμογών  Apple CarPlay και Android Auto.

Abarth

Η Abarth υποστηρίζει την εξέλιξη των οδηγών του αύριο: Οι συμμετοχές στα πρωταθλήματα με τα μονοθέσια που κινούνται από τους κινητήρες της Abarth συνεχώς πληθαίνουν. Κατά μέσο όρο περισσότεροι από 28 οδηγοί συμμετέχουν σε κάθε αγώνα, με τον μέγιστο αριθμό να έχει καθοριστεί στα 34 μονοθεσία. Η Abarth προσφέρει τους κινητήρες της στο Ιταλικό θεσμό τα τελευταία 8 χρόνια, ενώ στο Γερμανικό τα τελευταία 7 χρόνια. Με τη δημιουργία της το 2014 πάνω σε μια ιδέα του Προέδρου της FIA, Jean Todt, η Formula 4 επέλεξε εξαρχής την Abarth ως τον τεχνικό συνεργάτη της για την προμήθεια κινητήρων.

Λόγω της εξαιρετικής αναλογίας κιλών/ίππο, ο ισχυρός και αξιόπιστος κινητήρας T-Jet απόδοσης 160 ίππων εφοδίασε τα μονοθέσια της Tatuus. Οι επιδόσεις είναι ανάλογες των προσδοκιών, με την τελική ταχύτητα να προσεγγίζει τα 240 χλμ./ώρα και την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να διαρκεί 5 δευτερόλεπτα. Η υψηλή αξιοπιστία εκτός από το χαμηλό ποσοστό εγκαταλείψεων εξασφαλίζει και το μικρό κόστος για τις ομάδες. Από το 2014 περισσότεροι από 350 οδηγοί έχουν αγωνιστεί στον Ιταλικό και το Γερμανικό θεσμό, μερικοί εκ των οποίων, όπως ο Lance Stroll – που ήταν ο πρώτος πρωταθλητής του θεσμού το 2014 – και ο Mick Schumacher – πρωταθλητής της Formula 2 το 2020 – να φτάνουν στη Formula 1.

Στον Ιταλικό θεσμό του F.4 Championships Powered by Abarth, συμμετέχει με την ομάδα της CRAM Motorsport και ο νεαρός ταλαντούχος Έλληνας οδηγός, Τζώρτζης Μαρκογιάννης.   

Abarth

Η παράδοση της “Formula Italia”: Το 1971, η Italian Automotive Sports Commission (CSAI) συνεργάστηκε με τη Fiat για τη δημιουργία ενός νέους πρωταθλήματος ειδικά για νέους Ιταλούς οδηγούς και στόχο τον εκδημοκρατισμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού με την παροχή ενός μονοθεσίου χαμηλού κόστους. Τον Αύγουστο της ίδιας χρονιάς, η Abarth συγχωνεύθηκε με τη Fiat και το πρωτότυπο μονοθέσιο που σχεδιάστηκε από τον Mario Colucci υπό την επίβλεψη του Carlo Abarth, ονομάστηκε Abarth SE025. Εφοδιασμένο με τον τετρακύλινδρο κινητήρα της Fiat που εφοδίαζε και το 124 Sport, χωρητικότητας 1,6 λίτρων και διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής, το μονοθέσιο ήταν στημένο πάνω σε ένα ανθεκτικό σωληνωτό πλαίσιο με ιδιαίτερη έμφαση και στην ασφάλεια του οδηγού.

Όλα τα μηχανικά μέρη επιλέχθηκαν από τον ίδιο τον Carlo Abarth και προέρχονταν από μοντέλα παραγωγής των Fiat, Lancia και Abarth. Ένας από τους πρώτους δοκιμαστές του νέου μονοθεσίου ήταν και ο θρυλικός Artuto Merzario, ο “Καουμπόι” της Alfa Romeo. Η Formula Italia έγινε επιτυχία αμέσως. Η ζήτηση ήταν τόσο μεγάλη που οι πρώτες παραδόσεις έγιναν στα μέσα Μαΐου του 1972 και το αγωνιστικό ντεμπούτο πραγματοποιήθηκε στις 29 Ιουνίου του 1972 στην πίστα της Monza, όπου ο Paolo Bozzetto κατέκτησε τη νίκη. Μέχρι και το 1979 πολλοί νέοι οδηγοί έκαναν τα πρώτα τους βήματα στο θεσμό και κάποιοι από αυτούς έφτασαν μέχρι και την Formula 1, όπως οι Bruno Giacomelli, Riccardo Patrese, Siegfried Stohr και Piercarlo Ghinzani.

Related Articles

Συνάντηση «μεγαθηρίων» στο Μόντε Κάρλο, τα είπαν Κριστιάνο Ρονάλντο-Χάμιλτον

cars

Ο καλλιτέχνης που συνδύασε τις τηγανητές πατάτες και το Fiat κουπέ

cars

Nissan: Θερμική απόδοση 50% για τον θερμικό κινητήρα του συστήματος e-Power

cars

Και σε ηλεκτρική έκδοση το νέο Ford Transit Custom

cars

Ο πρώην επικεφαλής της Nissan βρήκε «καταφύγιο» στον Λίβανο

cars

Αποκαλυπτήρια στη Σαγκάη για το Infiniti Qs Inspiration

cars

Ανάκληση Nissan Micra για αντικατάσταση αερόσακου συνοδηγού

cars

Πιο μοντέρνο και πρακτικό από ποτέ το νέο Opel Movano

cars

Η Nissan ηγείται της ασφάλειας των υδάτων

cars