CARSNEWS
MARKET

To τιμόνι δύο ακτίνων της νέας Skoda Octavia

Η Skoda παρουσίασε τη νέα Octavia με ένα τιμόνι δύο ακτίνων που ξεχωρίζει με την αισθητική του. Στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της αυτοκίνησης, το τιμόνι απλά εξυπηρετούσε στο να καθορίζει ο οδηγός την κατεύθυνση του αυτοκινήτου. Τα τελευταία χρόνια όμως έγινε πολυλειτουργικό, φιλοξενώντας πλήθος χειριστηρίων και φυσικά τον αερόσακο. Το σχήμα του είναι λίγο πολύ προκαθορισμένο, με συνήθως τρεις ή τέσσερις ακτίνες, με τις όποιες διαφοροποιήσεις να αφορούν το υλικό κατασκευής ή την επένδυση, τη διάμετρο ή το πάχος -ενίοτε και το κάτω μέρος της στεφάνης, που σε κάποιες περιπτώσεις, ιδίως σε πιο σπορ εκδόσεις, είναι πεπλατυσμένο. 

“Ένα από τα κίνητρά μας για ένα τιμόνι δύο ακτίνων ήταν ό,τι το διάκτινο τιμόνι είναι πιο βολικό και πρακτικό, ενώ η τοποθέτηση των ακτίνων οριζόντια συνδέεται οπτικά με τις άλλες γραμμές του εσωτερικού”, λέει ο Peter Olah, επικεφαλής εσωτερικού σχεδιασμού- αρχιτεκτονικής στη Skoda Auto.

“Ονειρευόμασταν από καιρό ένα τιμόνι δύο ακτίνων, και τώρα οι μηχανικοί μας δημιούργησαν μια αρκετά ισχυρή κατασκευαστική δομή για αυτό”, λέει ο Marwan Khiat, project manager για το εσωτερικό της νέας Octavia. “Θέλαμε το κέντρο του τιμονιού να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρό σχεδιαστικά, τόσο για να κάνει το λογότυπο να ξεχωρίζει όσο και για να αποφευχθεί οποιαδήποτε αίσθηση ακαταστασίας”, συνεχίζει ο Khiat. 

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι σχεδιαστές πέτυχαν το στόχο τους: το τιμόνι δύο ακτίνων φαίνεται σαν να πλέει στο χώρο. “Εκτός από το λογότυπο, διαθέτει συνολικά 14 κουμπιά για τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και δύο περιστροφικά χειριστήρια που μοιάζουν σχεδόν με πολύτιμα κοσμήματα”, εξηγεί ο Khiat. Και ολοκληρώνει: “Θα μπορούσαμε να επιλέξουμε επιφάνειες αφής, όμως για εμάς είναι σημαντικό να έχουμε έλεγχο με απτή απόκριση, που συμβάλλει στην εξαιρετική εργονομία του τιμονιού”. 

Η συνολική διάταξη των διαφόρων στοιχείων και των άλλων σχεδιαστικών ευρημάτων εγγυάται πως ο οδηγός γνωρίζει πάντα τη γωνία με την οποία έχει στρέψει το τιμόνι. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, το κάτω μέρος του τιμονιού διαθέτει ένα είδος μινιμαλιστικής τρίτης ακτίνας, που προσφέρει σαφή αίσθηση στον οδηγό ανά πάσα στιγμή γιατη θέση του τιμονιού.

Επιπλέον ο συγκεκριμένος σχεδιασμός επιτρέπει την προετοιμασία μιας έκδοσης του τιμονιού με μια κανονική τρίτη ακτίνα, η οποία προορίζεται για τα σπορ μοντέλα της Skoda, δηλαδή τα RS και τις εκδόσεις Sportline και Monte Carlo. 

Skoda_03

Το νέο τιμόνι των δύο ακτίνων παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην τέταρτη γενιά της Skoda Octavia αλλά σταδιακά τοποθετείται και στα άλλα μοντέλα της εταιρείας. Οι σχεδιαστές του είναι δίκαια υπερήφανοι γι’ αυτό: είναι εργονομικό, έχει μια φρέσκια εμφάνιση ​​και επιτρέπει μια ποικιλία παραλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης τριών ακτίνων. Η Skoda χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να το εξελίξει. Η διαδικασία από τα πρώτα σκίτσα έως τα πρώτα φυσικά πρωτότυπα διήρκεσε περίπου ενάμιση χρόνο, ενώ περίπου ίδιος χρόνος αφιερώθηκε στις δοκιμές. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης δημιουργήθηκαν περίπου δέκα διαφορετικές παραλλαγές, οι οποίες μελετήθηκαν για να προκύψει το ιδανικό σχήμα και η ιδανική θέση των χειριστηρίων, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα από τα δάχτυλα του οδηγού. 


 

Related Articles

Οι Εκπαιδευτές Οδηγών «προκαλούν» την κυβέρνηση

cars

WRC: Φουλ της Toyota στο βάθρο του Ράλι Γερμανίας 2019

cars

Ο οδηγός έχει κλείσει τα μάτια του και το Tesla πηγαίνει στον αυτόματο πιλότο

cars

Ένας σπορ θρύλος του παρελθόντος με καρτελάκι τιμής στα 250.000 ευρώ

cars

Νέο ρεκόρ πωλήσεων για την Volvo

cars

Τα προειδοποιητικά σημάδια πως τα φρένα του αυτοκινήτου χρειάζονται έλεγχο

cars

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Volvo είναι εδώ

cars

Ρίγη συγκίνησης στο Ράλι Bodensee Klassik

cars

Οδηγούμε το Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 lt 4X2

cars