Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Ola Kallenius, η Mercedes εισέρχεται σε φάση έντονης δραστηριότητας, που θα φέρει διψήφιο αριθμό νέων μοντέλων την επόμενη χρονιά.
Η Mercedes φαίνεται πως ετοιμάζεται να περάσει στην πιο “καταιγιστική” περίοδο λανσαρισμάτων στην ιστορία της, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Ola Kallenius.
Όπως αποκάλυψε σε δηλώσεις του στο Top Gear, η γερμανική φίρμα σκοπεύει να παρουσιάσει 18 νέα μοντέλα μόνο μέσα στο 2026, ενώ παρόμοιος ρυθμός αναμένεται και για το 2027.
Αξίζει να διευκρινίσουμε ότι η Mercedes θεωρεί διαφορετικά μοντέλα τις βενζινοκίνητες και τις ηλεκτρικές εκδόσεις του ίδιου αμαξώματος, εφόσον λανσάρονται σε ξεχωριστές χρονικές περιόδους.
Για παράδειγμα, η υβριδική CLA Shooting Brake θα λανσαριστεί ως ολοκαίνουργιο μοντέλο το 2026, ακόμη κι αν η ηλεκτρική της εκδοχή φτάσει νωρίτερα, στα τέλη του 2025.
Για το 2026 λοιπόν, η Mercedes προγραμματίζει 2 νέα EVs και 1 βενζινοκίνητο μοντέλο στην “entry level” κατηγορία (εκεί που ανήκει η A-Class), 2 EVs και 2 βενζινοκίνητα στην μεσαία κατηγορία (όπως οι GLC, C-Class) και το πιο εντυπωσιακό, 5 νέα μοντέλα με κινητήρα εσωτερικής καύσης και 5 EVs στην κορυφαία “top end” κατηγορία.
Μάλιστα, η νέα ηλεκτρική GLC αναμένεται να κάνει την πρεμιέρα της στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Μονάχου τον Σεπτέμβριο. Η σημερινή γενιά της C-Class κυκλοφόρησε το 2021, οπότε δεν αποκλείεται να δούμε και ένα φρεσκάρισμα του δημοφιλούς sedan.
ICE & EV: Παράλληλες πορείες
Παρότι η Mercedes επενδύει δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση, η μετάβαση δεν θα είναι άμεση. Ο Kallenius παραδέχεται ότι ο εξηλεκτρισμός της αγοράς προχωρά πιο αργά από τις αρχικές προβλέψεις:
“Πριν πέντε χρόνια θα εκτιμούσαμε ότι σήμερα θα είχαμε προχωρήσει περισσότερο στο ταξίδι προς την ηλεκτροκίνηση. Όμως για τουλάχιστον άλλα 10 χρόνια, θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε και κινητήρες εσωτερικής καύσης και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης.“
Ειδικά στην πολυτελή κατηγορία, όπως επισημαίνει ο ίδιος:
“Οι περισσότεροι πελάτες ακόμη προτιμούν το ‘ελβετικό ρολόι’ των αυτοκινήτων, δηλαδή έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αυτό όμως δεν θα σταματήσει την ώθησή μας προς τον εξηλεκτρισμό.“
Τι φέρνει το 2027
Η Mercedes ήδη κοιτά και το 2027 με εξίσου φιλόδοξα πλάνα, που περιλαμβάνουν:
-6 νέα βενζινοκίνητα μοντέλα στην “top end” κατηγορία,
-6 νέα ηλεκτρικά στην ίδια κορυφαία κατηγορία,
-2 θερμικά και 1 EV στο “core” επίπεδο,
-1 νέο θερμικό μοντέλο στην “entry level” κατηγορία.
Ο ρυθμός εξέλιξης και λανσαρίσματος είναι σαρωτικός και επιβεβαιώνει ότι η Mercedes δεν σκοπεύει να αφήσει πίσω κανένα κοινό, είτε προτιμά τον παραδοσιακό ήχο ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, είτε την αθόρυβη ισχύ των ηλεκτρικών μοντέλων.