Η πρώτη γνωριμία με το Toyota bZ4X έγινε πριν από 6 μήνες περίπου, όταν η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε το πρωτότυπο. Από τότε είχαμε τονίσει την σπουδαιότητα του bZ4X για την Toyota καθώς μπορεί το bZ4X να μην είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της αλλά είναι το πρώτο της “Beyond Zero” στρατηγικής και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο μαζικής παραγωγής της ιαπωνικής εταιρίας – το πρώτο από 7 συνολικά που αναμένεται να αποτελέσουν την “bZ” οικογένεια στο μέλλον.
Λογικά λοιπόν, το bZ4X είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί την e-TNGA αρχιτεκτονική που εξέλιξε η Toyota σε συνεργασία με την Subaru και χαρακτηρίζεται από τους μικρούς προβόλους και το μεγάλο μεταξόνιο που μεγιστοποιεί τους διαθέσιμους χώρους στην καμπίνα. Η εταιρία αναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο χώρος για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι συγκρίσιμος με τα σχεδόν 900mm που παρέχει η sedan ναυαρχίδα, LS, της Lexus και αυτό δεν είναι λίγο. Στην ευρυχωρία της καμπίνας δε, παίζει ρόλο τόσο το σχήμα όσο και η τοποθέτηση της μπαταρίας στο πάτωμα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής.
Εμφανισιακά, το bZ4X δεν άλλαξε δραματικά από το concept που είδαμε στις αρχές του χρόνου αλλά προσφέρει κάτι δραστικά διαφορετικό από την τρέχουσα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρίας. Όπως συνηθίζεται, την παράσταση κλέβει η μάσκα με τα λεπτά φωτιστικά σώματα, ο προφυλακτήρας και η γρίλια με τον αριθμό των αεραγωγών να έχει μειωθεί πολύ λόγω των μειωμένων αναγκών ψύξης. Για σχεδόν ολόκληρα τα εμπρός φτερά καθώς και την περιοχή γύρω από τους πίσω θόλους έχει χρησιμοποιηθεί μαύρο χρώμα ώστε να τονιστεί ο off-road χαρακτήρας του νέου μοντέλου ενώ οι ακμές στα πλαϊνά του αυτοκινήτου οδηγούν το βλέμμα στα πίσω φωτιστικά σώματα που εκτείνονται μέχρι τον “ώμο” και ενώνονται με μία λεπτή λωρίδα LED.
Η καμπίνα από την άλλη έχει σχεδιαστεί ώστε να προωθεί την φιλοσοφία “χέρια στο τιμόνι, μάτια στον δρόμο” της Toyota και χρησιμοποιεί μία οθόνη 7 ιντσών στη θέση του πίνακα οργάνων και μία μεγάλη οθόνη στο ταμπλό για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Σε πολύ μεγάλο βαθμό, το design με τα πολλαπλά επίπεδα και τις διαφορετικές υφές έχει μεταφερθεί αυτούσιο από το πρωτότυπο του Απριλίου ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει και η τεχνολογία, με την Toyota να αναφέρει πως το bZ4X θα είναι έτοιμο για over-the-air αναβαθμίσεις ήδη από το λανσάρισμα του στην αγορά.
Όσον αφορά στα μηχανικά, το αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: μία με έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 265 Nm ροπής ο οποίος είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και επιταχύνει το αυτοκίνητο στα 100 km/h σε 8.4 δευτερόλεπτα, χαρίζοντας παράλληλα τελική ταχύτητα 160 km/h και μία με δύο ηλεκτροκινητήρες (και δυνατότητες τετρακίνησης) οι οποίοι παράγουν συνδυαστικά 217.5 ίππους και 336 Nm ροπής. Στην τετρακίνητη έκδοση η τελική ταχύτητα δεν αλλάζει αλλά το 0-100 km/h μειώνεται στα 7.7 δευτερόλεπτα. Σε κάθε περίπτωση, για την τροφοδοσία του ή των ηλεκτροκινητήρων με ενέργεια φροντίζει μία μπαταρία 71.4 kWh η οποία παρέχει αυτονομία της τάξης των 450 χιλιομέτρων και διαθέτει ένα σύστημα ταχείας φόρτισης 150 kW που μπορεί να επιτύχει φορτίο 80% σε μόλις 30 λεπτά. Αξίζει να αναφέρουμε πως η Toyota υπόσχεται ελάχιστη μείωση στην απόδοση της μπαταρίας – περί το 10% σε 10 χρόνια οδήγησης ή 240.000 χιλιόμετρα.
Σε λοιπά highlights, οφείλουμε να αναφέρουμε το γεγονός ότι το bZ4X θα είναι το πρώτο Toyota παραγωγής που θα προσφέρει το steer-by-wire σύστημα που καταργεί την μηχανική σύνδεση ανάμεσα στο τιμόνι και τους τροχούς αλλά και την “ηλιακή οροφή” που σύμφωνα με την εταιρία μπορεί να παρέχει αρκετή ενέργεια ώστε να επιτρέπει την οδήγηση 1.800 χιλιομέτρων στο διάστημα ενός έτους. Από το νέο μοντέλο δεν λείπει φυσικά ούτε η νέα γενιά της σουίτας συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης “Safety Sense”. Η επίσημη πρεμιέρα για την Ευρώπη θα λάβει χώρα στις 2 Δεκεμβρίου και αμέσως μετά θα ανοίξει η διαδικτυακή πλατφόρμα κρατήσεων.
The post Toyota bZ4X. Έτοιμο για την παραγωγή! first appeared on Εν Κινήσει.
Follow @CarsnewsGr