Η Corolla είναι ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα στην γκάμα της Toyota, αφού αποτελεί μέρος αυτής εδώ και σχεδόν 60 χρόνια, έχοντας παρουσιαστεί πρώτη φορά το 1966. Μέχρι και σήμερα έχουν περάσει από τη γραμμή παραγωγής 12 γενιές, που ανέδειξαν την Corolla σε μακροβιότερο αυτοκίνητο ευρείας παραγωγής στον κόσμο αλλά και αυτό με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως με πάνω από 50 εκατομμύρια μονάδες!
Η τελευταία γενιά αποκαλύφθηκε το 2018 και έτσι πλησιάζει σιγά-σιγά προς το τέλος του κύκλου ζωής της. Αυτές είναι όλες οι πληροφορίες που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα για τις αλλαγές που θα φέρει.
Ριζικά ανανεωμένος σχεδιασμός
Η νέα Corolla αναμένεται να ακολουθήσει ένα αντίστοιχο σχεδιαστικό μονοπάτι με τα υπόλοιπα νέα μοντέλα της Toyota, όπως για παράδειγμα το ολοκαίνουργιο C-HR Plus, το οποίο έκανε πρεμιέρα κατά τη διάρκεια του Kenshiki Forum 2025 στις Βρυξέλλες. Το Car and Driver είχε, μάλιστα, την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά το νέο προϊόν της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το ολοκαίνουργιο Toyota C-HR Plus
Περιμένουμε, λοιπόν, φωτιστικά σώματα σε σχήμα boomerang στο μπροστινό μέρος, το οποίο θα λάβει αρκετές εγκοπές, υιοθετώντας μια αρκετά μυώδη και επιθετική εμφάνιση. Τα πλαϊνά ενδέχεται να διατηρηθούν ίδια σε σχέση με το τρέχον μοντέλο, όμως αναμένεται να επεκταθούν οι πίσω πόρτες, προσφέροντας περισσότερο χώρο στην καμπίνα για τους πίσω επιβάτες.
Ρεπορτάζ ξένων μέσων αναφέρουν ότι η 13η γενιά της Corolla θα είναι διαθέσιμη σε τρία αμαξώματα: hatchback, sedan και station wagon (Touring).
Μια καμπίνα από το μέλλον
Περνώντας στο εσωτερικό, η Toyota θα ανανεώσει την καμπίνα ολοκληρωτικά, ακολουθώντας παρόμοια φιλοσοφία με το νέο Prius, το οποίο είχε κάνει πρεμιέρα τον Δεκέμβριο του 2022. Ενδέχεται, λοιπόν, να τοποθετηθεί το ίδιο, ενιαίο ταμπλό που θα φιλοξενεί τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και μια οθόνη αφής 12,3 ιντσών για τον χειρισμό του συστήματος infotainment.
Το εσωτερικό της 5ης γενιάς του Toyota Prius
Διαθέσιμη θα είναι η ασύρματη σύνδεση μέσω Android Auto και Apple CarPlay, όπως και η φόρτιση smartphone, όμως ενδέχεται η Toyota να ενσωματώσει συστήματα τεχνητής νοημοσύνης στον στάνταρ εξοπλισμό. Έτσι θα περιλαμβάνονται λειτουργίες όπως έξυπνες φωνητικές εντολές και εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης στην πλοήγηση.
Εκτός αυτού, ρεπορτάζ αναφέρουν ότι η Toyota εξετάζει την εισαγωγή συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, χωρίς όμως να υπάρχει κάτι χειροπιαστό προς το παρόν.
Υβριδισμός και βέλτιστη αποδοτικότητα
Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό, η Toyota εξελίσσει έναν νέο τετρακύλινδρο κινητήρα 1,5 L, ο οποίος αναμένεται να τοποθετηθεί στην «καρδιά» της γκάμας της νέας Corolla. Η ισχύς του εκτιμάται γύρω στα 130 PS, ενώ θα υπάρξει και μια εκδοχή του που θα συνοδεύεται από turbo και θα αποδίδει έως 180 PS.
Οι Ιάπωνες θα εστιάσουν τόσο στις επιδόσεις, όσο και στην αποδοτικότητα, προτεραιοποιώντας τις υβριδικές και PHEV εκδόσεις, οι οποίες θα προστεθούν στο πλευρό των αμιγώς θερμικών κινητήρων της γκάμας.
Αναβάθμιση και για την «καυτή» GR Corolla
Όπως είχαμε αναφέρει πριν μερικές εβδομάδες, η Toyota θα ανανεώσει και την «hot» εκδοχή της Corolla.
Κάτω από το κάλυμμα θα τοποθετηθεί ο τρικύλινδρος turbo κινητήρας 1,6 L που βρίσκει κανείς στην GR Corolla που κατασκευάζεται μέχρι σήμερα. Ωστόσο, υπάρχει το ενδεχόμενο η Toyota να τοποθετήσει τον νέο turbo τετρακύλινδρο κινητήρα 2,0 L που εξελίσσει αυτή τη στιγμή, ο οποίος θα τροφοδοτήσει την αναβιωμένη Celica και το ολοκαίνουργιο MR2. Ο εν λόγω κινητήρας υπόσχεται από 300 έως 400 PS για τα μοντέλα παραγωγής που θα είναι νόμιμα για τον δρόμο.
Θυμίζουμε ότι αυτή τη στιγμή, η GR Corolla εξοπλίζεται με τον turbo τρικύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,6 L των Ιαπώνων που αποδίδει 304 PS και 400 Nm ροπής. Συνοδεύεται είτε από 6άρι μηχανικό κιβώτιο είτε από 8άρι αυτόματο, με την ισχύ να μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος GR-Four AWD της Toyota.
Παρουσίαση και «αντίπαλοι»
Η πρεμιέρα της νέας Toyota Corolla αναμένεται εντός του 2026, με την GR εκδοχή να ακολουθεί λίγους μήνες αργότερα. Στην κατηγορία της, η 13η γενιά της Corolla θα έρθει αντιμέτωπη με μοντέλα όπως το Volkswagen Golf, το Peugeot 308, η Skoda Octavia, το Opel Astra, το Seat/Cupra Leon, το Citroen C4, το Hyundai i30 και το Kia K4.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Toyota Hilux: Όλα όσα γνωρίζουμε για την ανανέωση του ιαπωνικού pickup
Toyota: Μένει πιστή στις παραδόσεις – Διατηρεί τα τρία πεντάλ στα μοντέλα της Gazoo Racing
Toyota Yaris Cross: Οι τιμές του ανανεωμένου B-SUV στην Ισπανία (πίνακας)