21.2 C
Athens

Toyota vs Tesla: Η ιαπωνική αντεπίθεση για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Published:

Για πολλά χρόνια, η Tesla κατείχε αδιαμφισβήτητα την κορυφή στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων. Πλέον, η Toyota αποφασίζει να μπει επιθετικά στον αγώνα της ηλεκτροκίνησης και να ανατρέψει την ισορροπία δυνάμεων. Ο ιαπωνικός κολοσσός, με ένα σχέδιο που αγγίζει όλες τις διαστάσεις της παραγωγής και της τεχνολογίας, δηλώνει έτοιμος όχι απλώς να συμμετάσχει, αλλά να κυριαρχήσει στον χώρο των EV.

Η μάχη μεταξύ των δύο γιγάντων μοιάζει με αγώνα ταχύτητας και αντοχής μαζί: ποιος θα παραδώσει τα πιο αξιόπιστα, τεχνολογικά προηγμένα και προσιτά ηλεκτρικά οχήματα;

Επενδύσεις σε μοντέλα και εργοστάσια παγκοσμίως

Η Toyota προγραμματίζει να παρουσιάσει 15 νέα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2027, υπό τα σήματα της Toyota και της Lexus, επιδιώκοντας ετήσια παραγωγή άνω του 1 εκατομμυρίου EV. Η δυναμικότητα αυτή ισοδυναμεί με επταπλασιασμό σε σχέση με τα σημερινά επίπεδα.

Σε διεθνές επίπεδο, η εταιρεία αναβαθμίζει εργοστάσια σε Ιαπωνία, Ταϊλάνδη, Αργεντινή και ΗΠΑ, ενώ στις Ηνωμένες Πολιτείες δημιουργεί δύο νέες παραγωγικές μονάδες – σε Κεντάκι και Ιντιάνα – ειδικά για ηλεκτρικά SUV και pickup. Στην αμερικανική αγορά στοχεύει με το επταθέσιο Toyota bZ Large SUV, απευθυνόμενο σε οικογένειες, όπως ακριβώς το κοινό της Tesla. Παράλληλα, το πρώτο ηλεκτρικό Hilux θα κυκλοφορήσει φέτος, χτυπώντας στην καρδιά της αγοράς των σκληροπυρηνικών pickup, όπου η Tesla με το Cybertruck κινείται αργά και με καθυστερήσεις.

Αλλαγή φιλοσοφίας στην παραγωγή – Το πλεονέκτημα της Toyota

Η Toyota εισάγει μια νέα φιλοσοφία κατασκευής, με το πρότυπο «Area 35», που μειώνει τον απαιτούμενο χώρο παραγωγής κατά 35% και επιταχύνει τη συναρμολόγηση. Ήδη 10 εργοστάσια στην Ιαπωνία εφαρμόζουν τη μέθοδο, αυξάνοντας την ετήσια παραγωγή κατά 80.000 μονάδες χωρίς νέες επενδύσεις σε υποδομές.

Μέχρι το 2030, 54 εργοστάσια παγκοσμίως θα ενταχθούν στο νέο μοντέλο, το οποίο επιτρέπει την παραγωγή περισσότερων ηλεκτρικών χωρίς να επηρεάζονται οι υφιστάμενες γραμμές παραγωγής υβριδικών και βενζινοκίνητων οχημάτων. Αυτό δίνει στην Toyota ένα κρίσιμο στρατηγικό πλεονέκτημα ευελιξίας και κόστους.

Solid-state μπαταρίες – Η κίνηση που μπορεί να αλλάξει το παιχνίδι

Η Toyota ρίχνει το βάρος της σε μια τεχνολογική επανάσταση: τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid-state). Με στόχο την αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων και πλήρη φόρτιση σε λιγότερο από 10 λεπτά, οι νέες μπαταρίες αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα στην ηλεκτροκίνηση, εφόσον επιτύχουν μαζική παραγωγή.

Τα πρώτα οχήματα με αυτή την τεχνολογία προγραμματίζεται να κυκλοφορήσουν πριν από το 2028. Σε αντίθεση, η Tesla συνεχίζει να βασίζεται στη βελτίωση των ήδη γνωστών κυψελών ιόντων λιθίου (4680), χωρίς να διαθέτει άμεσο ανταγωνιστικό προϊόν με τα χαρακτηριστικά των solid-state.

Η αξιοπιστία της Tesla τίθεται υπό αμφισβήτηση

Αν και η Tesla παραμένει στην κορυφή των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών, με σχεδόν 1,8 εκατομμύρια οχήματα μέσα στο 2024, τα παράπονα για την αξιοπιστία αυξάνονται. Το Model 3 παρουσιάζει προβλήματα σε φρένα, ανάρτηση και φωτιστικά σώματα, ακόμα και σε μοντέλα 2-3 ετών.

Αντίθετα, η Toyota συνεχίζει να κατέχει κορυφαία θέση στη συνείδηση του καταναλωτή για την ποιότητα και την αντοχή των οχημάτων της. Σε μια ώριμη αγορά, αυτά τα στοιχεία παίζουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο, ξεπερνώντας την αρχική εντύπωση που αφήνει η καινοτομία.

Πόλεμος τιμών από την Tesla – Αντεπίθεση κόστους από την Toyota

Η Tesla, βλέποντας την πίεση να εντείνεται, έχει προχωρήσει σε συνεχείς μειώσεις τιμών για να διατηρήσει το μερίδιό της. Αυτή η στρατηγική, ωστόσο, συρρικνώνει σημαντικά τα περιθώρια κέρδους και πλήττει τη premium εικόνα της εταιρείας.

Η Toyota από την πλευρά της εισέρχεται στην ηλεκτροκίνηση με μοντέλα ανταγωνιστικής τιμής, αξιοποιώντας την εμπειρία και τις οικονομίες κλίμακας που έχει αναπτύξει εδώ και δεκαετίες. Η ικανότητα να προσφέρει αξιοπιστία, τιμή και επάρκεια παραγωγής ταυτόχρονα, είναι το μεγάλο της χαρτί.

Η τελική αναμέτρηση πλησιάζει

Η Toyota δεν βλέπει την ηλεκτροκίνηση ως μία νέα αγορά στην οποία συμμετέχει, αλλά ως έναν τομέα όπου φιλοδοξεί να κυριαρχήσει. Με φρέσκα μοντέλα, τεχνολογικές καινοτομίες και αποδεδειγμένη αξιοπιστία, στήνει ένα μέτωπο που καλύπτει την πλήρη αλυσίδα αξίας – από την παραγωγή έως τον τελικό πελάτη.

Η Tesla διατηρεί ακόμη πλεονεκτήματα σε brand, λογισμικό και πιστό κοινό, όμως η πρόκληση πλέον είναι υπαρκτή και σοβαρή. Η αγορά των EV δεν είναι πια μονοπώλιο. Η μάχη μόλις άρχισε.

Διαβάστε ακόμη 

Η αμυντική βιομηχανία, τα επόμενα βήματα και ο κίνδυνος να χαθεί η τελευταία ευκαιρία  

Η πρόωρη μείωση χρέους φέρνει 1,5 δισ. παροχές τον χρόνο

Mykonos House: Το καταφύγιο του επιχειρηματία Σπύρου Γιαμά – Ενα σύμβολο βιώσιμης αρχιτεκτονικής (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

READ MORE

Μόνο αυτό το ΠΣΚ: 10% Έκπτωση σε 3 Best-Seller Αυτοκίνητα από τo instacar!

Αν σκέφτεσαι να ανανεώσεις το αυτοκίνητό σου, τότε αυτό το ΠΣΚ είναι η στιγμή σου! To instacar φέρνει μια πρωτοποριακή προσφορά που δεν έχει...

Find us on X

Related articles

Latest articles