Ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τις μάζες. Το τρίτο μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία της Volkswagen. Το πιο σημαντικό μοντέλο της γερμανικής φίρμας μετά το Golf και το Beetle. Όπως κι αν το πεις, αυτό είναι το αμιγώς ηλεκτρικό ID.3 όπως παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης και αξίζει να το δούμε καθώς είναι η πιο πρόσφατη “καυτή” προσθήκη στην ευρύτερη κατηγορία των προσιτών EV – γιατί καλές οι Taycan και τα Model S του κόσμου, αλλά η επιτυχία της ηλεκτροκίνησης εξαρτάται σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό από μοντέλα όπως το ID.3 και οι ανταγωνιστές του.
Αυτό είναι λοιπόν το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην MEB πλατφόρμα του VW Group και τα πρώτα οφέλη είναι ορατά άμεσα. Το ID.3 είναι μόλις 3 χιλιοστά μεγαλύτερο σε μήκος, 10 χιλιοστά σε πλάτος και 60 χιλιοστά σε ύψος από το τρέχον Golf αλλά το μεταξόνιο των 2.765 χιλιοστών, συγκρίνεται περισσότερο με αυτό του Passat και “χάνει” με διαφορά 21 χιλιοστών μόλις. Οι αναλογίες οφείλονται στην μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και πιο συγκεκριμένα, στις μπαταρίες και στο γεγονός ότι ο άξονας κίνησης είναι ο πίσω που επέτρεψαν στους σχεδιαστές να μείνουν πολύ κοντά στο πρωτότυπο. Εκεί οφείλεται και το χαμήλωμα του κέντρου βάρους και η βέλτιστη κατανομή των μαζών που χαρίζουν στο ID.3 “προβλέψιμη οδική συμπεριφορά” και “εξαιρετικές επιδόσεις” παρά το βάρος των 1.700 κιλών.
Μιας που αναφέραμε τις μπαταρίες, να προσθέσουμε ότι το ID.3 θα είναι διαθέσιμο σε 3 εκδόσεις: μία με την μπαταρία των 45 kWh που προσφέρει αυτονομία 330 χιλιομέτρων και 150 άλογα και δύο με 204 ίππους και την μπαταρία είτε των 58 kWh με έως 420 χιλιόμετρα αυτονομίας, είτε των 77 kWh και έως 550 χιλιόμετρα αυτονομίας – όλες πάντως, με 310 Nm ροπής. Η πρώτη, “βασική” έκδοση δε, αναμένεται να κοστίζει λιγότερο από €30.000! Οι εκδόσεις αυτές διαφοροποιούνται και ως προς την φόρτιση των μπαταριών, με την μεσαία έκδοση να προσφέρει δυνατότητα 100 kW, χάρη στην οποία φορτίζει την μπαταρία για 250 χιλιόμετρα σε μόλις 30 λεπτά. Η entry-level έκδοση παρέχει δυνατότητα φόρτισης 50 kW (προαιρετικά 100 kW) ενώ η κορυφαία, φορτίζει στα 125 kW ενώ η Volkswagen εγγυάται την βέλτιστη λειτουργία της μπαταρίας για 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα. Επιδόσεις δεν ανακοίνωσε η μάρκα αλλά επιβεβαίωσε ότι η τελική ταχύτητα του νέου μοντέλου ανεξαρτήτως έκδοσης περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 km/h.
Εντελώς νέο και διαφορετικό απ’ ότι έχουμε συνηθίσει από την γερμανική φίρμα είναι και το εσωτερικό με τον “πίνακα οργάνων” να φιλοξενείται σε μία οθόνη 10 ιντσών και μία μεγάλη στο πάνω μέρος του ταμπλό για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Όλα τα συμβατικά κουμπιά και χειριστήρια εκτός αυτών για τα ηλεκτρικά παράθυρα και τα αλάρμ έχουν αντικατασταθεί με αφής ενώ σύμφωνα με την εταιρία, το ID.3 θέτει νέα standards στην compact κατηγορία όσον αφορά στην ευρυχωρία. Άξιο αναφοράς είναι τόσο το γεγονός ότι το ID.3 θα λαμβάνει ενημερώσεις “over-the-air” δηλαδή ασύρματα ή “ιντερνετικά”, όπως και το ότι για το συγκεκριμένο μοντέλο, η Volkswagen δεν θα διατηρήσει τα γνωστά επίπεδα εξοπλισμού καθώς θέλει να διατηρήσει την απλότητα στην γκάμα της. Απλά θα υπάρχουν πακέτα για όποιον επιθυμεί κάτι παραπάνω για το δικό του αυτοκίνητο.