CARSNEWS
AUTONEWS

Volvo V60 Cross Country. Το κροσσόβερ στη σωστή του διάσταση

Σε μία περίοδο, μεγάλη και με μέλλον όπως φαίνεται, που η συντριπτική πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών γλυκοκοιτάζει ή επιθυμεί να κρυφοκοιτάξει κάποιο SUV, έρχεται μία αυτοκινητοβιομηχανία από τη Βόρεια Ευρώπη να μας θυμίσει τι εστί κροσσόβερ και να το τοποθετήσει στη σωστή του διάσταση απ’όλες τις απόψεις. Βέβαια δεν πρόκειται για μία εταιρία που τώρα, εξαιτίας της άνθησης της συγκεκριμένης κατηγορίας, αποφάσισε να δημιουργήσει έναν εκπρόσωπο προκειμένου να διεκδικήσει ένα μερίδιο της πίτας, αλλά για την εταιρία που μπορεί να ισχυριστεί πως είναι εκ των δημιουργών της κατηγορίας των κροσσόβερ μοντέλων.

Η σχεδίαση καταφέρνει και κρύβει το πραγματικό του μέγεθος

Ο λόγος φυσικά για τη Volvo και το V60 Cross Country της δοκιμής μας. Ένα αυτοκίνητο που αποτελεί τη λύση ανάμεσα σε όσους θέλουν να πηγαίνουν εκτός δρόμου, οπότε το V60 δεν τους ικανοποιεί, αλλά δεν επιθυμούν να «φορτωθούν» την επιπλέον μάζα του XC60, καθώς είναι από τους «ψαγμένους» της αυτοκίνησης και γνωρίζουν πολύ καλά τις διαφορές που κάτι τέτοιο μπορεί να σημαίνει στην οδική συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου.

Πολύ έντονες οι γραμμές στο πίσω μέρος του

Εντυπωσιάζει χωρίς να προκαλεί

Ένα από τα ζητούμενα της κατηγορίας των κροσσόβερ, είναι η δημιουργία ενός αυτοκινήτου το οποίο αφενός δεν θα περνάει απαρατήρητο, αφετέρου δεν θα προκαλεί με την εμφάνιση και τον όγκο του. Άλλωστε ανέκαθεν τέτοιου είδους μοντέλα απευθύνονταν σε όσους είχαν πιο βαθιά και πιο συνειδητή γνώση της αυτοκίνησης, εστιάζοντας στην ουσία ενός μοντέλου και λιγότερο στην εικόνα. Και οι Σουηδοί σχεδιαστές κατάφεραν να ισορροπήσουν εμφανισιακά το V60 Cross Country, με καλλιτεχνική λεπτομέρεια και προσέγγιση. Μπόρεσαν να δημιουργήσουν ένα σύνολο το οποίο εντυπωσιάζει μεν, με θετικό τρόπο δε.

Στιβαρό και εντυπωσιακό

Βασιζόμενοι στη γνωστή πλατφόρμα SPA της μάρκας, έδωσαν τις σωστές διαστάσεις στο μοντέλο (4,784μ. μήκος, 1,850μ. πλάτος, 1,499μ. ύψος και 2,875μ. το μεταξόνιο) ώστε να έχουν την απαιτούμενη άνεση στο εσωτερικό, την αναγκαία premium εικόνα στο εξωτερικό, χωρίς ωστόσο να ξεφεύγουν από την Σκανδιναβική φιλοσοφία που θέλει ήπιους τόνους και ένταση στην ουσία, παρά στην εικόνα του κάθε δημιουργήματος που έχει εκεί τις ρίζες του. Προφανώς τα περιμετρικά προστατευτικά πλαστικά, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος που φτάνει, το διόλου αμελητέο νούμερο, των 21 εκατοστών, είναι τα αναγκαία εκείνα στοιχεία που δηλώνουν με σαφήνεια αλλά και καλαισθησία τη ταυτότητα και το χαρακτήρα, ενός πραγματικού κροσσόβερ.

Γνώριμη, σχεδιαστικά, η εικόνα στο εσωτερικό

Η μινιμαλιστική άποψη της άνεσης

Όλα τα σύγχρονα μοντέλα της Volvo ακολουθούν τη φιλοσοφία που θέλει την απτή ποιότητα να συναντάει τον σύγχρονο σχεδιασμό και την υψηλή τεχνολογία με έναν μινιμαλιστικό τρόπο. Μπορεί στη θεωρία να ακούγεται κάπως ιδιαίτερο, ωστόσο οι Σουηδοί κατάφεραν να το κάνουν πράξη στο εσωτερικό των αυτοκινήτων τους, όπως και στο V60 Cross Country της δοκιμής μας. Ωστόσο νομίζουμε πως πλέον ήρθε η ώρα να δούμε και κάτι διαφορετικό από πλευράς σχεδίασης στο εσωτερικό των Σουηδικών μοντέλων, διότι και η πολύ ομοιογένεια, δεν είναι πάντα καλή. Από εκεί και πέρα ο οδηγός θα βρεί με ευκολία την ιδανική θέση οδήγησης στο άνετο αλλά και με πολύ καλή πλευρική στήριξη κάθισμα.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις διαθέσεις και τις ανάγκες σας

Ο εξοπλισμός διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία τα οποία καθιστούν το V60 Cross Country ως ένα από τα πλέον ασφαλή αυτοκίνητα όπως City Safety με Autobrake αλλά και Pilot Assist με χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης με ταχύτητες μέχρι 130 χλμ./ώρα., ενώ στον τομέα της άνεσης και της ψυχαγωγίας δεν θα αναζητήσετε κάτι παραπάνω. Οι χώροι είναι επίσης υπεραρκετοί ακόμη και για να ταξιδέψουν πέντε ενήλικα άτομα, ενώ τα 482 λίτρα της χωρητικότητας του πορτ μπαγκάζ θα φιλοξενήσουν όλες σας τις αποσκευές.

Στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν ακόμα και τρία ενήλικα άτομα

Απόλυτα ταιριαστός

Ο λόγος για τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα με τους 190 ίππους και τα 400 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, με τη κίνηση να μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς, όπως άλλωστε πρέπει να συμβαίνει σε ένα γνήσιο κροσσόβερ. Πολύ δουλειά έχει γίνει και στον τομέα της ανάρτησης η οποία αποτελείται από γόνατα Μακ Φέρσον με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους με ένα εγκάρσιο φύλλο σούστας από fiberglass στο πίσω μέρος, με αποτέλεσμα στο δρόμο το αυτοκίνητο να «ισοπεδώνει» σχεδόν τα πάντα, όπως θα διαβάσετε και στη συνέχεια. Πέρα από τη τετρακίνηση, υπάρχει Hill Descent Control, ενώ στα προγράμματα οδήγησης εκτός των Eco, Comfort και Sport υπάρχει και η Off Road επιλογή που δίνει χαρακτηριστικά «κοντού» στο αυτόματο οκτάρι.

Ικανός, δυνατός και με λογική κατανάλωση

Για ατελείωτα χιλιόμετρα, παντός καιρού και εδάφους

Όπως είναι φυσικό υπάρχουν οι λάτρεις των «χαμηλών» αυτοκινήτων οι οποίοι υποστηρίζουν πως η οδική τους συμπεριφορά παρέχει μία μοναδική οδηγική αίσθηση και απόλαυση και οι υπέρμαχοι των SUV που αρέσκονται στην υψηλή θέση οδήγησης και στα όσα θετικά αυτή προσφέρει. Το Volvo V60 Cross Country καταφέρνει και συνδυάζει με έναν μοναδικό τρόπο τα θετικά και των δύο παραπάνω απόψεων, χωρίς υπαναχωρήσεις. Αυτό διότι αφενός κάθεσαι σαφώς πιο ψηλά σε σχέση με το V60, εντάξει όχι τόσο όσο στο XC60, αλλά η οδική του συμπεριφορά δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από το V60.

Μαζεύει χιλιόμετρα, χωρίς να το καταλαβαίνετε

Aπό τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι, σου δίνει μία μοναδική αίσθηση στιβαρότητας. Ο κινητήρας ανεβάζει στροφές χωρίς πρόβλημα σε όλο το ωφέλιμο εύρος λειτουργίας του και συνεργάζεται με πολύ καλό τρόπο με το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο. Το τιμόνι θα ήθελες να είναι λίγο πιο ακριβές, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ενοχλεί. Ανεβάζεις χιλιόμετρα και διαπιστώνεις πως ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση είναι σε πραγματικά premium επίπεδο. Η ταχύτητα κίνησης δεν γίνεται αντιληπτή, μέχρι να δείς μπροστά σου τον τροχονόμο να σου κάνει σήμα να σταματήσεις και να σου δείχνει το ραντάρ. Προφανώς και αποδέχεσαι το «ατόπημα» και προσπαθείς να εξηγήσεις στον, ιδιαίτερα ευγενικό και με πολύ κατανόηση είναι η αλήθεια, τροχονόμο ότι τα συγκεκριμένα χιλιόμετρα «δεν φαίνονται» με αυτό το αυτοκίνητο.

Σε δρόμο με κλειστές στροφές αναδεικνύεται το πλαίσιο και η εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στην ανάρτηση

Αφήνεις την εθνική οδό, επιλέγεις την ένδειξη sport και ανηφορίζεις τον Δομοκό. Και ναι η μεγάλη έκπληξη είναι εδώ. Και ένα κροσσόβερ μπορεί να οδηγηθεί απολαυστικά, σε πείσμα όσων υποστηρίζουν ότι αυτό είναι αποκλειστικό προνόμιο της «κούρσας». Και εκτός δρόμου όμως τα όρια θα τεθούν αποκλειστικά και μόνο από τα αμιγώς ασφάλτινα ελαστικά στις 18άρες ζάντες.

Εκτός δρόμου η απόσταση των 21 εκατοστών από το έδαφος και η πολύ “γρήγορη” τετρακίνηση βοηθάνε τα μέγιστα

Εννοείται πως ο «ψαγμένος» ιδιοκτήτης ενός V60 Cross Country θα τοποθετήσει χιονολάστιχα και θα πάει παντού, βοηθώντας παράλληλα και όσους έχουν ανάγκη ρυμούλκησης στα  δύσκολα. Σε ότι αφορά τη κατανάλωση, σε ρυθμούς να σε σταματάνε και να σου επιδεικνύουν το ραντάρ, αναζητώντας στη συνέχεια κατανόηση!!! Βρίσκεται τα 8.4 λτ./100 χλμ. Εντός ορίων νομιμότητας με άνεση πέφτει κάτω από τα επτά λίτρα, ενώ ένας λογικός μέσος όρος είναι τα 7.8 λτ./100 χλμ.

Χαρίζουν πόντους στην εμφάνιση οι συγκεκριμένες 18άρες

Με το V60 Cross Country η Volvo κατάφερε επί της ουσίας να τοποθετήσει την έννοια του κροσσόβερ στη πραγματική του διάσταση. Τόσο σε ότι έχει να κάνει με τις πραγματικές του διαστάσεις, όσο και με την ικανότητα να ταξιδεύει εντός και εκτός δρόμου με έναν μοναδικό τρόπο. Κρίμα που το φορολογικό καθεστώς της χώρας μας είναι τέτοιο που «τιμωρεί» αυτά τα αυτοκίνητα τοποθετώντας τα τιμολογιακά στη σφαίρα των εξήντα χιλιάδων Ευρώ.

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Τετρακίνηση
  • Αίσθηση οδήγησης
  • Κατανάλωση

  • Τιμή
  • Πληροφόρηση από τιμόνι

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 190
0-100 8.2″
Τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7.8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 135 γρ/χλμ
Ικανοποιητικός με 482 λίτρα χωρητικότητας

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Σαν σήμερα 17 Μαρτίου: Πέθανε ο Νικόλας Άσιμος πριν από 36 χρόνια

cars

Alfa Romeo Giulia Veloce Ti Q4. Φυσικό αφροδισιακό

cars

«Τι Ψυχή θα Παραδώσεις Μωρή;»: Έλα δεν το πιστεύουμε, επιστρέφει 25 χρόνια μετά

cars

Τίτλοι τέλους για το Top Gear από το BBC

cars

To Mitsubishi ASX είναι εντελώς νέο και με εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων

cars

Εντυπωσιακή αναβάθμιση για το Toyota Crown.

cars

Video: Πώς και πόσο επηρέασαν οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων το Audi RS3;

cars

Μercedes Concept EQT. Ο εξηλεκτρισμός των μικρών Van, ξεκινάει

cars

Ούτε καν η Caterham μπορεί να αποφύγει τον εξηλεκτρισμό!

cars