CARSNEWS
AUTONEWS

Volvo XC60 B5 Inscription. Kαι πετρελαιοκίνητο και ήπια υβριδικό

Πλέον έχουμε μπεί για τα καλά στην εποχή του εξηλεκτρισμού με την κάθε αυτοκινητοβιομηχανία να χαράσσει τη δική της ξεχωριστή πορεία, βασισμένη στη φιλοσοφία της. Κάποιες εταιρίες προτίμησαν την υβριδική τεχνολογία, κάποιες την ήπια υβριδική, άλλες τις plug-in υβριδικές και βεβαίως υπάρχει πάντα και ο τελικό στόχος που είναι ο πλήρης και αμιγής εξηλεκτρισμός. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, το μεγαλύτερο «πλήγμα» δέχθηκε η πετρελαιοκίνηση για πολλούς και διαφόρους λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναλύσουμε.

Ωστόσο υπάρχουν και αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Volvo, η οποία ναι μεν επενδύει στην εξέλιξη αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών προτάσεων, εξακολουθεί ωστόσο να προσφέρει ως πρόταση και το πετρέλαιο, συνδυασμένο μάλιστα με ήπια υβριδική τεχνολογία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του XC60, που διατίθεται ως plug-in υβριδικό αλλά και ως ήπια υβριδικό τόσο με κινητήρα βενζίνης όσο και με μηχανικό σύνολο πετρελαίου όπως στη περίπτωση της δοκιμής μας. Και βεβαίως η συγκεκριμένη έκδοση εξακολουθεί να έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς απευθύνεται σε υποψήφιους αγοραστές οι οποίες αφενός δεν έχουν τη δυνατότητα φόρτισης του αυτοκινήτου τους, αφετέρου διανύουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.

To εμπρός μέρος είναι και το πιο εντυπωσιακό

Με έμφαση στο ξεχωριστό στιλ

Ένα από τα πλέον δυνατά χαρακτηριστικά του XC60 ήταν η ξεχωριστή σχεδίαση και το εκλεπτυσμένο στιλ του. Στοιχεία τα οποία οι σχεδιαστές της Volvo φρόντισαν σε κάθε λεπτομέρεια στην εξωτερική εικόνα του μοντέλου τους. Το XC60 διαθέτει ένα χαρακτηριστικό μακρύ και επιθετικό εμπρός μέρος, ενώ οι αρκετές καμπύλες που διαθέτει, κρύβουν με περίτεχνο τρόπο τις κάθε άλλο παρά μικρές διαστάσεις του.

Στιλάτο από όπου και αν το δείτε

Με μήκος που φτάνει τα 4.688 μέτρα, το πλάτος του να βρίσκεται  στα 1.902 μέτρα και το ύψος στα 1.658 μέτρα, είναι ένα από τα μεγαλύτερα μοντέλα της κατηγορίας, χωρίς ωστόσο να το δείχνει. Και βεβαίως σε συνδυασμό με το μεταξόνιο των 2.865 μέτρων, προσφέρει κορυφαίους χώρους στο εσωτερικό όπως θα διαβάσετε στη συνέχεια. Και μπορεί το εμπρός μέρος να είναι το πιο χαρακτηριστικό ίσως κομμάτι του και το πίσω ωστόσο, ειδικά αν το δείτε βράδυ με τα φώτα αναμμένα, δεν μοιάζει με κανένα, καθώς διαθέτει τη δική του, πραγματικά ξεχωριστή εμφάνιση.

Πολύ όμορφες οι 19άρες

Η πολυτέλεια του μινιμαλισμού

Μπαίνοντας στο εσωτερικό η μινιμαλιστική πολυτέλεια, είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό, μαζί με τη ποιότητα και τα δερμάτινα καθίσματα της έκδοσης Ιnscription τα οποία στοχεύουν στην αύξηση της παρεχόμενης άνεσης προς το οδηγό και τους επιβάτες. Η μεγάλη οθόνη των εννέα ιντσών από την οποία ελέγχονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, μπορεί αρχικά να μοιάζει δύσκολη στο χειρισμό, αλλά στη πορεία αποδεικνύεται ιδιαιτέρως απλή, ακόμη και για ανθρώπους που δεν ηδονίζονται με τη τεχνολογία και τα πάσης φύσεως gadget. Bεβαίως υπάρχουν και τα χειριστήρια στο τιμόνι, από τα οποία γίνεται ο έλεγχος των πιο συχνών στη χρήση λειτουργιών, αλλά εδώ η εξοικείωση απαιτεί λίγο περισσότερο χρόνο, καθώς η λειτουργία τους διαφοροποιείται ανάλογα με το τι αποτυπώνεται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων.

Σύγχρονο, πλούσια εξοπλισμένο και μινιμαλιστικά πολυτελές

Στην πλούσια έκδοση Inscription της δοκιμής μας, το σύνολο των υλικών είναι ιδιαιτέρως προσεγμένα, με έμφαση στη δημιουργία μίας πολυτελούς εικόνας, η οποία του ταιριάζει. Η ποιότητα της κατασκευής βεβαίως βρίσκεται σε επίσης πολύ υψηλό επίπεδο, ανεξαρτήτως έκδοσης, ενώ ένα από τα δυνατά σημεία του αυτοκινήτου είναι οι χώροι για τους επιβάτες. Αυτό διότι ακόμη και πέντε ενήλικα άτομα, όχι απλώς βολεύτηκαν, αλλά ταξίδεψαν κιόλας, χωρίς πρόβλημα και παράπονα.

Άνετα και ξεκούραστα στη πολύωρη οδήγηση

Βεβαίως σε ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας ο εξοπλισμός δεν μπορεί παρά να είναι πλήρης και αυτός ακριβώς ισχύει στη περίπτωση του XC60. Φώτα LED, δερµάτινες επενδύσεις, ηλεκτρικά καθίσµατα και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι στάνταρ στην συγκεκριμένη έκδοση. Επίσης το ηχοσύστηµα των  330W,  με τον εξακάναλο ενισχυτή και τα δέκα ηχεία, προσφέρουν μία καταπληκτική εμπειρία ήχου στο εσωτερικό. Και βεβαίως όταν μιλάμε για Volvo και μάλιστα για το ασφαλέστερο μοντέλο σύμφωνα με τις δοκιμές του Euro NCAP, είναι αναμενόμενο να υπάρχει ένα πλήρες πακέτο ασφάλειας τόσο για να αποτρέψει ένα ατύχηµα, όσο και για  να µετριάσει τις συνέπειές του.

Ικανοποιητικοί χώροι για πέντε επιβάτες

Τί σημαίνει ήπια υβριδική τεχνολογία

Μετά λοιπόν την plug-in υβριδική έκδοση του XC60, η Volvo αποφάσισε να εμπλουτίσει τη γκάμα των πετρελαιοκίνητων προτάσεων του μοντέλου της με μία ήπια υβριδική τεχνολογία. Στη πράξη αυτό σημαίνει πως ο γνωστό δίλιτρος diesel κινητήρας της, συνδυάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που αποτελείται από ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 48V, μια μίζα/γεννήτρια και μια πρόσθετη μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται στο πορτμπαγκάζ.

Δυνατός και με πολύ λογική κατανάλωση εξαιτίας και της ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Ο ήχος του ωστόσο είναι αρκετά αισθητός

Το σύστημα έχει τη δυνατότητα να ανακτά την κινητική ενέργεια που απελευθερώνεται κατά το φρενάρισμα και να την αποθηκεύει στην μπαταρία, έτσι ώστε να την χρησιμοποιήσει αργότερα, προσφέροντάς έως και 15% χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένους ρύπους σε πραγματικές συνθήκες κίνησης. Στη πράξη και μετά από σχεδόν 2500 χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του XC60 B5 αυτό σήμανε μία μέση κατανάλωση οκτώ λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα, χωρίς καμία απολύτως προσπάθεια για οικονομική οδήγηση, τη στιγμή που με το XC60 D5 με ανάλογο αριθμό χιλιομέτρων, ήμασταν πάνω από εννέα λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Για να επιλέγετε ανάλογα με τις ανάγκες κίνησης που έχετε

Παραμένει άνετο και απολαυστικό

Το πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του Volvo XC60 είναι η ποιότητας κύλιση και η άνεση που το χαρακτηρίζει. Το Σουηδικό μοντέλο είναι συνολικά ένα ήσυχο και άνετο αυτοκίνητο σε κάθε κατάσταση, κάτι που οφείλεται και στη πολύ προσεκτική δουλειά που έγινε σε ότι αφορά στο κομμάτι της ηχομόνωσης. Βεβαίως δεν μπορούμε να μην σταθούμε και στον τρόπο με τον οποίο ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 235 επιταχύνει άκρως ικανοποιητικά το αυτοκίνητο.. Όταν αφήσετε την εθνική οδό και βρεθείτε σε ένα κλειστό ορεινό επαρχιακό κομμάτι, θα διαπιστώσετε δύο πράγματα. Το πρώτο ότι μπορεί να κινηθεί με ρυθμούς που δεν ταιριάζουν σε ένα μεγάλο και πολυτελές SUV, καθώς αναρτήσεις πλαίσιο και τιμόνι διαχειρίζονται με άνεση την ισχύ του κινητήρα, ενώ από την άλλη η κατανάλωση δεν γίνεται πουθενά παράλογη.

Προορισμένο για μεγάλα και άνετα ταξίδια…

Εντάξει σε τέτοιους ρυθμούς το κιβώτιο ίσως να μην ακολουθεί το υπόλοιπο πακέτο, αλλά δεν αποτελεί και πρόβλημα. Για το τέλος αφήσαμε το εκτός δρόμου σκέλος του θέματος. Με 19άρες ζάντες και ασφάλτινα ελαστικά θα μου πείτε λογικό και αναμενόμενο. Αυτό που θα σας πως εγώ είναι πως με προσοχή και επιλογή της off road λειτουργίας, θα πάτε παντού, όπου χρειαστεί να πάτε με ένα τέτοιας φιλοσοφίας όχημα, καθώς τετρακίνηση, απόσταση από το έδαφος, ροπή και ηλεκτρονικά, δίνουν μεγαλύτερες δυνατότητες από αυτές θα ζητήσετε εσείς και η λογική σας.

…δεν θα αρνηθεί να προσφέρει και οδηγική απόλαυση όταν του ζητηθεί

Είναι προφανές πως με την προσθήκη της τεχνολογίας mild hybrid, η Volvo κατάφερε να κάνει ακόμα καλύτερο ένα αυτοκίνητο που μας είχε εντυπωσιάσει σε όλους τους τομείς, από την πρώτη στιγμή που βρεθήκαμε πίσω από τιμόνι του. Στην έκδοση B5, το XC60 είναι ικανότερο και πιο άνετο στο δρόμο, με τις νέες τεχνολογίες να το έχουν κάνει παράλληλα φιλικότερο προς το περιβάλλον αλλά και στην τσέπη. Και όλα αυτά με την τιμή που για την πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Inscription της δοκιμής μας, βρίσκεται στα 65500 Ευρώ και είναι ένα από τα πολλά πλεονεκτήματά του XC60 απέναντι στον ανταγωνισμό.

Έκτος δρόμου θα σας πάει πολύ πιο μακριά από εκεί που φαντάζεστε

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Επιδόσεις
  • Κατανάλωση

  • Ήχος κινητήρα

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 2000 κ.εκ. Turbodiesel
Ίπποι 235
0-100 7.1″
Τελική ταχύτητα 220 χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 8 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 151 γρ/χλμ
Πολύ πλούσια εξοπλισμένη η έκδοση inscription

The post Volvo XC60 B5 Inscription. Kαι πετρελαιοκίνητο και ήπια υβριδικό first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Cupra Tavascan Concept. Το ηλεκτρικό μέλλον είναι και σπορ

cars

Peugeot Metropolis. Νέα πρόταση με τρείς τροχούς

cars

Mazda: Θέλουν διακαώς σπορ μοντέλο σύμφωνα με την διοίκηση

cars

Η Mercedes S-Class “έπιασε” το ορόσημο των 500.000 αυτοκινήτων!

cars

Το νέο Ford Bronco ανακοινώθηκε για την άνοιξη του 2020.

cars

Alpina B3 Sedan. Γιατί να περιμένεις για την M3;

cars

Renault Kadjar 1.5 Blue dCi 115hp Sport Edition με Grip Control. Σε εξαιρετική τιμή

cars

Πότε θα παρουσιαστεί η ανανεωμένη BMW M5; Σύντομα…

cars

KIA. Θετική εκκίνηση

cars