CARSNEWS
AUTONEWS

VW. Βάζει «όπισθεν» στα εναλλακτικά

Σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνεται φυσικά ο ηλεκτρισμός που ήδη ξεκίνησε την πορεία του και τείνει να παραγκωνίσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αν και ακόμη αντιστέκονται και αν θέλετε την γνώμη μου, πολύ καλά κάνουν. Στο πλαίσιο ακριβώς αυτό της…αντίστασης υπάρχουν και τα εναλλακτικά καύσιμα που είναι πολύ χαμηλών ρύπων και έχουν χαμηλή τιμή. Ο λόγος για το υγραέριο και το φυσικό αέριο, το οποίο μάλιστα υπάρχει σε τεράστιες ποσότητες και δεν είναι παράγωγο του πετρελαίου. Υπήρξαν λοιπόν αρκετές εταιρίες που προχώρησαν στις εφαρμογές αυτές, δηλαδή κινητήρων διπλού καυσίμου και μεταξύ αυτών ο όμιλος VW που κατάφερε να γίνει ο κορυφαίος της κατηγορίας, δίνοντας την επιλογή αυτήν σε πολλά μοντέλα του ομίλου με τελευταίο μάλλον το Seat Arona.

Αλλαγή πλεύσης

Τώρα όμως αλλάζει την στρατηγική του και ανακοίνωσε παύση στην ανάπτυξη της έρευνας για το φυσικό αέριο, για να δώσει όλη την προσοχή της στην ηλεκτροκίνηση, όπως δήλωσε πριν λίγες ημέρες ο διευθύνων σύμβουλος Χέρμπερτ Ντίες, προσθέτοντας ότι το κόστος έρευνας και ανάπτυξης των κινητήρων αυτών είναι υψηλότερο από το κέρδος που αποφέρουν. Αξίζει να αναφέρουμε ότι είναι δεδομένη η δέσμευση της VW να διαθέσει το τεράστιο ποσό των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη και παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 70 και το ποσόν αυτό είναι το μεγαλύτερο που έχει ανακοινωθεί μέχρι τώρα από κατασκευαστή.

Απαραίτητη διευκρίνιση ότι η απόφαση αφορά μόνο την VW και όχι τις υπόλοιπες μάρκες του  ομίλου που όπως ανέφερα ήδη έχουν πολύ φρέσκα μοντέλα διπλού καυσίμου, ούτε και τα επαγγελματικά της ίδιας της VW, όπως το Caddy πέμπτης γενιάς.

Ήταν ξαφνικό;

Φυσικά και ήταν ξαφνικό και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό αν θυμηθούμε ότι η απόφαση αυτή έρχεται μόλις δύο χρόνια μετά την δήλωση του πρώην CEO της μάρκας Λούκα Ντε Μέο (ο οποίος είχε χρεωθεί εξ ολοκλήρου και ντε φάκτο το πρόγραμμα ανάπτυξης της τεχνολογίας του φυσικού αερίου) ότι “το CNG έχει μεγάλες επιχειρηματικές δυνατότητες για την αυτοκινητοβιομηχανία”. Δεν ξέρω αν έχει σημασία ότι ο Ντε Μέο αναλαμβάνει Διευθύνων Σύμβουλος της Renault αλλά δεν μπορώ και να μην το αναφέρω χωρίς να σημαίνει ότι απαραίτητα το συνδέω κιόλας.

Πως όμως να εξηγήσει κάποιος την απόφαση μίας εταιρίας με 19 μοντέλα παρακαλώ στην γκάμα της διπλού καυσίμου, κάνοντας τις μισές πωλήσεις πέρυσι στην Ιταλία με τέτοια μοντέλα. Μία χώρα που είναι πρώτη και με διαφορά σε πωλήσεις αυτοκινήτων τόσο με φυσικό αέριο όσο και κυρίως με υγραέριο και αξίζει να σημειώσουμε ότι πέρυσι πουλήθηκαν 135.484 αυτοκίνητα με δεύτερη την Ισπανία όπου πουλήθηκαν μόνον 19.175 αυτοκίνητα!. Γενικά θα σημείωνα ότι στην Ευρώπη γενικότερα είναι δημοφιλείς οι εκδόσεις αυτές με πρωταγωνιστές την Fiat (από πολύ παλιά) και την Renault που μετά το Duster ετοιμάζει εκδόσεις φυσικού αερίου για τα Clio και Captur. Δεν ξέρω αν πρέπει να περιμένουμε εξελίξεις στον τομές αλλά κάτι μου λέει πως θα έχουμε.

Toυ Τριαντάφυλλου Τσουλφά

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Citroen. 100 χρόνια ιστορίας

cars

Η Alpine “δεν θα ξεφύγει από τον εξηλεκτρισμό”.

cars

Στις 11 Νοεμβρίου το ηλεκτρικό BMW iNext.

cars

Kawasaki Ninja 1000SX. Η Καλύτερη των Δύο Κόσμων

cars

Εθισμένος στο πόκερ ο Νεϊμάρ – Έπαιζε στην γιορτή της κόρης του

Bury

Στην Αγγλία φτιάχνεται ένα Nissan Navara GT-R 1.000 ίππων!

cars

Fiat Professional Doblo Cargo CNG. Αρωγός του επαγγελματία

cars

Jeep Gladiator. Ικανό και με τη βούλα

cars

Νέο Citroen C3. Διαθέσιμο και στη χώρα μας από 13500 Ευρώ

cars