CARSNEWS
AUTONEWS

VW Golf 1.5 eTSi 150 PS DSG. Με επίκεντρο τη τεχνολογία

Κάθε γενιά του Golf είχε ένα βασικό χαρακτηριστικό να δείξει. Από την ασφάλεια και το δυναμισμό, μέχρι τις επιδόσεις και τη τεχνολογία. Και αυτό, η τεχνολογία, είναι που χαρακτηρίζει τη καινούρια, όγδοη πλέον, γενιά του εμβληματικού μοντέλου της VW. Ωστόσο η τεχνολογία ως αυτοσκοπός ενός μοντέλου, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι το ζητούμενο. Αυτό που θα πρέπει να καταφέρει το νέο Golf, όπως και κάθε καινούριο μοντέλο, είναι να φέρει τη σύγχρονη τεχνολογία πιο κοντά στο μέσο καθημερινό χρήστη. Μέσω αυτής δηλαδή να κάνει τη ζωή μας πιο εύκολη και φυσικά πιο ασφαλή και όχι πιο αγχωτική στη προσπάθειά μας να μάθουμε να τη χρησιμοποιούμε.

Η πρόκληση λοιπόν για τη VW, αλλά και για κάθε κατασκευαστή, είναι πολύ μεγάλη και γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη όσο η τεχνολογία αναπτύσσεται και εξελίσσεται. Απάντηση σε αυτό το ερώτημα, αλλά και συνολικά πληροφορίες και οδηγικές εντυπώσεις, είχαμε την ευκαιρία να αποκομίσουμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής της νέας γενιάς του VW Golf με τον mild hybrid TSi κινητήρα των 1.5 λίτρων με τους 150 ίππους και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο DSG.

H εξελικτική διαδικασία μίας σχεδιαστικής φιλοσοφίας

Ξεκινώντας από το τετριμμένο επιχείρημα πολλών ότι «κάθε γενιά του Golf είναι σχεδιαστικά άτολμη» θα μου επιτρέψετε να πω ότι η VW έχει καταφέρει κάτι που μόνο αυτή και η Porche μπόρεσαν. Να θεωρείται ένα σχήμα αυτοκινήτου all time classic. Και πριν βιαστείτε να με κατηγορήσετε ότι συγκρίνω ανόμοια αυτοκίνητα, θα πω ότι προφανώς δεν συγκρίνω την 911 με το Golf, αλλά τη σχεδιαστική φιλοσοφία των δύο μοντέλων, που θέλει μικρές εστιασμένες αλλαγές στην εικόνα κάθε καινούριας γενιάς, με σκοπό το χτίσιμο με πολύ προσεκτικό τρόπο μίας πολύ συγκεκριμένης στρατηγικής. Μίας στρατηγικής η οποία μόνο επιτυχημένη μπορεί να θεωρηθεί, καθώς τα πάνω από 35 εκατομμύρια Golf που έχουν πουληθεί από τη πρώτη μέχρι και την έβδομη γενιά του, δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αμφισβήτησης.

Ωστόσο οι σχεδιαστές του φρόντισαν να επέμβουν και σε αρκετά σημεία, ώστε η όγδοη γενιά του μοντέλου να είναι διακριτή σε σχέση με την έβδομη, όπως για παράδειγμα η διαφορετική μάσκα εμπρός με τους χαρακτηριστικούς προβολείς, όπως και η αναγραφή του μοντέλου στο πίσω μέρος, κάτω από το νέο λογότυπο της εταιρίας. Και για να κλείσουμε το θέμα της σχεδίασης, θεωρώ πως όσο δύσκολο είναι να διαφοροποιηθείς πλήρως σχεδιαστικά από γενιά σε γενιά, άλλο τόσο και περισσότερο σύνθετο και παράτολμο είναι να κρατήσεις σταθερή για πολλές γενιές μία φιλοσοφία εμφάνισης.

Στις εξωτερικές διαστάσεις, το συνολικό µήκος έφτασε τα  4.284 από 4.258 mm. Στο πλάτος δεν ανακοινώνεται αλλαγή, ενώ το ύψος µειώθηκε κατά σχεδόν τρία εκατοστά και σε συνδυασµό µε τη µείωση της µετωπικής επιφάνειας στα 2,21 m2, το νέο Golf έχει πλέον αεροδυναµικό συντελεστή Cd 0,275 αντί για 0,3 και συνολικά καλύτερη αεροδυναμική απόδοση.

Ψηφιακό εσωτερικό

Kαι αν στο εξωτερικό οι αλλαγές είναι μικρές και εστιασμένες, δεν συμβαίνει το ίδιο και στο εσωτερικό της όγδοης γενιάς του Golf. Εδώ όλα είναι διαφορετικά, εκτός από την δεδομένα υψηλή ποιότητα των υλικών και της κατασκευής, στοιχεία που ανέκαθεν χαρακτήριζαν την καμπίνα των Golf. Το ίδιο αναμενόμενη είναι και η ευρυχωρία τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές με το πορτ μπαγκάζ να κυμαίνεται από τα 380 μέχρι τα 1237 λίτρα, ανάλογα με τη διάταξη των πίσω καθισμάτων. Από εκεί και πέρα όμως η σχεδίαση είναι διαφορετική και βεβαίως η τεχνολογία είναι τόσο υψηλή, που ακόμη και οι πλέον μυημένοι θα χρειαστούν αρκετό χρόνο ώστε να εξοικειωθούν με το σύνολο των λειτουργιών.

Το πρώτο στοιχείο είναι το Innovation Cockpit με το ψηφιακό πίνακα οργάνων να αποτελεί ενιαίο σύνολο οπτικά με την οθόνη του συστήματος infotainment -8,25 ίντσες η στάνταρ διάσταση, 10,25 όταν υπάρχει και σύστημα πλοήγησης- είναι ευανάγνωστο και εύκολο στο χειρισμό. Οι άνθρωποι της VW φρόντισαν μέσω του έξυπνου μενού ή τη δυνατότητα φωνητικών εντολών σε φυσική γλώσσα οι  βασικές λειτουργίες, όπως η ρύθμιση της έντασης του ηχοσυστήματος ή της θερμοκρασίας του συστήματος κλιματισμού να γίνονται εύκολα χωρίς να χρειαστεί να μπείτε στα βαθιά της τεχνολογίας και των εφαρμογών που προσφέρει το αυτοκίνητο.

Οι άνθρωποι της VW επέλεξαν τη χρήση τα αφής για τον χειρισμό των διαφόρων συστημάτων -από τα φώτα μέχρι και τις επιμέρους επιλογές μέσω του συστήματος infotainment, κάτι που ίσως στην αρχή ίσως να σας δυσκολέψει κάπως, στη συνέχεια όμως θα διαπιστώσετε πως τα πράγματα είναι αρκετά πιο εύκολα και οικεία σε σχέση με την αρχική εντύπωση. Βεβαίως η συνδεσιμότητα με τα σύγχρονα smartphones, είναι εκ των ουκ άνευ για ένα «ψηφιακό» αυτοκίνητο όπως το νέο Golf, ενώ πλήρης είναι και η γκάμα των συστημάτων υποβοήθησης, πολλά από τα οποία είναι στάνταρ από τη βασική έκδοση life.

Τα µοναδικά εργονοµικά παράπονα αφορούν στην αδυναµία χειροκίνητης αναζήτησης σταθµού στο ραδιόφωνο και στην έλλειψη φωτισµού στο slider-πάνελ αφής, κάτω από την κεντρική οθόνη που το καθιστά δυσδιάκριτο τη νύχτα.

eTSi και στάνταρ DSG

To Golf της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένο με τον  1.500άρη eTSI  που δηλώνει την ήπια υβριδική βοήθεια που αναζητά η απόδοση, η οικονομία και ο περιορισμός των ρύπων. Η mild hybrid έκδοση του Golf, συνδέει τον θερμικό κινητήρα μέσω ιμάντα με μία γεννήτρια εκκίνησης και το φορτίο της μπαταρίας ιόντων λιθίου των 48V, υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα, τόσο στην συνολική του απόδοση, όσο και στην βελτίωση της τάξεως του 10% στην κατανάλωση.

Οι 150 ίπποι και τα 250 Nm ροπής είναι καλά νούμερα για μικρομεσαίο το οποίο μάλιστα παρά την υψηλή τεχνολογία και τον υπερπλήρη εξοπλισμό δεν ξεπερνά τα 1.300 κιλά. Στην πράξη επιταχύνει ζωηρά χωρίς να σπαταλά καύσιμο, λειτουργεί υποδειγματικά με το σύστημα coasting που απενεργοποιεί τον κινητήρα και χωρίς ιδιαίτερη προσοχή μπορείς να κινείσαι αρκετά γρήγορα με τη μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής να βρίσκεται στα  7 lt/100km, χωρίς διάθεση για οικονομική οδήγηση εκ μέρους μας. Σοφή η επιλογή της VW να συνδυάσει τον συγκεκριμένο κινητήρα αποκλειστικά με τον επτάρι DSG αυξάνοντας άνεση και μειώνοντας κατανάλωση, χωρίς να στερεί οδηγική απόλαυση.

Παντού πολύ καλό

To πρώτο πράγμα που διαπιστώνεις πίσω από το τιμόνι του νέου Golf, είναι η χαρακτηριστικά υψηλή ποιότητα κύλισης η οποία σε συνδυασμό με τη πολύ καλή ηχομόνωση, αφήνει έξω από την καμπίνα τους πάσης φύσεως θορύβους. Παράλληλα καταφέρνει να είναι σταθερό και να σου εμπνέει εμπιστοσύνη ακόμη και κοντά στη τελική του ταχύτητα. Η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους (σε αυτήν την έκδοση καθώς στις εκδόσεις μέχρι 130 ίππους υπάρχει ημιάκαμπτος πίσω άξονας) λειτουργεί εξαιρετικά και σε συνδυασμό με την αμεσότητα του εμπρός συστήματος, κάνει το Golf 8ης γενιάς το πλέον οδηγοκεντρικό.

Ανάλογα με τις οδηγικές σας διαθέσεις θα επιλέξετε ανάμεσα στα οδηγικά προφίλ ένα από τα eco, comfort, sport και individual και δύσκολα θα μείνετε ανικανοποίητοι. Αυτό διότι κάθε ένα από τα παραπάνω modes, σετάρει ανάλογα την απόκριση κινητήρα, τιμονιού, κιβωτίου ταχυτήτων, την παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων, αλλά και των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ. Στην θέση individual μπορείτε να επιλέξετε ακόμα τρεις σκάλες σκληρότητας παραπάνω από το Sport. Ακόμα και το 40άρι προφίλ στους προαιρετικούς τροχούς των 18’’ δεν κοπανάει στις ανωμαλίες, θέλει ωστόσο προσοχή διότι ένα σκασμένο ελαστικό ή ακόμη χειρότερο μία στραβή ζάντα θα «πονέσει» αρκετά τη τσέπη σας.

Για τον κινητήρα 1.5 eTSI των 150 PS, στη πολύ πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Style της δοκιμής μας, η τιμή βρίσκεται, στα διόλου ευκαταφρόνητα είναι η αλήθεια 27300 Ευρώ.

  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι
  • Εξοπλισμός
  • Επιδόσεις
  • Τεχνολογία

  • Τιμή
  • Έλλειψη φωτισμού σε κάποιους διακόπτες
  • Δυσκολία χειρισμού ορισμένων λειτουργιών

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας 1500 κ.εκ. Turbo
Ίπποι 150
0-100 8.5″
Τελική ταχύτητα  χλμ/ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής 7 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 225 γρ/χλμ

The post VW Golf 1.5 eTSi 150 PS DSG. Με επίκεντρο τη τεχνολογία first appeared on Εν Κινήσει.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Spider America: Ηλεκτρικό, πανέμορφο και πανάκριβο!

cars

Lexus LBX: Ένα νέο SUV σχεδιασμένο για Ευρωπαίους οδηγούς

cars

Κλοπές αυτοκινήτων. Συμβαίνουν παντού

cars

Ford Puma. Η αισθητική του μέσα από τα μάτια ενός Έλληνα σχεδιαστή

cars

Ford Ranger Raptor– Πήρε τα βουνά και βρέθηκε στο στοιχείο του

cars

Nissan. Με  περισσότερο ενθουσιασμό στους αγώνες της Formula E, έως το 2026

cars

Skoda: Στοχεύει στα προσιτά ηλεκτρικά. Τρία νέα μέχρι το 2030!

cars

Volkswagen Multivan. Σημαντική βράβευση για τον σχεδιασμό του

cars

Yenko Camaro: Κτήνος 1.000 ίππων απευθείας από την αντιπροσωπεία!

cars