* Rallye Monte-Carlo 1: 93 χρόνια αγώνας. Ο αριθμός τα λέει όλα. Απρόβλεπτος; Ναι. Ζόρικος; Πολύ. Ευνοεί τους τυχερούς; Ναι. Επιβραβεύει τους τολμηρούς; Όχι πάντα. Μπορεί να σε στείλει μέσα σε λίγα μέτρα από το ζενίθ στο ναδίρ και τούμπαλιν; Αναμφισβήτητα. Το Ράλι Μόντε Κάρλο του 2025 είχε ότι «πρέπει» να έχει ένας τέτοιος αγώνας αντάξιος του βάρους του ονόματός του: Λάσπη, ύπουλους δρόμους, φορτισμένες στιγμές, αλλά και μία νίκη που έσπασε κάθε ρεκόρ. Με λίγα λόγια, ο αγώνας και φέτος απέδειξε για άλλη μια φορά γιατί παραμένει το πιο απαιτητικό και διάσημο ράλι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC).
* Rallye Monte-Carlo 2: Ποιες ήταν οι καθοριστικές στιγμές του αγώνα για εμένα; Η δις έξοδος του Neuville στην ίδια Ε.Δ. και μάλιστα στο ίδιο σημείο, η τεράστια τύχη του Ogier στην δεύτερη νυχτερινή Ε.Δ. της Πέμπτης που ενώ το Yaris βγήκε από τον δρόμο έμεινε πάνω σε αυτόν τελικά αλλά δεν έπεσε στο χαντάκι και η έντονη μάχη για το βάθρο ανάμεσα στον Elfyn Evans (Toyota) και τον Adrien Fourmaux (Hyundai) για τη δεύτερη θέση, με τον Evans να ξεπερνά οριακά το Fourmaux με μόλις 4,3 sec. Τα περάσματα των δύο στην Power Stage έκανε τους θεατές να κρατούν κυριολεκτικά την ανάσα τους καθώς οι δύο οδηγοί ξεπερνούσαν τα όριά τους.
* Sebastien Ogier 1: Το 93ο Ράλι Μόντε-Κάρλο εξελίχθηκε σε έναν συγκινητικό και ιστορικό θρίαμβο για τον Sébastien Ogier, ο οποίος εξασφάλισε τη 10η νίκη του στο Μόντε Κάρλο δημιουργώντας ένα πραγματικά ίσως αξεπέραστο ρεκόρ.
Οδηγώντας Toyota GR Yaris Rally1 με συνοδηγό τον Vincent Landais, ο Ogier κέρδισε τον αγώνα προσφέροντας ακόμη ένα masterclass σε δεξιότητες, στρατηγική και συνέπεια. Μάλιστα αυτή η νίκη του Ogier δεν ήταν απλώς μια ακόμη προσθήκη στην ήδη λαμπρή καριέρα του, αλλά ένα ρεκόρ εξαιρετικών επιτευγμάτων. Είναι πλέον ο μόνος οδηγός που κέρδισε το Ράλι Μόντε-Κάρλο σε τρεις διαφορετικές δεκαετίες και για πέντε διαφορετικούς κατασκευαστές—Peugeot, Volkswagen, Ford, Citroën και Toyota. Μιλώντας μετά τη μνημειώδη νίκη του, ο Ogier σχολίασε ότι δεν έχει ιδέα αν αυτό ήταν το τελευταίο του «Monte», αλλά σε κάθε περίπτωση θα ήταν ένα εμβληματικό μέρος για να σταματήσει την ήδη υπερπλούσια καριέρα του.
* Sebastien Ogier 2: Λέγεσαι Ogier. Έχεις κερδίσει δύο χούφτες παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών. Η τύχη έχει μπει σε ένα συννεφάκι και σε ακολουθεί από την ημέρα που μπήκες σε αγωνιστικό αυτοκίνητο. Αλλά παρόλα αυτά, δεν μπορεί να κρύψεις το δικαίως δημιουργηθέν παρατσούκλι σου «Mr Γκρίνιας»… Γιατί μωρέ Sebastian; Γιατί; Αλήθεια τώρα σε ενόχλησαν οι κροτίδες και τα βαρελότα και τα καπνογόνα στις νυχτερινές Ειδικές Διαδρομές και το έκανες θέμα;
Γιατί βρε καλέ μου άνθρωπε; Τώρα σε ενόχλησαν; Τόσα χρόνια ήταν όμορφα όπως έλεγες και για την επιβλητική ατμόσφαιρα και όλα αυτά; Και ζήτησες να απαγορευτούν; Αλήθεια τώρα; Δήλωσες δημόσια ότι είναι καιρός να απαγορευτούν; Να χαλάσει δηλαδή η μακράν καλύτερη ατμόσφαιρα του WRC μόνο και μόνο επειδή τώρα θυμήθηκες ότι είναι ενοχλητικό και επικίνδυνο; Και γιατί δεν διαμαρτυρήθηκε κανένας άλλος οδηγός; Από άλλο δρόμο πήγαιναν αυτοί; Στο Ακρόπολις παίζοντας «βρώμικα» έθεσες ανύπαρκτο θέμα γκρίνιας του Neuville. Και τώρα δικαίωσες όλους όσοι είχαν πει τότε το ακριβέστατο σχόλιο «look who is talking»…
* Adrien Fourmaux: Η τρίτη θέση του στην μόλις πρώτη του εμφάνιση στην Hyundai απέδειξε το πόσο δίκιο είχε να ήταν σκασμένος από στενοχώρια και απογοήτευση ο Malcolm Wilson όταν συνεπεία αδιαφορίας της Ford δεν μπόρεσε να τον κρατήσει στην M-Sport γιατί όπως είχε δηλώσει, μαζί του θα ήταν παγκόσμιος πρωταθλητής το 2027.
Κι αυτό επειδή πλέον έχει ταχύτητα και την απαραίτητη ωριμότητα. Σε καμία Ε.Δ. δεν έκανε απλά μία εμφάνιση «συμμετοχής» αλλά πίεσε με όλους μέσα στον ανταγωνισμό, κέρδισε μάχες και προφανώς αν συνεχίσει έτσι (αρκεί βέβαια να βοηθήσουν και οι άλλοι δύο, ο Τanak και ο Neuville) η Hyundai θα έχει τύχη για το κατασκευαστών στο τέλος της σεζόν, απέναντι σε μία πάνοπλη Toyota.
* Hyundai: Το δεύτερο είναι ότι με τον τερματισμό του στο βάθρο, απέδειξε πόσο λάθος ήταν ο περυσινός σχεδιασμός της Hyundai (που ήταν και ο λόγος που έχασε το πρωτάθλημα κατασκευαστών) που αντί να έχει ένα σταθερό τρίτο πλήρωμα για να φέρνει βαθμούς, επέλεξε να κάνει ποτ-πουρί εμφανίσεων παροπλισμένων οδηγών. Απόδειξη για αυτόν τον «σκληρό» χαρακτηρισμό μου είναι το γεγονός ότι για το 2025 κανένας από τους Lappi, Mikkelsen και Sordo δεν έχει αγωνιστικό κάθισμα…
* Thierry Neuville: Ωπ; Τι έχουμε εδώ; Διπλό βγάλσιμο; Ναι, ήταν πρώτος στον δρόμο την Παρασκευή, στο πρώτο πέρασμα δεν είχε «γραμμές» στον δρόμο, αλλά δύο έξοδοι στην ίδια Ε.Δ. και μάλιστα στο ίδιο σημείο (για διαφορετικούς λόγους όπως φάνηκε) είναι ένα κακόγουστο αστείο που γέννησε αμηχανία. Συχνά οι αγώνες αυτοκινήτου εξελίσσονται τιμωρητικά για τους οδηγούς. Και αυτό είναι επίσης συχνά άδικο. Ο Neuville, ως οδηγός ψυχολογίας θα βρει τον τρόπο να επανέλθει και θα τον βοηθήσει πολύ σε αυτό το ότι του έφυγε ένα μεγάλο βάρος, αυτό του να κατακτήσει τον πολυπόθητο πρώτο του παγκόσμιο τίτλο οδηγών στο WRC.
* Oliver Solberg: Πραγματικά η FIA μερικές φορές πρέπει να αναζητεί τρόπους για να μας δείξει πόσο politically correct είναι… Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι επέβαλε 5’ ποινή στον Oliver Solberg επειδή έκανε drift στο κέντρο του Μονακό στην φημισμένη από την Formula 1 ανοιχτή φουρκέτα Lowes…
Το στιγμιότυπο καταγράφηκε από πολλούς θεατές και «τα έσπασε» σε επίπεδο likes όταν ανέβηκε στο διαδίκτυο. Η FIA έσπευσε να τιμωρήσει τον Σουηδό επειδή οδήγησε επικίνδυνα «δίκην εντυπωσιασμού» μέσα σε κατοικημένη περιοχή. Η ίδια όμως FIA έκανε την αλλήθωρη στην περίπτωση του Ogier του οποίου οι ελιγμοί για να ζεστάνει λάστιχα σε ανοιχτό τμήμα δρόμου τρόμαξαν πολύ κόσμο… Με λίγα λόγια αβαβά…
Για την ιστορία, τα βινεάκια που ανέβηκαν στο Tik Tok δεν έδειξαν μόνο τον Solberg να κάνει drift στο συγκεκριμένο σημείο. Και άλλοι οδηγοί το τόλμησαν όπως ο Camilli, η Somaschini, o Dominguez κ.ά. Απλά ο Oliver το έκανε πιο τέλεια από όλους…
* Gregoire Munster: «Kudos» στον Γρηγόρη που με την βοήθεια του Ιορδάνη Σερδερίδη συμμετέχει στο WRC και μάλιστα με εργοστασιακό Ford Puma Rally1. Σημείωσε τον πρώτο του ταχύτερο χρόνο σε Ε.Δ. αγώνα του WRC και προφανώς η ψυχολογία του θα έχει ανεβεί. Το χρειάζεται κάποιος για να ξεκολλήσει από την «κατηγορία των επίσης συμμετεχόντων». Σκληρή ονομασία, αλλά έτσι αποκαλούνται ευρέως στον χώρο.
ΦΩΤ.: RED BULL CONTENT POOL, M-SPORT
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
WRC: Οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών μετά το Ράλλυ Μόντε Κάρλο
Με το πλάι κι όσο πάει! Πισωκίνητο Volvo… δίνει πόνο στα χιόνια (video)
Διάσημος ηθοποιός αφήνει την υποκριτική και μπαίνει στους αγώνες με ένα Toyota GR 86 (video)