Ο έλεγχος TUV, του γνωστού οργανισμού επιθεώρησης και πιστοποίησης, είναι μια υποχρεωτική αξιολόγηση τεχνικού ελέγχου -που επίσημα ονομάζεται Hauptuntersuchung– στην οποία όλα τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούνται στους γερμανικούς δρόμους πρέπει να υποβάλλονται κάθε 24 μήνες και μόλις συμπληρώσουν τα τρία χρόνια κυκλοφορίας.
Οι επιθεωρητές ελέγχουν την κατάσταση και τη λειτουργία όλων των βασικών τομέων του αυτοκινήτου, από τη δομή του πλαισίου μέχρι τα φρένα, το τιμόνι, την ανάρτηση, τα φώτα και μια τεράστια λίστα άλλων αντικειμένων. Οι προδιαγραφές του τεστ είναι τόσο αυστηρές, που (στατιστικά) ένα στα πέντε αυτοκίνητα, αποτυγχάνει να το περάσει.
Ειδικότερα για τα ηλεκτρικά, οι «ευαίσθητοι τομείς», όπως έχει διαπιστωθεί από τους εν λόγω τεχνικούς ελέγχους, αφορούν στο σύστημα πέδησης και την ανάρτηση. Υπάρχει εξήγηση, γι’ αυτό και είναι το αυξημένο βάρος, σε σχέση με τα μοντέλα που κινούνται με παραδοσιακά συστήματα μετάδοσης κίνησης.
Η συγκεκριμένη μελέτη, όμως, έδειξε και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό, που ίσως θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τους οι αυτοκινητοβιομηχανίες, στη μάχη του ανταγωνισμού και της καινοτομίας. Ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τον υψηλότερο συντελεστή αξιοπιστίας, είναι αυτά που κατασκευάζονται στην ίδια αρχιτεκτονική των υπαρχόντων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Το Volkswagen e-Golf, το Hyundai Kona Elektric και το Mini Cooper SE, για παράδειγμα, που φιγουράρουν στις τρεις πρώτες θέσεις αξιοπιστίας, κατέγραψαν πολύ λιγότερες βλάβες από τα αποκλειστικά ηλεκτρικά, όπως το Renault Zoe και το Tesla Model 3.
Γενικότερα, η Volkswagen φαίνεται να έχει την τιμητική της στη λίστα, με την γκάμα ID και το ηλεκτρικό eUp.
Στον αντίποδα το Tesla Model 3, ενώ η έρευνα αφορά αυτοκίνητα ηλικίας από 2 έως και 3 ετών.