5 C
Athens

Benelli: Μια ιστορία πάθους για μοτοσικλέτα

Published:

Δύσκολα συναντάς μια εταιρεία μοτοσικλέτας με το πάθος, την κληρονομιά και την αριστεία της Benelli.

Οι εταιρείες μοτοσικλέτας με τόσο βαριά ιστορία όσο η Benelli είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Η εμβληματική ιταλική μάρκα από την ίδρυσή της το μακρινό 1911 στο Πέζαρο είχε θέσει κάποιες αξίες που δεν ήταν διατεθειμένη να εγκαταλείψει για τίποτα στο πέρασμα των χρόνων.

Αυτές οι αξίες της καινοτομίας, την απόδοσης, του στυλ και της ποιότητας την ακολούθησαν σε όλη τη δύσκολη πορεία των 100+ χρόνων και σήμερα απολαμβάνει την αγάπη και την αποδοχή του κοινού σε όλο τον κόσμο συνδυάζοντας άψογα την παράδοση με την καινοτομία.

Έξι αδέρφια από το Πέζαρο

Για την Benelli όλα ξεκίνησαν το 1911 όταν η Τερέζα Μπόνι Μπενέλι αποφάσισε μετά το θάνατο του συζύγου της να επενδύσει όλες τις οικονομίες της στο εργοστάσιο του Πέζαρο. Στόχος της ήταν τα έξι παιδιά της (Τονίνο, Φίλιπο, Τζιουζέπε, Τζιοβάνι, Φρανσέσκο και Ντομένικο) να αναλάμβαναν την επιχείρηση και για να γίνει αυτό οι Τζουζέπε και Τζιοβάνι πήγαν στην Ελβετία για να σπουδάσουν μηχανολογία.

Στην προπολεμική φάση της η εταιρεία ξεκίνησε με δειλά βήματα, αλλά το 1919 έγινε η μεγάλη αρχή. Η Benelli παρουσίασε την πρώτη της μοτοσικλέτα, τη Velomotore με έναν δίχρονο κινητήρα 75 κ.εκ. και πλαίσιο ποδηλάτου. Δύο χρόνια αργότερα ήρθε και ο πρώτος δικός της κινητήρας 98 κ.εκ και από εκεί και έπειτα ο δρόμος στρώθηκε με μεγάλες επιτυχίες.

Η πρώτη μεγάλη καινοτομία ήρθε το 1926 όταν παρουσίασε σε διεθνές επίπεδο τον τετράχρονο κινητήρα 175 κ.εκ. με πρωτοποριακή τεχνολογία που έγινε το σήμα κατατεθέν του Τζουζέπε Μπενέλι. Μάλιστα σε αυτόν τον κινητήρα οφείλονται οι πρώτες αγωνιστικές επιτυχίες της εταιρείας με εθνικά πρωταθλήματα το 1927, 1928, 1930 και 1931.

Μέχρι το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο η Benelli είχε παρουσιάσει ακόμα και 4κύλινδρο αγωνιστικό κινητήρα με στόχο να κατακτήσει το Isle of Man, ωστόσο ο πόλεμος σταμάτησε την ανοδική της πορεία.

Μετά το τέλος του πολέμου το εργοστάσιο στο Πέζαρι είχε καταστραφεί και χρειάστηκαν 4 χρόνια για να επαναλειτουργήσει. Ο Τζιουζέπε Μπενέλι μετά από διαφωνίες με τα αδέρφια του για παραγωγικές στρατηγικές, αποφάσισε να εγκαταλείψει την εταιρεία για να ιδρύσει πρώτα την BBC Automobili το 1946 και μετά την MotoBi το 1952.

Η διαχείριση του εργοστασίου Benelli πέρασε στον δεύτερο αδερφό Τζιοβάνι, ο οποίος, αν και δεν είχε τα σχεδιαστικά ταλέντα του μεγαλύτερου αδερφού του, είχε πάντα μεγάλες οργανωτικές ικανότητες. Έτσι ο Τζιοβάνι δίνει κατεύθυνση στους σχεδιαστές για μια νέα ελαφριά, αξιόπιστη και προσιτή μοτοσικλέτα με αποτέλεσμα να προκύψει η Letizia.

Η Benelli Letizia έστρωσε το δρόμο για το πιο θρυλικό ίσως μοντέλο της εταιρείας, το Leoncino που κατασκευάστηκε από το 1950 έως το 1960 σε περίπου 45.000 μονάδες. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 η Benelli συγχωνεύεται με την MotoBi και ο Τζιουζέπε επιστρέφει στην οικογένεια για να δώσει ακόμα ένα θρυλικό μοντέλο, την Tornado 600. Τη δεκαετία του 1950 κατασκευάζεται ίσως η πιο πρωτοποριακή αγωνιστική μοτοσικλέτα στον κόσμο, η Benelli Otto, με 8κύλινδρο κινητήρα 500 κ.εκ.

Από τη δεκαετία του ’70 μέχρι και τις αρχές του 21ου αιώνα η Benelli πάντα ήταν μέσα στα μοτοσικλετιστικά δρώμενα συνεχίζοντας να κατασκευάζει καινοτόμα μοντέλα δίνοντας έμφαση στην οδηγική απόλαυση του αναβάτη. Μερικά από αυτά είναι η 6κύλινδρη De Tomaso Sei και η Tornade Tre με το πρωτοποριακό σύστημα ψύξης στην ουρά της.

Αυτό την οδήγησε στη σύγχρονη εποχή όπου η Benelli εξακολουθεί να πρεσβεύει τις ίδιες αξίες. Ίσως το πιο σημαντικό σκαλοπάτι στην σημερινή επιτυχία της Benelli είναι η ίδρυση το 2015 στο Πέζαρο του σχεδιαστικού κέντρου Centro Stile Benelli, το οποίο ξεκίνησε να πειραματίζεται στη νέα γενιά μοντέλων.

Επικεφαλής σχεδιαστής αναλαμβάνει ο οραματιστής Στέφανο Κασανόβα, ο οποίος ξέρει καλά τι πρέπει να κάνει. Ότι σχεδιάζεται στο Πέζαρο είναι κατασκευασμένο με σεβασμό στην παράδοση, είναι διαχρονικό, αλλά ταυτόχρονα με όλες τις κορυφαίες τεχνολογίες ασφάλειας και οδηγικής ευχαρίστησης με επίκεντρο τον αναβάτη.

Η ισχυρή θέση της Benelli σήμερα

Σήμερα, η Benelli αποτελεί μια από τις πιο αγαπημένες μάρκες μοτοσικλέτας στην Ευρώπη. Οι φίλοι των δύο τροχών γνωρίζουν ότι τα μοντέλα της Benelli είναι ποιοτικά και σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να κάνουν κάθε διαδρομή μια εμπειρία οδηγικής απόλαυσης για τον αναβάτη.

Αυτό που παραμένει αξεπέραστο στις μοτοσικλέτες της Benelli είναι ότι ο αναβάτης οδηγεί ένα όχημα με μοναδική ιστορία, αφουγκράζεται την βαριά κληρονομιά της μάρκας και απολαμβάνει μια μοτοσικλέτα με απαράμιλλο στυλ, σύγχρονη τεχνολογία και «ιταλική» εμπειρία οδήγησης.

Η γκάμα της Benelli το 2025 περιλαμβάνει πολλά και σημαντικά μοντέλα σε σχεδόν όλες τις κατηγορίες. Ξεκινώντας από τα μοντέλα αστικής μετακίνησης στα 125 κ.εκ. έχουμε τα νεανικά TNT 125 και BN 125 που προσθέτουν διασκέδαση και στυλ στις καθημερινές μετακινήσεις.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε φυσικά το πιο ισχυρό super παπί RCX 185 το οποίο αλλάζει τα δεδομένα στην κατηγορία με την ποιότητα, τον εξοπλισμό και την συμπεριφορά μοτοσικλέτας που προσφέρει.

Η οικογένεια των Leoncino είναι από τις πιο χαρακτηριστικές της Benelli. Η μοτοσικλέτα έχει ρετρό στυλ, με μοναδική ιταλική φινέτσα που ξεχωρίζει για την ποιότητά της. Είναι διαθέσιμη στα 125, 250, 500 και 800 κ.εκ. καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των αναβατών.

Ως νέος αναβάτης, αν κάνεις δική σου μια Leoncino 125, δύσκολα θα μπορείς να αποχωριστείς την οικογένεια Leoncino και θα περάσεις από όλες τις Leoncino, μέχρι την κορυφαία 800 Trail, μένοντας πιστός στη μαγεία του μοντέλου.

Οι best seller μοτοσικλέτες της Benelli τα τελευταία χρόνια είναι οι TRK. Στην γκάμα των TRK βρίσκουμε τις TRK 250, TRK 502/TRK 502X και TRK 702/TRK 702X οι οποίες έχουν γίνει ανάρπαστες στην Ευρώπη και την Ελλάδα. Αυτό που κάνει τις TRK τόσο αγαπητές είναι ο τρόπος που κάνουν τον αναβάτη να αισθανθεί άνεση κι ασφάλεια κάθε φορά που την οδηγούν.

Είναι ποιοτικές, με αξιόπιστους κινητήρες και τρομερή οδηγική συμπεριφορά. Ταυτόχρονα όμως είναι πλούσια εξοπλισμένες, άνετες και με έναν φιλικό χαρακτήρα που δύσκολα αποχωρίζεται ο αναβάτης. Αν έχεις οδηγήσει ένα TRK, δύσκολα θα βρεις κάτι που να σε γοητεύσει οδηγικά περισσότερο.

Η Benelli δεν θα μπορούσε να μην έχει στη γκάμα της ένα κλασικό μοντέλο όπως το Imperiale 400. Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα με πλούσια ιστορία που τιμάει την κληρονομιά της Benelli με αυθεντικό στυλ και έντονη νοσταλγία της δεκαετίας του ’60. Τέλος, στη γκάμα της Benelli συναντάμε ένα σύγχρονο cruiser, το 502C και ένα naked/roadster, το 752S.

Φυσικά, η Benelli για το παρόν και το μέλλον έχει πολλά να δώσει στο κοινό των δύο τροχών όπως τη σειρά BKX που είδαμε στην έκθεση EICMA στο Μιλάνο και την επιστροφή της σειράς σπορ μοτοσικλετών Tornado.

Η ιστορία συνεχίζεται…

Δεν είναι καθόλου τυχαία η φράση «Οδήγησε το αύριο, με την εμπειρία του χθες» της Benelli. Αυτή η φράση ενσωματώνει όλα αυτά που εκπροσωπεί η ιταλική μάρκα και έχει γίνει οδηγός για το παρόν και το μέλλον.

Στην Benelli έχουν καταλάβει την αξία του σεβασμού στο παρελθόν. Έχουν πάρει λοιπόν αυτή τη βαριά κληρονομιά και πάνω της χτίζουν έναν μύθο που θα τους οδηγήσει στον επόμενο αιώνα ιστορίας. Αυτό το πάθος και η παράδοση αναμειγνύονται με τις σύγχρονες αναζητήσεις του αναβάτη για ποιότητα, αξιοπιστία και οδήγηση με στυλ συνεχίζοντας δυναμικά την ιστορία της θρυλικής Benelli.

READ MORE

Εκθαμβωτική η Lamborghini Gallardo «Etna»

20 Φεβρουαρίου, 202523:15newsautoteam Αν έχεις μια Lamborghini Gallardo και περίπου 750.000 ευρώ τότε μπορείς να αποκτήσει τη μοναδική Etna της Tedson Motors. Η Lamborghini Gallardo είναι...

Find us on X

Related articles

Latest articles