CARSNEWS
F1 & RACES

Πόσο μειώνει ο καύσωνας την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η Recurrent, εταιρεία ανάλυσης μπαταριών και αυτονομίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Σιάτλ, διαπίστωσε σημαντική μείωση της αυτονομίας καθώς οι θερμοκρασίες ανέβαιναν

Top Gear TEAM

EV heat wave

Οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν το τελευταίο διάστημα στη χώρα μας, αναδεικνύουν και ένα πρόβλημα πέρα από αυτά που φαντάζεσαι και έχουν να κάνουν με τη δυσφορία που προκαλούν οι συνθήκες καύσωνα.

Αν τυχαίνει να είσαι κάτοχος ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καλό είναι να γνωρίζεις πως η αυτονομία του επηρεάζεται -και- από την ακραία ζέστη.

Το συμπέρασμα προκύπτει από τη δοκιμή που πραγματοποίησε σε δείγμα χιλιάδων αυτοκινήτων σε διάφορες καιρικές συνθήκες η Recurrent, εταιρεία ανάλυσης μπαταριών και αυτονομίας ηλεκτρικών οχημάτων, στο Σιάτλ.

Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα, πολλά οχήματα παρουσίασαν σημαντική μείωση της αυτονομίας καθώς οι θερμοκρασίες αυξάνονταν. Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις, η μείωση ήταν της τάξης του 31% όταν οι θερμοκρασίες ξεπέρασαν τους 38 βαθμούς Κελσίου.

EV heat wave

Ενδεικτικά, η μείωση της αυτονομίας σε θερμοκρασίες άνω των 27 βαθμών ήταν μόλις 2,8%, ενώ ακόμη και στους 32 βαθμούς, δεν ξεπερνούσε το 5%.

Το δείγμα που έλαβε υπόψη της η Recurrent αφορούσε 17.000 οχήματα, στα οποία περιλαμβάνονταν 65 ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά μοντέλα. Ανάμεσά τους τα Tesla 3, Y, S και X, το Chevrolet Bolt EV, το Hyundai Kona, το Nissan Leaf και τα Ford F-150 Lightning και Mustang Mach-E.

Τα Tesla επηρεάστηκαν λιγότερο

Όπως ανακοινώθηκε, τα μοντέλα της Tesla εμφάνισαν τη μικρότερη μείωση. Ο διευθύνων σύμβουλος της Recurrent, Scott Case, δήλωσε ότι η αντίσταση των μοντέλων Tesla στις μειώσεις της αυτονομίας που προκαλούνται από την ακραία ζέστη είναι πιθανότατα αποτέλεσμα της χρήσης αντλιών θερμότητας αντί για τα συνήθη συστήματα κλιματισμού των αυτοκινήτων.

Η μείωση της αυτονομίας από την ακραία ζέστη, έχει τις ρίζες της στη χημική σύνθεση των μπαταριών, δήλωσε ο Greg Less, τεχνικός διευθυντής του εργαστηρίου μπαταριών του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν. “Όταν η θερμοκρασία ξεπεράσει τους 40 βαθμούς, αρχίζει η διάσπαση του παθητικού στρώματος εκπομπής στα θετικά ηλεκτρόδια, η οποία θα προκαλέσει στη συνέχεια κατανάλωση του υγρού ηλεκτρολύτη, που με τη σειρά της θα μειώσει τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας σας”, δήλωσε ο Less.

EV heat wave

Το θετικό σύμφωνα με τον Less, είναι πως οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες τουλάχιστον δεν θα βλάψουν τις μπαταρίες, αφενός γιατί τα ηλεκτρικά οχήματα διαθέτουν συστήματα ψύξης τους και αφετέρου επειδή η οδήγηση υπό τέτοιες συνθήκες δεν είναι καθημερινό φαινόμενο.

Related Articles

Ralf Schumacher: Ο Leclerc «σκότωσε» τον Vettel

cars

Με πιο σκληρά ελαστικά το GP Βραζιλίας

cars

Φόρμουλα 1: Πέθανε σε ηλικία 80 ετών ο πρώην οδηγός Γουίλσον Φιτιπάλντι

cars

H Alpine μας προϊδεάζει για το νέο A310

cars

Ο Verstappen… τερμάτισε το Netflix!

cars

Το F1 Academy θα ψάχνει τις πρωταθλήτριες του μέλλοντος στο karting

cars

Επέβαλλε ποινές η FIA: Αυτή είναι η τελική κατάταξη στο αυστριακό Grand Prix

cars

F1: Έτοιμοι για αποζημιώσεις στο Σίλβερστον

cars

F1 Tech Show: Mercedes’ failed experiment and sprint changes

Bury