CARSNEWS
MOTONEWS

Α2 δίπλωμα: Ποιοι περιορισμοί οριοθετούν την κατηγορία;

Α2 δίπλωμα: Ποιοι περιορισμοί οριοθετούν την κατηγορία;
  • Διαβάστηκε από 1.417 αναγνώστες
  • Ημερομηνία δημοσίευσης: 25/5/2023

Το να μπορείς να προσφέρεις μια μοτοσυκλέτα που ταιριάζει στη δημοφιλή κατηγορία διπλώματος Α2 έχει μεγάλο όφελος για τις εταιρείες. Όμως πέρα από το όριο των 48 ίππων, ποιοι άλλοι περιορισμοί καθορίζουν την συγκεκριμένη κατηγορία;

Μικρός κυβισμός, μικρή ισχύς;

Μια γρήγορα ματιά σε ορισμένα μοντέλα για Α2 δίπλωμα, αποκαλύτπει ότι υπολείπονται σε ιπποδύναμη συγκριτικά με το ανώτατο όριο, ειδικά στους κυβισμούς 350 έως 450. Αυτό σημαίνεί ότι οι κινητήρες αυτοί έχουν αγγίξει τα όριά τους; Δύσκολα, γιατί η κατηγορία 500αριων της Honda με τα 471 κ.εκ. βγάζει γεμάτα 35 κιλοβάτ ή 48 ίππους. Επομένως δε είναι θέμα χωρητικότητας του κινητήρα, γιατί σε άλλες αγορές, τα μοτερ αυτά, του ίδιου κατασκευαστή έχουν μερικές φορές πάνω από 50 ίππους.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Μοτοσυκλέτες που προορίζονται για Α2, αλλά έχουν χαμηλότερη απόδοση

Υπάρχουν μερικά εξέχοντα παραδείγματα μοτοσυκλετών Α2 που αποδίδουν αρκετά λιγότερη ιπποδύναμη από το όριο της κατηγορίας. Για παράδειγμα, το KTM Duke 390 που αποδίδει 44 ίππους από 373 κ.εκ, η Kawasaki στο Z400 και το Ninja 400 βγάζει μόλις 45 ίππους.

Και τα 300άρια της Yamaha, R3 και MT-03 της, αποδίδουν 6 ίππους λιγότερο από το μέγιστο επιτρεπόμενο, γεγονός που σημαίνει ότι ο σχετικά μικρός κυβισμός θα μπορούσε να είναι ένδειξη ότι οι κινητήρες  των μικρών κυβικών δεν αντέχουν περεταίρω αύξηση της ιπποδύναμης,

Ωστόσο, δεν οφείλεται μόνο στο μέγεθος του κινητήρα ή στον αριθμό των κυλίνδρων που «Α2» δεν φτάνει πάντα τους 48 ίππους.

Από την άλλη μεριά, τα Honda αποδίδουν ακριβώς 35 κιλοβάτ (48 ίππους) μέγιστης ισχύος από 500 κ.εκ (τα οποία στην πραγματικότητα έχουν μόνο 471 κ.εκ) σε καθεμία από τις εκδόσεις των 5 μοντέλων CB.

Αναλογία βάρους/ισχύος

Ας δούμε όμως τι ισχύει. Για να εγκριθεί μια μοτοσυκλέτα για A2 χρήση βασίζεται σε 2 προϋποθέσεις: Τα εν λόγω 35 κιλοβάτ μέγιστης ισχύος και την ελάχιστη αναλογία βάρους/ίππο 0,2. Αν λοιπόν ο κινητήρας αποδίδει 35 κιλοβάτ, η μοτοσυκλέτα πρέπει να ζυγίζει τουλάχιστον 175 κιλά (πλήρες υγρών), γιατί η διαίρεση 35 με 175 είναι 0,2.

Εάν μια μοτοσυκλέτα Α2 ζυγίζει λιγότερο από 175 κιλά, η ιπποδύναμη πρέπει να μειωθεί. Το CB 500 F ζυγίζει 189 κιλά, ενώ το αμέσως επόμενο σε δύναμη  Kawasaki Z 400 με 45 ίππους ζυγίζει μόλις 169 κιλά. Αν κάνουμε τα μαθηματικά, η Kawasaki θα μπορούσε να έχει επιπλέον 0,9 ίππους. Το KTM 390 Duke θα μπορούσε να έχει 45,7 ίππους στα 168 κιλά αντί για 44 που αποδίδει τώρα.

Γιατί τα Α2 πρέπει να είναι τόσο βαριά;

Από τη στιγμή που μια κατηγορία άδειας οδήγησης περιορίζεται με βάση το ελάχιστο βάρος, αυτό έχει ως κύριο στόχο τη μείωση της ικανότητας επιτάχυνσης. Η θεωρία λέει ότι μια μοτοσυκλέτα βάρους 175 κιλών «τραβάει» πιο αργά από μια με 145 κιλά αν και τα δύο έχουν 48 ίππους.


Γιατί μερικά μοντέλα βγάζουν λιγότερα άλογα από το όριο των 48 ίππων;

Η αναλογία βάρους/ισχύος καθορίζει τα δεδομένα και δεν πρέπει να ξεπερνάει το 0,2

Στόχος η ασφάλεια των αναβατών και όχι οι επιδόσεις

Βοηθούν τους αναβάτες οι Α2 μοτοσυκλέτες ή μαζί με τους Euro 5 περιορισμούς έχουν «γονατίσει» τις επιδόσεις;;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Related Articles

Νέο άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα για τα Suzuki Scooters

cars

SWM SIX6 500 – Σε νέα μειωμένη τιμή

cars

Μια ανακατασκευή πραγματικό χάδι για τα μάτια

cars

Ρέθυμνo: Τραυματίστηκε σοβαρά αστυνομικός σε τροχαίο -Έχασε το πόδι του

cars

Νέα Yamaha XSR900 GP – Σε στιλ ρετρό και αγωνιστικό (video)

cars

H Kymco ανανεώνει το Downtown GT 350i

cars

Πειραιάς: Ιερέας έπεσε σε μοτοσυκλέτα και πεζούς με αυτοκίνητο και έστ

cars

6o Garage Days 2024 – Διήμερο μοτοσυκλέτας στα Χανιά

cars

Πυρπόλησαν μοτοσυκλέτα στη Ακρόπολη – Είχαν προσπαθήσει να την κλέψουν!

cars