Η ζωή συχνά παίζει παράξενα παιχνίδια σε αγαπημένα αντικείμενα. Ακόμα και τα πιο σπάνια, τα πιο ακριβά από αυτά, η ζωή τους επιφυλάσσει μια απρόβλεπτη εξέλιξη, γι’ αυτό πολλές φορές και ανεξήγητη. Ή το ανάποδο. Έτσι λοιπόν ένα αυτοκίνητο μπορεί να μένει «ξεχασμένο», ακόμα και χαμένο σε έναν γκαράζ είτε σκεπασμένο σε ένα υπόστεγο… Και ξαφνικά έχουν περάσει τόσο χρόνια, πολύ περισσότερα πάντως από αυτά που δικαιώνουν το ψέλλισμα μιας δικαιολογίας.
Άλλες φορές όμως, ο λόγος ακούγεται επαρκής και σαφής. Όπως στην περίπτωση αυτής της Alfa Romeo Giulietta SZ του 1962 που ένας σπασμένος ανελκυστήρας στο Torino την «παγίδευσε» για 35 χρόνια στο υπόγειο. Σύμφωνα με τη σελίδα Alfa Romeo Giulia & 105 στο Facebook, η Giulietta SZ βρέθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Ήταν ιδιοκτησία ενός μηχανικού ο οποίος, πιθανότατα, δεν μπόρεσε να βγάλει το αυτοκίνητο από το υπόγειο, επιλέγοντας να το αφήσει εκεί για περισσότερο από τρεις δεκαετίες. Μόλις ο μηχανικός πέθανε και δεν υπήρξε από κανέναν κληρονόμο του η βούληση να προσδιοριστεί η μοίρα του αυτοκινήτου, φέρεται ότι πήγε σε κυβερνητική δημοπρασία χθες, οπότε και πουλήθηκε έναντι €547.000.
Η SZ, ή Sprint Zagato, ήταν η κορυφαία εκδοχή επιδόσεων της σχετικά ταπεινής Giulietta της Alfa. Ύστερα από ένα σοβαρό τρακάρισμα μιας Sprint Veloce του 1956, το αυτοκίνητο εστάλη στον Zagato για αλλαγή καροσερί, και το αποτέλεσμα ήταν να προκύψει η «SVZ», μια ελαφρύτερη και πιο αεροδυναμική Giulietta, ικανή για σοβαρή απόδοση. Η Alfa έδωσε στο δείγμα επίσημα διάσταση και το 1960 η Giulietta SZ εμφανίστηκε στο Σαλόνι της Γενεύης: Ένα εκπληκτικά καμπύλο σχέδιο από τον Franco Scaglione του οίκου Bertone, πάνω στο σασί της Sprint Speciale και χειροποίητη αλουμινένια καροσερί από τον Zagato.
To στρογγυλεμένo σουλούπι της SZ προσαρτήθηκε σε σωληνωτό χωροδικτύωμα από την κοντύτερη Giulietta Spider και η Alfa χρησιμοποίησε παράθυρα Perspex και ένα σπαρτιατικό αυστηρά διθέσιο εσωτερικό για να μειώσει κι άλλο το βάρος. Κάτω από το καπό μια έκδοση υψηλής απόδοσης του bialbero μοτέρ των 1.290 cc της Alfa με δύο διπλά καρμπιρατέρ Weber 40 DCOE 3, απέδιδε 97 άλογα (πρότυπο CUNA) στις 6.500 rpm.
Από το 1960 μέχρι το 1962 λανσαρίστηκαν δύο εκδόσεις, η Serie 1 και η Serie 2. H πρώτη Σειρά ξεχωρίζει από τη στρογγυλεμένη ουρά της. Η δεύτερη του ’61 που φτιάχτηκε σε περίπου 40 κομμάτια, είχε ακόμη πιο χαμηλωμένη καροσερί και δισκόφρενα εμπρός, αλλά και μια μοναδική κοντή, κοφτή ουρά αλά Kamm. Εξ ου και η προσωνυμία της, «Coda Tronca». Το σύνολο των 217 Giulietta SZ Serie 1 και 2 που κατασκευάστηκαν αγοράστηκαν από ιδιώτες αγωνιζόμενους που έκαναν τις εμφάνισή τους σε ιταλικές και διεθνείς διοργανώσεις, ακόμα και στις 24 Ώρες του Le Mans.
Αυτή η Giulietta SZ του 1962 λοιπόν που βρέθηκε στο υπόγειο, είναι μια ορίτζιναλ «Coda Tronca» και ένα από τα τελικά αυτοκίνητα που φτιάχτηκαν πριν από τη διακοπή της παραγωγής. Λαμβάνοντας δε υπόψη ότι βρέθηκε σε ένα υπόγειο ύστερα από 35 χρόνια, αυτή η Μιλανέζα είναι σε ανέλπιστα εξαιρετική κατάσταση και δείχνει να μην της λείπει τίποτα. Με λίγη δουλειά, τώρα που βρήκε νέο «σπίτι», σύντομα θα βρεθεί να ρολάρει στην άσφαλτο, με τον τραγουδιάρη bialbero να καντάρει στην ιταλική ύπαιθρο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Alfa Romeo Giulietta Sprint 1954-1962
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Alfa Romeo Giulietta Spider 1955-1962