CARSNEWS
AUTONEWS

Ελαστικό από 90% βιώσιμα υλικά παρουσίασε η Goodyear.

Η συζήτηση περί μόλυνσης όσον αφορά στα αυτοκίνητα περιστρέφεται συνήθως γύρω από τις εκπομπές ρύπων των κινητήρων και ενώ ολόκληρη η βιομηχανία έχει στρέψει την προσοχή της στην δραστική μείωση τους, άλλοι τομείς δεν απολαμβάνουν την ίδια προσοχή. Τα ελαστικά για παράδειγμα, είναι μία από τις μεγαλύτερες πηγές ρύπανσης στον κόσμο με το CNN να αναφέρει πως περίπου 6.1 εκατομμύρια τόνοι “σκόνης” και μικροπλαστικών που προέρχονται από τους μαγικούς μαύρους κύκλους των οχημάτων μας  να καταλήγουν στα νερά (θάλασσες, λίμνες και ποτάμια) του πλανήτη. Η Goodyear εξετάζει λύσεις για το συγκεκριμένο πρόβλημα και παρουσίασε στο φετινό Consumer Electronics Show μία πρωτοποριακή σύνθεση που περιλαμβάνει 90% βιώσιμα υλικά όπως η βιολογικής προέλευσης αιθάλη, το έλαιο σόγιας και οι ρητίνες πεύκου μεταξύ άλλων.

Το πυρίτιο που συμβάλει στην πρόσφυση του ελαστικού προέρχεται από τον φλοιό του ρυζιού ενώ ακόμα και το ατσάλι στο εσωτερικό του ελαστικού κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα υλικά τα οποία παράγονται με πιο αποδοτικούς ενεργειακά τρόπους. Σύμφωνα με την Goodyear η νέα σύνθεση πληροί τις προδιαγραφές των αρχών αλλά και τις δικά της, υψηλότατα κριτήρια εξασφαλίζοντας χαμηλότερη αντίσταση τριβής σε σύγκριση με συμβατικά ελαστικά, χαρακτηριστικό που ωφελεί τόσο τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα όσο και αυτά που κινούνται χάρη σε Μ.Ε.Κ. Η συγκεκριμένη γόμα απέχει όμως από το να περάσει στην παραγωγή. Η εταιρία έχει ήδη ξεκινήσει την προεργασία με τους προμηθευτές της ώστε να δημιουργήσει το απαραίτητο επιχειρηματικό πλάνο που θα φέρει το βιώσιμο ελαστικό σε μαζική παραγωγή και ενώ η λογική λέει ότι δεν θα χρειαστεί να περιμένουμε πολλά χρόνια, σίγουρα δεν θα είναι έτοιμο εντός του 2023. Αυτό που θα είναι έτοιμο, είναι ένα άλλο με γόμα η οποία αποτελείται από βιώσιμα υλικά σε ποσοστό 70% ενώ δέσμευση της Goodyear παραμένει ο στόχος για το λανσάρισμα στην αγορά ελαστικών από 100% βιώσιμα υλικά μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Γιατί η φιλικότητα προς το περιβάλλον τόσο όσον αφορά στα υλικά όσο και στις διαδικασίες της παραγωγής έχει πολλές διαστάσεις και πρέπει να μας αφορά όλους.

Follow @CarsnewsGr

Related Articles

Επιφυλακτικά αισιόδοξος ο Λευκός Οίκος για τις συνομιλίες για εκεχειρία στη Γάζα

cars

Nissan e-NV200 Winter Camper. Για χειμερινές αποδράσεις

cars

Eurostat: Το 2023 το 24% των αιτούντων άσυλο για πρώτη φορά στην ΕΕ ήταν παιδιά κάτω των 18 ετών

Bury

Άγγιξε το 10% το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών το 2022

cars

Bugatti Chiron Super Sport. Υπερταχεία πολυτελείας.

cars

Επίσημη πρώτη της νέας, ηλεκτρικής Maserati GranTurismo.

cars

Ανακαλύπτοντας τη «λευκή πόλη» της Κολομβίας

Bury

BMW XM: Με ισχύ 653 έως 748 ίππους χαρίζει συναρπαστικές επιδόσεις

cars

Στις 30 Νοεμβρίου το ανανεωμένο Skoda Karoq.

cars