H Ηonda θα παρουσιάσει στη Γενεύη ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής που θα αρχίσει να διατίθεται στην αγορά στα τέλη του 2019.
Ήδη ένα καμουφλαρισμένο αυτοκίνητο έχει φωτογραφηθεί να κάνει δοκιμές σε δημόσιους δρόμους και το «σουλούπι» του παραπέμπει στο Urban EV concept που η εταιρεία είχε παρουσιάσει το 2017 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Η Honda έχει από καιρό ανακοινώσει την πρόθεσή της να εισέλθει δυναμικά στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης μέσα από το ένα γενικότερο πλάνο που ακούει στο όνομα «Electric Vision». Με βάση αυτό, η Honda θέλει ως το 2025 το 60% και πλέον των πωλήσεών της στην Ευρώπη να αφορά ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα.
Η ιδέα για ένα Urban EV αποδείχτηκε τόσο δημοφιλής ώστε η Honda έκανε ελάχιστες αλλαγές στο σχεδιασμό του τελικού αυτοκινήτου σε σχέση με το πρωτότυπο. Στο εσωτερικό, οι κυριότερες αλλαγές θα είναι η αλλαγή από τέσσερις θέσεις σε πέντε και η υιοθέτηση πιο συμβατικών λύσεων σε ό,τι έχει να κάνει με το ταμπλό, το οποίο στο πρωτότυπο ήταν άκρως φουτουριστικό.
Αναφερόμενος στην αποδοχή του κόσμου στο νέο αυτό μοντέλο, ο επικεφαλής της Honda στη Βρετανία, ο Dave Hodgetts, δήλωσε ότι η εταιρεία ευελπιστεί σε μια άκρως επιτυχημένη εμπορική πορεία. Προσέθεσε δε, ότι με το Urban EV θα «δοκιμάσει την πραγματική στάση των ανθρώπων απέναντι στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με τη χρηστικότητά του».
Αναφερόμενος στο κόστος, είπε πως είναι πολύ νωρίς ακόμη για να γνωρίζει επακριβώς την τιμή του, όμως τόνισε πως δεν θα είναι ένα φθηνό αυτοκίνητο παρά το γεγονός ότι ανήκει στην κατηγορία των supermini, υπογραμμίζοντας πως η Honda θα το τοποθετούσε στην κατηγορία ενός premium μοντέλου. Παρόλα αυτά –είπε – είμαι βέβαιος πως το πολύ σε δύο με τρία χρόνια οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα έρθουν να συμβαδίσουν με αυτές των αντίστοιχων συμβατικών. Το Urban EV θα είναι 100mm μικρότερο από το Jazz, με μήκος που θα φτάνει τα 3.895mm. Η Honda δεν έχει δημοσιοποιήσει λεπτομέρειες σε ό,τι αφορά στα τεχνικά στοιχεία του αυτοκινήτου, όμως πηγές πολύ κοντά στην εταιρεία αναφέρουν πως το μικρό ηλεκτρικό θα έχει μια αυτονομία της τάξης των 250 χιλιομέτρων, τιμή που κρίνεται καλή για ένα αυτοκίνητο πόλης.
Αναφερόμενος στα σχέδια της Honda για την ηλεκτροκίνηση, ο πρόεδρος της εταιρείας Takahiro Hachigo τόνισε πως «Στην Ευρώπη, βλέπουμε αυτή την κίνηση προς την ηλεκτροκίνηση να επιταχύνεται με ρυθμό ακόμη υψηλότερο από όσο σε οποιαδήποτε άλλη ήπειρο και γι΄ αυτό το λόγο το μεγαλύτερο βάρος της προσπάθειάς μας θα επικεντρωθεί εδώ».
Η εταιρία παρουσίασε πέρυσι το Honda Power Manager Concept, ένα ολοκληρωμένο σύστημα μεταφοράς ενέργειας που μπορεί να διανέμει ηλεκτρική ενέργεια από και προς το κεντρικό δίκτυο, καθώς και να κατευθύνει ροή ισχύος από ανανεώσιμες πηγές και να διαχειρίζεται μια ηλεκτρική μπαταρία οχήματος συνδεδεμένη στο σπίτι.
Ο Philip Ross, ανώτερος αντιπρόεδρος της Honda Europe, δήλωσε: “Όταν χρειάζεται, το Power Manager μπορεί να αντλήσει ενέργεια από την μπαταρία του αυτοκινήτου για να τροφοδοτήσει το σπίτι και να ελαχιστοποιήσει τη ζήτηση από το κύριο δίκτυο. Επιτρέπει ακόμη, η ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στο αυτοκίνητο να πωληθεί στο κεντρικό δίκτυο δημιουργώντας ένα πρόσθετο – μικρό- εισόδημα για τον ιδιοκτήτη».
Η συγκεκριμένη τεχνολογία που υποστηρίζει το εν λόγω σύστημα βρίσκεται ήδη σε δοκιμαστικό στάδιο στη Δυτική Γαλλία, στο πλαίσιο της ανάπτυξης ενός περιφερειακού «έξυπνου δικτύου» που πρόκειται να ολοκληρωθεί το 2020.