CARSNEWS
AUTONEWS

Η Huawei αποκαλύπτει τις 10 τάσεις του Charging Network για το 2024

Η Huawei παρουσίασε τις Top 10 Τάσεις του Charging Network για το 2024 στο συνέδριο με θέμα «High Quality Charging Everywhere». Στην παρουσίαση, ο Wang Zhiwu, Πρόεδρος του Huawei Smart Charging Network Domain, ανέλυσε διεξοδικά τις 10 κορυφαίες τάσεις σε επίπεδο τεχνολογίας και βιομηχανίας.

Ο κ. Zhiwu σημείωσε ότι, τα τελευταία τρία χρόνια, τα ηλεκτρικά οχήματα (EV) έχουν αναπτυχθεί πέρα από τις προσδοκίες. Την επόμενη δεκαετία, θα υπάρξει τουλάχιστον δεκαπλάσια αύξηση στον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων και οκταπλάσια αύξηση στη ζήτηση φόρτισης. Με το δίκτυο φόρτισης να βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο ανάπτυξης και να παραμένει το κύριο σημείο αδυναμίας του κλάδου ηλεκτροκίνησης, η δημιουργία ενός δικτύου φόρτισης υψηλής ποιότητας θα επιταχύνει τη διείσδυση των νέων ηλεκτρικών οχημάτων (NEV) και θα ενισχύσει την τοπική βιομηχανία και το οικοσύστημα.

Καθώς επιταχύνεται ο ρυθμός μετάβασης προς την ηλεκτροκίνηση και την επίτευξη μείωσης εκπομπών άνθρακα, η Huawei κυκλοφόρησε, μαζί με συνεργάτες του κλάδου, τις 10 Κορυφαίες Τάσεις 2024 για το Charging Network, με βάση εμπεριστατωμένα δεδομένα και στόχο την υψηλής ποιότητας φόρτιση οπουδήποτε.

Τάση 1: Υψηλής ποιότητας ανάπτυξη

Η ανάπτυξη υψηλής ποιότητας του δικτύου φόρτισης αποτελεί κοινό στόχο για ολόκληρο τον κλάδο. Για την επίτευξή του, υπάρχουν τέσσερις βασικές κατευθύνσεις: ενοποιημένος προγραμματισμός και σχεδιασμός, ενοποιημένα τεχνικά πρότυπα, ενοποιημένη κρατική εποπτεία και ενοποιημένη λειτουργία O&M για τους χρήστες.

Τάση 2: Ολοκληρωμένη και εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση

Με την ανάπτυξη των ημιαγωγών ισχύος τρίτης γενιάς και των μπαταριών έλξης υψηλής ταχύτητας C, που χρησιμοποιούν υλικά όπως καρβίδιο του πυριτίου και νιτρίδιο του γαλλίου, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατευθύνονται προς τον τομέα High-voltage Ultra-fast charging. Προβλέπεται ότι τα μοντέλα οχημάτων υπερταχείας φόρτισης σε υψηλή τάση θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 60% των συνολικών μοντέλων το 2028.

Τάση 3: Βέλτιστη εμπειρία

Τα NEVs γίνονται ευρέως γνωστά με γρήγορο ρυθμό καθώς στους ιδιοκτήτες επιβατικών οχημάτων προστίθενται και οι ιδιοκτήτες επαγγελματικών οχημάτων ως κύριοι χρήστες. Επομένως η βασική προτεραιότητα για τη φόρτιση μετατοπίζεται από το χαμηλό κόστος, στη βέλτιστη εμπειρία.

Τάση 4: Ασφάλεια και αξιοπιστία

Με τη συνεχή διείσδυση των NEVs, ο κλάδος αντιμετωπίζει μια εκθετική αύξηση του όγκου δεδομένων, θέτοντας μεγάλες προκλήσεις σχετικά με τη διασφάλιση της ηλεκτρικής ασφάλειας και του cyber security. Ένα ασφαλές και αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης αποτρέπει τη διαρροή απορρήτου, την ηλεκτροπληξία, το ατύχημα πυρκαγιάς και το breakdown στην υπηρεσία.

Τάση 5: Αλληλεπίδραση Οχήματος-Δικτύου

Καθώς στο δίκτυο είναι αδύνατη η πρόβλεψη της παραγωγής και της κατανάλωσης ενέργειας, το δίκτυο φόρτισης θα έχει κομβικό ρόλο στο νέο σύστημα ηλεκτρικής ενέργειας όπου η ανανεώσιμη ενέργεια αποτελεί την κύρια πηγή. Με την πορεία ανάπτυξης των επιχειρηματικών μοντέλων και τεχνολογιών, η αλληλεπίδραση οχήματος-δικτύου θα περάσει από τρία βασικά στάδια: one-way συντονισμού οne-way αντίδραση και two-way αλληλεπίδραση.

Τάση 6: Power Pooling

Οι εγκαταστάσεις φόρτισης μετατοπίζονται από την αρχιτεκτονική του ενσωματωμένου φορτιστή στην αρχιτεκτονική συγκέντρωσης ισχύος για να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις ισχύος φόρτισης διαφορετικών μοντέλων οχημάτων σε διαφορετικά επίπεδα SOC. Επιπλέον, ο έξυπνος προγραμματισμός πληροί τις απαιτήσεις φόρτισης όλων των μοντέλων και συμβάλλει στη βελτίωση της χρήσης του δικτύου τροφοδοσίας, στη μείωση του κόστους κατασκευής του εργοταξίου και στην υποστήριξη της μακροπρόθεσμης εξέλιξης των οχημάτων.

Τάση 7: Πλήρως υγρή ψύξη για τη φόρτιση

Τα συστήματα φόρτισης που χρησιμοποιούν ως κύριες λειτουργίες ψύξης τον αέρα ή την ημι-υγρή (semi-liquid cooling) ψύξη έχουν υψηλό ετήσιο ποσοστό αστοχίας και μικρή διάρκεια ζωής, αυξάνοντας σημαντικά το κόστος συντήρησης τους. Αντιθέτως, τα συστήματα φόρτισης που χρησιμοποιούν τη λειτουργία υγρής ψύξης (Liquid-cooling) έχουν χαμηλότερο ετήσιο ποσοστό αστοχίας, μικρότερο από 5‰ και διάρκεια ζωής άνω των 10 ετών, με δυνατότητα εγκατάστασης σε διάφορα περιβάλλοντα, μειώνοντας το O&M κόστος.

Τάση 8: Φόρτιση DC «κανονικής ισχύος»

Οι φορτιστές AC διαθέτουν δύο σημαντικά ελαττώματα όπως η μη υποστήριξη της V2G τεχνολογίας στο μέλλον και η έλλειψη αλληλεπίδρασης οχήματος-φορτιστή λόγω έλλειψης ψηφιακών εργαλείων. Στα επόμενα έτη η λύση φόρτισης με μικρής ισχύος DC φορτιστές θα είναι πιο δημοφιλής και θα εφαρμοστεί σε μεγάλη κλίμακα σε κτήρια και εγκαταστάσεις με χώρους στάθμευσης και φόρτισης. Σε σύγκριση με τους AC φορτιστές, η λύση φόρτισης DC θα επιτύχει βέλτιστη φόρτιση, υψηλότερη χρήση του δικτύου τροφοδοσίας και μακροπρόθεσμη εξέλιξη στη V2G αλληλεπίδραση.

Τάση 9: Μικροδίκτυο εγκαταστάσεων

Στο μέλλον, στα κτήρια και στις εγκαταστάσεις είναι πιθανό να πραγματοποιείται ταυτόχρονη χρήση φωτοβολταϊκών συστημάτων, συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας (ESS), φορτιστών, του δικτύου, οχημάτων και cloud συστημάτων μέσω της ενοποιημένης διαχείρισής τους βασισμένη στο cloud, για να επιτευχθούν υψηλότερα οικονομικά οφέλη από την ηλεκτρική ενέργεια και τη φιλικότητα του δικτύου.

Τάση 10: Νοημοσύνη

Η απομονωμένη διαχείριση των δικτύων, των σταθμών, των συσκευών και των οχημάτων οφείλεται στην έλλειψη προηγμένου ψηφιακού δικτύου φόρτισης. Στο μέλλον θα ενσωματωθούν σε ένα έξυπνο δίκτυο φόρτισης για τη διευκόλυνση της συνεργασίας οχήματος-φορτιστή, την αλληλεπίδραση οχήματος-δικτύου και την ψηφιακή λειτουργία και συντήρηση (O&M).

Related Articles

Γιάνης Βαρουφάκης για Δανάη Στράτου: Ζηλεύω πάρα πολύ, χωρίς να γίνεται τίποτα

Bury

Γιουβέντους: Απέλυσε τον Αλέγκρι δύο μέρες μετά την κατάκτηση του κυπέλλου

Bury

Μercedes plug-in υβριδικά. Οικολογία και οικονομία σε πρώτο πλάνο

cars

Eπισμηνίας βρέθηκε νεκρός στην 114 ΠΜ στην Τανάγρα

cars

Δείτε βίντεο με ρουκέτα που εκτοξεύτηκε από τη Γάζα με κατεύθυνση το Τελ Αβίβ να αναχαιτίζεται από το Iron Dome

Σύσκεψη για τα Δυτικά Βαλκάνια στο Βελιγράδι υπό την προεδρία του Αλέξη Τσίπρα

cars

Φωτιά σε όχημα στη Λεωφόρο Κηφισίας – Μεγάλες καθυστερήσεις στο σημείο

Bury

Αυτή είναι η ηλεκτρική BMW iX3!

cars

«Μάγισσα – Φλεγόμενη καρδιά»: Το κουτί της Πανδώρας ανοίγει τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου στις 22.30

wp_update-GSkibItV