Αυτήν την φορά η δοκιμή μας αφορά το μεσαίο κουπέ της Mercedes, με την επιβλητική εμφάνιση και τον 2λιτρο κινητήρα ντίζελ.
Πρόκειται για ένα από τα πιο όμορφα αμαξώματα που έχουν σήμα το πασίγνωστο αστέρι. Τόσο όμορφο, που στην καθημερινότητα καταντά ενοχλητικό, αφού σχεδόν πουθενά, οδηγώντας το δεν περνάς απαρατήρητος.
Με 4,82 μέτρα μήκους και εντυπωσιακή αεροδυναμική (Cd:0,27), το μακρύ αρμονικό αμάξωμα, δείχνει να κινείται ακόμα και παρκαρισμένο.
Η σχεδίασή της, αφήνει τα πλευρικά παράθυρα χωρίς κολόνες, ώστε όταν τα τρία τζάμια κατεβαίνουν, να δημιουργείται ενιαίο άνοιγμα, δίνοντας αίσθηση ανοιχτού αυτοκινήτου.
Στο μοντέρνο όσο και «αριστοκρατικό» εσωτερικό, με τα άνετα δερμάτινα καθίσματα, την καλή -περιμετρικά- ορατότητα, την αψεγάδιαστη ποιότητα των υλικών και το αριστοτεχνικό φινίρισμα, οδηγός και επιβάτες αισθάνονται σαν άρχοντες. Οι χώροι είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες και μόνο η πρόσβαση στα πίσω καθίσματα, είναι αυτό που θα δυσκολέψει εύσωμους μιας κάποιας ηλικίας.
Το πανέμορφο γερμανικό κουπέ, είναι εξοπλισμένο με όλα τα διαθέσιμα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού, συν το σύστημα ημι- αυτόνομης οδήγησης. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας υπήρχε το αποκλειστικά ψηφιακό Widescreen Cockpit, που αποτελείται από δύο μεγάλες οθόνες (12,3 ιντσών η κάθε μια) τοποθετημένες δίπλα δίπλα και κάτω από ένα ενιαίο κρύσταλλο, έτσι ώστε να δημιουργείται επιφάνεια με διαγώνιο 24 ιντσών.
Μια επιφάνεια που περιλαμβάνει τον πίνακα οργάνων που παραμετροποιείται ανάλογα τις επιθυμίες του οδηγού και τα συστήματα ψυχαγωγίας & πληροφόρησης, που απαιτούν λίγο διάβασμα και πολύ εξοικείωση, προκειμένου να αξιοποιηθούν επαρκώς. Κατά τα λοιπά, υπάρχουν πολλοί χώροι για μικροαντικείμενα, ενώ η εργονομία απαιτεί και αυτή με την σειρά της εξοικείωση, ειδικά ο μοχλός για το αυτόματο (9 σχέσεων) κιβώτιο ταχυτήτων, που είναι δεξιά στην κολώνα του τιμονιού και πολλές φορές οι «ανειδίκευτοι» τον μπερδεύουν με τους καθαριστήρες ή τα φλας.
Η Ε220d Coupe φοράει το νέο 2λιτρο 4κύλινδρο πετρελαιοκινητήρα της Mercedes, που αποδίδει 194 ίππους και 40,4 χγρμ ροπής μόλις από τις 1.600 σ.α.λ.
Το σύγχρονο σύνολο σε συνδυασμό με το 9άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, δίνει σεβαστές επιδόσεις στο βάρους περίπου 1750 κιλών αμάξωμα και ταυτόχρονα επιτυγχάνει χαμηλές τιμές κατανάλωσης (η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας, ήταν στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.). Ο κινητήρας πάντως δεν θυμίζει πετρελαιοκινητήρα και το πολυτελές όχημα είναι εύστροφο, ελαστικό και απαλλαγμένο από κάθε είδους κραδασμούς ή θορύβους.
Το σύστημα παραμετροποίησης Dynamic Select (Eco, Comfort, Sport, Sport+, Individual) διαφοροποιεί κινητήρα, κιβώτιο και τιμόνι και βοηθά να βρει κάθε οδηγός το στιλ οδήγησης που του ταιριάζει περισσότερο.
Σε κάθε περίπτωση, με την E-Class Coupé της δοκιμής μας δεν νιώθεις ποτέ ότι σου λείπει η δύναμη και η λειτουργία του συγκεκριμένου κινητήρα, ταιριάζει στον χαλαρό και άνετο στιλ που πρέπει να έχουν τα κουπέ μεγάλων αποστάσεων, όπως αυτό.
Στον δρόμο, το βαρύ κουπέ αποδεικνύει εξ αρχής ότι είναι πλασμένο για μεγάλες αποστάσεις, όντας σταθερό και ευθύβολο στις μεγάλες ευθείες, με –όχι κορυφαία- άνεση και ασφάλεια.
Στις στροφές, όλα είναι καλά μέχρι να πιέσεις υπερβολικά (κάτι που δεν ταιριάζει στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου), οπότε το πισωκίνητο κουπέ δείχνει απρόθυμο να ακολουθήσει με το εμπρός μέρος απόλυτα την επιθυμητή τροχιά, την ώρα που το σύστημα διεύθυνσης δεν είναι αυτό που προδιαθέτει και ανταποκρίνεται άμεσα στα γρήγορα «στροφιλίκια». Σε αυτή την περίπτωση η E 220 κουπέ, θα στρίψει με ασφάλεια (τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι πάντα έτοιμα), αλλά θα ζορίσει πολύ τα εμπρός λάστιχά της και θα δείξει το βάρος της, παρά τα περιθώρια πρόσφυσης που είναι ψηλά.
Το κουπέ αυτό φτιάχτηκε για ταξίδια ή για χαλαρές βόλτες, κάτι που υποδηλώνουν και οι κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, ενώ η εξασφάλιση της «άμυνας» είναι δεδομένη, τόσο από τα ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όσο και από τα άριστα φρένα, αλλά και τα πολύ δυνατά φώτα.
Προσωπικά δεν έχουμε καμιά ένσταση, καθώς αυτός είναι ο προσανατολισμός του μοντέλου και είναι θέμα επιλογής του χρήστη, αλλά θα θέλαμε λίγο περισσότερη άνεση από την ανάρτηση, που πολλές φορές χτυπά και ακούγεται, κυρίως όταν ανοίγει, ενώ ένα μέρος της ευθύνης γι αυτό ίσως έχουν και τα τύπου run-flat ελαστικά, με τα άκαμπτα πλαϊνά.
Συνολικά λοιπόν, έχουμε ένα ξεχωριστό όχημα, που –είναι αλήθεια- λίγους ενδιαφέρει στην Ελλάδα της κρίσης, αλλά δεν παύει να είναι ένα από τα κομψοτεχνήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, με έμφαση στην εμφάνιση, την ποιότητα, την ασφάλεια και το κάτι παραπάνω που δίνει η ελευθερία της αυτοκίνησης.
Όλα αυτά σε τιμή από περίπου 68.000 ευρώ, με πλούσιο εξοπλισμό που περιλαμβάνει 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα εμπρός καθίσματα, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, 8 αερόσακους, ESP, σύστημα City Safety, ενεργό cruise control, σύστημα Auto Brake, σύστημα Driver Alert, ενεργοποίηση πίσω φώτων σε φρενάρισμα πανικού, υπηρεσία κλήσης οδικής ασφάλειας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αισθητήρες φωτός και νερού, σύστημα start/stop, φώτα ομίχλης, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ανοιχτής συνομιλίας Bluetooth κ.ά.
Yπέρ
– Σχεδίαση
– Ποιότητα υλικών/φινιρίσματος
– Τεχνολογία/Εξοπλισμός
– Κινητήρας
– Κατανάλωση
– Προδιαγραφές ασφάλειας
– Φρένα
Kατά
– Πρόσβαση στις πίσω θέσεις
– Η χρήση συστημάτων ψυχαγωγίας/πληροφόρησης απαιτεί σεμινάριο
– Ανάρτηση που χτυπά στο άνοιγμα
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Αμάξωμα: 2θυρο, 5θέσιο, κουπέ
Κινητήρας: diesel, 1.950 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο VGT, Ισχύς: 194 ίπποι/3.800 σαλ
Ροπή: 40,8 χγρμ/1.600-2.800 σαλ
Μετάδοση κίνησης: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 9 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100: 7.4”
Τελική ταχύτητα: 242 χλμ/ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 6,5 λτ/100 χλμ
Εκπομπές CO2 126 γρ/χλμ
Ανάρτηση: Εμπρός Πολλαπλών Συνδέσμων / Πίσω Πολλαπλών Συνδέσμων
Τροχοί: Εμπρός 245/45/18 / Πίσω 275/40/18
Φρένα: Εμπρός Αεριζόμενοι Δίσκοι / Πίσω Δίσκοι
Διαστάσεις: 4.826 x 1.860 x 1.430 χλστ
Μεταξόνιο: 2.873 χλστ
Χώρος αποσκευών: 425 λτ
Βάρος: 1.750 κιλά
Ρεζερβουάρ: 50 λίτρα
Νίκος Τσάδαρης