Θέλετε ίνες χρυσού στην πλέξη του ανθρακονήματος από το οποίο είναι φτιαγμένα τα πάνελ του αμαξώματος; Έγινε… Θέλετε λέξεις γραμμένες μέσα στο ανθρακόνημα, κάτω από τη γυαλιστερή ρητίνη του τελικού φινιρίσματος; Κι αυτό γίνεται. Ένα πολύ λεπτό φιλμ από τιτάνιο ενσωματώνεται στις ίνες, από την ανοδίωση του οποίου σε οποιοδήποτε χρώμα προκύπτουν άπειρες επιλογές χρώματος και εικόνας γενικότερα. Βαριέστε να ανεβοκατεβάζετε το σκιάδιο; Κανένα θέμα, μπορείτε να παραγγείλετε ηλεκτροχρωματικά κρύσταλλα που σκουραίνουν αυτόματα με τον ήλιο. Αυτές είναι μερικές μόνο από τις δυνατότητες εξατομίκευσης που έχει ο αγοραστής της νέας McLaren Speedtail. Το εργοστάσιο μάλιστα δημιουργεί μια ξεχωριστή «διεύθυνση εξατομίκευσης» και διαθέτει ξεχωριστό σύμβουλο εξατομίκευσης για κάθε έναν από τους 106 πελάτες. Για να τους διευκολύνει κάπως μέσα στον ωκεανό των διαθέσιμων επιλογών, το εργοστάσιο προχωρά παρουσιάζοντας τρία βασικά πακέτα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη McLaren 570 S στις Ειδικές του Ράλι Μόντε Κάρλο
Το πρώτο λέγεται Urbane και δίνει τη δυνατότητα επιλογής από τρία θέματα που κάνουν την Speedtail να δείχνει… σοφιστικέ, κομψή και εκλεπτυσμένη. Στην έκδοση Stratosphere το ανθρακόνημα του αμαξώματος είναι γυαλιστερό αλλά άβαφο, το οποίο τονίζει τις αεροδυναμικές λεπτομέρειες, με λεπτομέρειες ανοδιωμένου αλουμινίου σε απαλή γαλάζια απόχρωση. Το logo είναι από πλατίνα, ενσωματωμένο στο ανθρακόνημα. Στην καμπίνα, η θέση του οδηγού είναι βαμμένη σε ανοιχτό μπλε χρώμα, με γκρι χρώμα για τις θέσεις των επιβατών. Οι ραφές σε «ναυτικό μπλε» ολοκληρώνουν τη σύνθεση.
Το πακέτο Visionary δίνει στο αυτοκίνητο πιο επιθετικό ύφος, περισσότερο χαρακτηριστικό της προέλευσης και του χαρακτήρα του. Το θέμα Astral εμπνέεται από τη ναυτική παράδοση της Μ. Βρετανίας, με διάφορες αποχρώσεις του μπλε και του γαλάζιου στην καμπίνα. Η εξωτερική βαφή είναι ένα ειδικά σχεδιασμένο πορτοκαλί χρώμα σε συνδυασμό με γυαλιστερό γυμνό ανθρακόνημα και logo από λευκόχρυσο 18 καρατίων. Το πακέτο Dynamic εκφράζεται με το θέμα Bloodline. Όπως καταλαβαίνει κανείς από το όνομά του, είναι το κόκκινο από τα αυτοκίνητα των φωτογραφιών, και εννοείται ότι και αυτό είναι ένα ειδικό χρώμα. Η εμφανής ασημένια τομή στη μαύρη γυαλιστερή ζάντα είναι αποτέλεσμα της diamond cut τεχνοτροπίας, ενώ και οι δαγκάνες είναι ασημί χρώματος. Στο εσωτερικό, η ισχυρή αντίθεση του κόκκινου και του λευκού διαχωρίζει τη θέση του οδηγού με αυτές των επιβατών. Οτιδήποτε αγγίζει το χέρι, οι λαβές του τιμονιού, τα paddles των ταχυτήτων, χειρολαβές των παραθύρων, κ.λπ είναι ανθρακονημάτινα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη McLaren 570 GT στον Γύρο της Κορσικής
Με τη Speedtail η McLaren ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στα μοντέλα της οικογένειας Ultimate Series. Δεν είναι σε καμία περίπτωση η F1 του 21ου αιώνα, ωστόσο υπάρχουν δύο βασικές ομοιότητες. Η πρώτη αφορά στο 3θέσιο cockpit και η δεύτερη στη διάθεσή τους σε μόλις 106 κομμάτια. Όλα τους έχουν ήδη προπωληθεί και για τη Speedtail, με τιμή £1,75 προ φόρων.
Πρόκειται για το πιο γρήγορο μοντέλο που έχει κατασκευάσει ποτέ η McLaren, τουλάχιστον σε επίπεδο επιτάχυνσης και τελικής ταχύτητας. Σύμφωνα με την εταιρεία, τα 0-300 km/h ολοκληρώνονται σε μόλις 12,8”, τη στιγμή που μια P1 για παράδειγμα χρειάζεται 16,5”. Η τελική φτάνει τα 403 km/h, κάτι που σημαίνει ότι η θρυλική F1 παύει να είναι η McLaren με την υψηλότερη τελική.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε τη McLaren 650 S
Για να το καταφέρει, η Speedtail αποτελείται από ένα ανθρακονημάτινο μονοκόκ ειδικά κατασκευασμένο για την περίσταση, γύρω από το οποίο βρίσκεται ένα απίστευτα αεροδυναμικό αμάξωμα με πολύ χαρακτηριστική ουρά. Ζυγίζει 1.430 kg (χωρίς υγρά) και έχει συνολικό μήκος 5.137 mm. Πάνω από ένα μέτρο πιο μακριά από μια P1 δηλαδή. Η μονάδα ισχύος είναι ένα υβριδικό σύστημα με μέγιστη ισχύ 1.050 PS, ενώ τα λάστιχα είναι Pirelli P ZERO, ειδικά εξελιγμένα για την Speedtail. Για να πετύχει την τελική ταχύτητα, ο οδηγός θα πρέπει να ενεργοποιήσει το «Unique Velocity» mode ώστε να ρυθμιστούν ανάλογα τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και ο κινητήρας, ενώ το αυτοκίνητο μπορεί να χαμηλώσει κατά 35 mm. Στην περίπτωση αυτή, το μέγιστο ύψος δεν ξεπερνάει τα 1.120 mm.
Για τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση, η Speedtail έχει προφίλ «δάκρυ» και αμέτρητες ακόμα λεπτομέρειες. Τα πάνελ του αμαξώματος είναι τα λιγότερα δυνατά για να περιοριστούν στο ελάχιστο οι αρμοί και η διαταραχή της ροής του αέρα που συνεπάγονται. Σε αυτή τη λογική, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι από το πίσω μέρος του αμαξώματος είναι ενιαίο και έχει ενσωματωμένα δύο εύκαμπτα πτερύγια που κατευθύνουν τον αέρα. Πρόκειται για το μεγαλύτερο carbon κομμάτι που έχει κατασκευάσει ποτέ η McLaren για αμάξωμα. Με δύο λόγια, κάθε χιλιοστό της Speedtail είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να πετυχαίνει τη βέλτιστη ροή του αέρα επάνω, γύρω και κάτω από το αυτοκίνητο. Ήταν απαραίτητο να προκύπτει η μέγιστη σταθερότητα με την ελάχιστη αεροδυναμική αντίσταση. Ως γνήσιο GT πάντως, η Speedtail προσφέρει απλόχερα πολυτέλεια και τεχνολογία στην καμπίνα, ενώ οι γνωστές διεδρικές πόρτες των McLaren είναι για πρώτη φορά ηλεκτρικές. Μοιάζει με έργο τέχνης, στο οποίο μάλιστα έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά κορυφαίας ποιότητας και ελάχιστου βάρους.