– H Mazda προχωρά σταδιακά το πλάνο προς τον εξηλεκτρισμό της.
– Υβριδικό το νέο CX-5.
– Ετοιμάζει και το νέο κινητήρα καύσης Skyactiv-Z.
– Το 2027 θα παρουσιάσει νέο ηλεκτρικό.
H Mazda προχωρά σταδιακά το πλάνο προς τον εξηλεκτρισμό της
Ιδιαιτέρως αποκαλυπτική αποφάσισε να γίνει η Mazda, η οποία επιβεβαίωσε την έλευση του νέου Skyactiv-Z κινητήρα και της επόμενης γενιάς του CX-5. Μάλιστα, το δεύτερο θεωρείται πως θα διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στη δεύτερη φάση (Phase 2) του σχεδίου της Mazda, το οποίο αφορά τη μετάβαση της μάρκας στην ηλεκτροκίνηση από το 2025 έως το 2027.
Η μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση είναι και ο βασικός λόγος όπου το νέο CX-5 θα αντλεί ενέργεια από ένα νέο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που αναπτύχθηκε εσωτερικά. Εκτός από την υβριδική ισχύ, το CX-5 της επόμενης γενιάς λέγεται πως θα είναι περίπου 60% λιγότερο περίπλοκο από το σημερινό μοντέλο. Για να το πετύχει αυτό, η Mazda θα εξορθολογίσει τις προδιαγραφές καθώς και τα επίπεδα εξοπλισμού. Επί της ουσίας αυτό σημαίνει μικρότερη γκάμα εκδόσεων και με καλύτερο εξοπλισμό.
Το 2027 θα παρουσιάσει νέο ηλεκτρικό
Από κει και πέρα, το 2027, η Mazda θα παρουσιάσει ένα νέο ηλεκτρικό όχημα που θα βασίζεται σε μια ειδική πλατφόρμα. Η ιαπωνική φίρμα έχει στο πλάνο της τη διερεύνηση και Plug-in υβριδικών παραλλαγών με βάση την ίδια αρχιτεκτονική, προκειμένου να καλύψει όσους δε θέλουν να κάνουν τη μετάβαση προς των πλήρη εξηλεκτρισμό. Επιπλέον, η Mazda επανέλαβε τα σχέδια για ένα νέο ηλεκτρικό crossover από την Changan Mazda, το οποίο θα βασίζεται στο Arata concept, το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου νωρίτερα φέτος.
Ετοιμάζει και το νέο κινητήρα καύσης Skyactiv-Z
Μπορεί η Mazda να βρίσκεται σε πορεία εξηλεκτρισμού, αυτό ωστόσο θα γίνει σταδιακά. Έτσι ανέφερε πως το 2027 θα λανσάρει και ένα νέο κινητήρα καύσης, τον Skyactiv-Z, που θα είναι ο τετρακύλινδρος διάδοχος των σημερινών κινητήρων Skyactiv-G και Skyactiv-X. Αν και δεν μπήκε σε λεπτομέρειες υπογράμμισε πως το νέο μοτέρ θα χαρακτηρίζεται από υψηλή θερμική απόδοση, καλύτερη κατανάλωση και βελτιωμένη απόδοση τόσο σε επίπεδο οδήγησης όσο και σε θέματα ρύπων, σε σχέση με τους σημερινούς κινητήρες καύσης. Όπως με τις εκδόσεις του νέου CX-5, έτσι και με τους κινητήρες, η Mazda επανέλαβε την πρόθεσή της να απλοποιήσει την γκάμα τους, μειώνοντας τις επιλογές που θα προσφέρει στους καταναλωτές, αλλά εισάγοντας πιο σύγχρονα και αποδοτικότερα μοτέρ.
Έρχονται ηλεκτρικά από το 2028
Κλείνοντας, μετά την ολοκλήρωση της Phase 2, στο πλάνο της Mazda, θα ακολουθήσει η τρίτη φάση (Phase 3). Αυτή θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 2028 και 2030. Μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχουν διαρρεύσει πολλές πληροφορίες για αυτή, αλλά θα χαρακτηρίζεται από το λανσάρισμα αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.