Το Dieselgate ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015 και από τότε έχουν περάσει περισσότερα από τρία χρόνια. Ως υπενθύμιση, η Volkswagen αναγνώρισε ότι περισσότερα από έντεκα εκατομμύρια αυτοκίνητά της, που πωλήθηκαν σε όλο τον κόσμο, ήταν εξοπλισμένα με παράτυπη τεχνολογία σχεδιασμένη να ελαχιστοποιεί τις ρυπογόνες εκπομπές κατά τη διάρκεια δοκιμών πιστοποίησης. Ένα ηχηρό, παγκόσμιο σκάνδαλο.
Η υπόθεση είχε τεράστιο οικονομικό αντίκτυπο για τον όμιλο, κυρίως λόγω των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου η VW έπρεπε να καταβάλει ένα μεγάλο χρηματικό πρόστιμο, αλλά και να αποζημιώσει τους εμπλεκόμενους πελάτες, έτσι ώστε το dieselgate να μπει στο αρχείο,. Στην Ευρώπη, το κόστος τoυ σκανδάλου συνδέεται κυρίως με τις τεράστιες εκστρατείες ανάκλησης.
Συνολικά, από το 2015, η υπόθεση έχει ήδη οδηγήσει σε δαπάνες ύψους 27 δισεκατομμυρίων ευρώ! Ωστόσο, η Volkswagen έχει ήδη διακανονίσει το μεγαλύτερο μέρος τους. Αλλά το σκάνδαλο εξακολουθεί να ταλανίζει τα οικονομικά του VW Group. Ο Frank Witter, οικονομικός διευθυντής του Γερμανού κατασκευαστή, δήλωσε ότι το dieselgate κόστισε 5,5 δισ. ευρώ το 2018. Τον Ιούνιο, η Volkswagen καταδικάστηκε να καταβάλει πρόστιμο ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ στη Γερμανία.
Και δεν έχει τελειώσει ακόμα η υπόθεση: Το 2019, η VW αναμένει το κόστος του σκανδάλου να ανέλθει στα δύο δισεκατομμύρια ευρώ. Και για το 2020, ότι θα της στοιχίσει ένα ακόμα δισεκατομμύριο, ενώ γερμανικός όμιλος ελπίζει να μην έχει κάποια κακή έκπληξη που θα επιβαρύνει ακόμα περισσότερο στο λογαριασμό.
Να θυμίσουμε ότι στις αρχές Νοεμβρίου, η Porsche καταδικάστηκε από δικαστήριο της Στουτγάρδης για να επαναγοράσει μια Cayenne, απόφαση που θα μπορούσε να οδηγήσει σε σωρεία επαναγορών. Μέχρι στιγμής, το Zuffenhausen έχει ασκήσει έφεση και αναμένει την ετυμηγορία.