Μετά την εικόνα teaser του ταμπλό της Taycan, που η Porsche έδωσε στη δημοσιότητα πριν τρεις ημέρες, τώρα δημοσιοποιεί άλλες έξι φωτογραφίες του εσωτερικού του νέου της, ηλεκτρικού μοντέλου, πριν την επίσημη παρουσίασή του στις 4 Σεπτεμβρίου.
Το έντονα ψηφιακό εσωτερικό της Taycan δείχνει την κατεύθυνση που έχει πάρει η Porsche για το μέλλον. Χωρίς πάντως να εγκαταλείπει την παράδοση, αφού το ταμπλό σχεδιαστικά θυμίζει πολύ αυτό της νέας 911 (992), με την αρχιτεκτονική του των δύο επιπέδων. Ποτέ όμως μια 911 δεν είχε τόσες οθόνες.
Αυτή που τραβάει περισσότερο την προσοχή είναι η πελώρια, κυρτή οθόνη των 16,8 ιντσών πίσω από το τιμόνι. Σε πρώτη επαφή, εντυπωσιάζει όσο και η κεντρική οθόνη του Tesla Model S όταν την είχαμε πρωτοδεί. Γύρω από τον ψηφιακό αυτόν πίνακα της Taycan υπάρχουν πλήκτρα αφής για τον έλεγχο των φώτων, του συστήματος ευστάθειας, της απόσβεσης της ανάρτησης και, απ’ όσο φαίνεται στην εικόνα, της απόστασης του αυτοκινήτου από το έδαφος.
Υπάρχουν τέσσερις διαφορετικές διατάξεις για τον πίνακα οργάνων, που μπορείς να επιλέγεις με κουμπιά στο τιμόνι. Η στάνταρ διάταξη (φωτ. κάτω) είναι η γνωστή, παραδοσιακή της Porsche, μιμούμενη το ταμπλό με τα πέντε όργανα που είχε ανέκαθεν η 911.
Το κεντρικό «όργανο» έχει την ψηφιακή ένδειξη της ταχύτητας στο κέντρο του και τον ενδείκτη ισχύος γύρω του, αντί για το παραδοσιακό στροφόμετρο. Δύο άλλα «όργανα» βρίσκονται εκατέρωθεν του κεντρικού και η σημασία των πληροφοριών μειώνεται όσο πάμε προς τα δύο άκρα του πίνακα.
Δύο διαμορφώσεις χαρτών μετατρέπουν τον πίνακα σε επέκταση της οθόνης του πλοηγού, με τη δυνατότητα σμίκρυνσης ώστε ο χάρτης να παίρνει τη θέση μόνο του κεντρικού «οργάνου». Από την άλλη, η διαμόρφωση Full Map δίνει χάρτη σε όλο το πλάτος των 16,8”. Τέλος, η διαμόρφωση Pure περιορίζει την πληροφόρηση στην ταχύτητα, τα σήματα κυκλοφορίας και απλά βέλη για την πλοήγηση.
Κοιτάζοντας πιο δεξιά, υπάρχει η κεντρική οθόνη αφής 10,9” του infotainment. Εκεί που την περιμένεις. Ακόμα πιο δεξιά όμως, μπροστά στο συνοδηγό, υπάρχει μια τρίτη οθόνη! Όταν οι οθόνες είναι σβηστές, ενσωματώνονται οπτικά στο ταμπλό. Δεν θα δείτε εδώ τις οθόνες να εξέχουν «σαν tablet», όπως είναι η μόδα σήμερα.
Και οι δύο οθόνες του infotainment χρησιμοποιούν ένα λειτουργικό σύστημα διαφορετικό από αυτό των άλλων Porsche. Η διαμορφώσιμη αρχική εικόνα Home είναι πιο καθαρή και «έξυπνη», αλλά η διάταξη (φωτ. κάτω) θυμίζει πολύ το iDrive της BMW.
Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει μια τέταρτη οθόνη, 8,4 ιντσών. Βασικά ελέγχει τον κλιματισμό, αλλά το κάτω μέρος της παίζει το ρόλο κι ενός απτικού touchpad. Περίπου όπως στα Lexus, αναγνωρίζοντας και τον γραφικό χαρακτήρα. Δείχνει και τη στάθμη της μπαταρίας όταν είσαι σταματημένος και φορτίζεις.
Τον σύστημα περιλαμβάνει βέβαια και «εικονικό βοηθό», που ενεργοποιείς λέγοντας “Hey Porsche” και δίνοντας κατόπιν τις εντολές που θέλεις, όπως στις Mercedes και BMW.
Ένα άλλο τεχνολογικά προηγμένο χαρακτηριστικό είναι οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι αεραγωγοί του κλιματισμού. Μπορούν να ρυθμιστούν ξεχωριστά από ένα σύστημα “Virtual Airflow Control”, και για τους πίσω επιβάτες υπάρχει μια σχετική, πέμπτη οθόνη 5,9 ιντσών, μέρος του τετραζωνικού συστήματος κλιματισμού. Η Porsche λέει ότι οι αεραγωγοί με γρίλιες ανήκουν στο παρελθόν.
Τέλος, εκτός από διαστημικό, το εσωτερικό της Taycan είναι και οικολογικό, με ταπετσαρίες “Race Tex” από ανακυκλωμένες πολυεστερικές ίνες, και πατάκια από επίσης ανακυκλωμένα υλικά.
[Πηγή: Porsche]