Η Volkswagen ανέφερε ότι το υψηλότερο κόστος των υλικών για τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς για τις εκπομπές CO2 θα αυξήσει σημαντικά την τιμή των αυτοκινήτων της μεσοπρόθεσμα.
Αναλογικά μάλιστα, τα φθηνότερα αυτοκίνητα θα δουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις των τιμών και λόγω της προσαρμογής τους στα υψηλότερα στάνταρ ασφαλείας που απαιτούνται.
Ο επικεφαλής πωλήσεων της εταιρείας, ο Christian Dahlheim, δήλωσε πως η VW προσπαθεί να απορροφήσει μέρος του κόστους ώστε αυτό να μην φτάσει στον πελάτη, αλλά αυτό δεν είναι εφικτό στο 100%.
Την ίδια στιγμή οι επιπτώσεις του Brexit, οι αναταράξεις λόγω του εμπορικού πολέμου Κίνας-ΗΠΑ αλλά και η πτώση στις πωλήσεις που καταγράφηκαν στην μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, δημιουργούν ουκ ολίγους πονοκεφάλους στην αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα. Στην Κίνα, το 2018 ήταν η πρώτη χρονιά την τελευταία εικοσαετία που οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν μείωση αντί για αύξηση.
Σαν αποτέλεσμα όλων αυτών Ford και Jaguar Land Rover ανακοίνωσαν χιλιάδες περικοπές θέσεων εργασίας στην Ευρώπη πριν λίγες ημέρες.
Την ίδια στιγμή, η απόσβεση των τεράστιων επενδύσεων που έχουν κάνει οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τη μετάβαση στην εποχή της ηλεκτροκίνησης φαίνεται να αργεί, καθώς οι πωλήσεις των συγκεκριμένων αυτοκινήτων αυξάνονται μεν, αλλά όχι με τόσο γρήγορους ρυθμούς.
Η VW για παράδειγμα το 2018 πούλησε 100.000 αυτοκίνητα είτε ηλεκτρικά αμιγώς είτε plug-in, αριθμός που σε ποσοστό είναι κάτω από το 1% των συνολικών πωλήσεων του group.
Όπως δήλωσε ο Christian Dahlheim, το VW Group βρίσκεται μπροστά σε μεγάλες προκλήσεις όμως τα σχέδια για το μέλλον δεν πρόκειται να χαλαρώσουν και η εταιρεία είναι ικανή να ανταπεξέλθει στην «βιομηχανική αναταραχή».
Αιχμή του δόρατος σε ό,τι έχει να κάνει με τις μελλοντικές κινήσεις θα είναι μοντέλα όπως το T-Cross, το Seat Tarraco και το νέο Audi Q3. Σε ό,τι αφορά στις αγορές οι εκτιμήσεις θέλουν την αγορά των ΗΠΑ να μειώνεται ελαφρά, ενώ για την Κίνα οι προβλέψεις θέλουν ένα δύσκολο πρώτο τρίμηνο και στη συνέχεια μια ομαλοποίηση.
Σε ό,τι αφορά στο 2018 να θυμίσουμε πως η χρονιά για το VW Group έκλεισε με μια μικρή αύξηση της τάξης του 0,9% , που μεταφράζεται σε 10,8 εκατομμύρια οχήματα.
Η Porsche αναδείχθηκε στο πιο κερδοφόρο τμήμα του ομίλου, βελτιώνοντας κατά 4% τις πωλήσεις της, γεγονός που εν μέρει αντιστάθμισε την πτώση κατά 3,5% της Audi. Το κύριο brand του ομίλου, η VW που αντιπροσωπεύει περισσότερες από τις μισές παγκόσμιες παραδόσεις του ομίλου, σημείωσε πτώση 0,2% πέρυσι, πουλώντας συνολικά 6,24 εκατομμύρια οχήματα. Σημαντική βελτίωση αποτελεσμάτων σημείωσαν επίσης τόσο η Skoda όσο και η Seat.
Καταλήγοντας στις δηλώσεις του ο Dahlheim υπογράμμισε ότι οι αυστηρότεροι κανόνες σε ό,τι έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων, θα κάνουν πιο δύσκολη την ανάπτυξη των μοντέλων μαζικής παραγωγής. Για το λόγο αυτό, είπε, όχι μόνον η VW αλλά και πολλές άλλες εταιρείες θα αναγκαστούν με συρρικνώσουν τη γκάμα τους, τουλάχιστον σε ότι έχει να κάνει με τους κινητήρες.