CARSNEWS
F1 & RACES

Γιατί η Renault διακόπτει την παραγωγή υβριδικών κινητήρων F1;

Η φημολογία πως η Renault «τραβάει την πρίζα» στο πρότζεκτ Formula 1 από το ξεκίνημα του νέου σετ τεχνικών κανονισμών το 2026, υπάρχει από τις αρχές Ιουλίου.

Πράγμα που εξ αρχής σήμαινε ότι η Alpine F1 θα πρέπει σε δύο χρόνια από τώρα να αγωνίζεται με υβριδικούς turbo V6 άλλου κατασκευαστή, με την Mercedes-AMG να μοιάζει ως η επικράτουσα επιλογή.

Οι εξελίξεις έφεραν έντονη ταραχή στο εργοστάσιο του Viry-Chatillon και οι εργαζόμενοι κάθε άλλο παρά ψύχραιμα πήραν τα νέα, αφού δεν είχαν ενημερωθεί από κανέναν για αυτή την μεγάλη απόφαση.

Μάλιστα, προχώρησαν και σε απεργία για ορισμένα αγωνιστικά τριήμερα της F1, ενώ μερικοί ταξίδεψαν έως τη Μόντσα, για να ανατρέψουν την απόφαση.

Ωστόσο, σύντομα επισημοποιήθηκε ότι η Renault παύει να εξελίσσει και να παράγει υβριδικούς κινητήρες F1 μετά το 2025, με τους πόρους πλέον να διατίθεται στο επερχόμενο supercar της Alpine.

«Γίναμε αόρατοι στη Formula 1. Αν συνεχίζαμε για δύο έξτρα χρόνια έτσι, το πρότζεκτ θα κατέρρεε εντελώς. Έχουμε καθοδική πορεία τρεις σεζόν τώρα. Έπρεπε κάτι να αλλάξει.

«Υπάρχει ζημιά στα οικονομικά μας από το πρότζεκτ και οι σπόνσορες είναι λίγοι. Η Alpine πρέπει να βγάζει χρήματα και τερματίζοντας στις θέσεις 16 και 17 μοιάζουμε σαν… κλόουν» ήταν οι χαρακτηριστικές δηλώσεις και η εξήγηση του CEO του Renault Group, Luca de Meo.

Η μεγάλη αυτή απόφαση τερματίζει 50 χρόνια ιστορίας της Renault στη Formula 1, η οποία γράφτηκε με «χρυσά γράμματα», καθώς είναι ο κατασκευαστής που παρουσίασε πρώτος turbo κινητήρα στο σπορ, το 1977, ενώ την εποχή των V10 και των V8 βίωσε περιόδους κυριαρχίας και πρωταθλημάτων.

Υπενθυμίζουμε, ότι το 2024 όλα άλλαξαν για την Alpine F1 με την επιστροφή του δαιμόνιου Flavio Briatore ως «ειδικός σύμβουλος» της ομάδας. Έκτοτε, οι εξελίξεις ήταν ραγδαίες και όπως όλα δείχνουν, ο Ιταλός θα φροντίσει να κλείσει συμφωνία με την Mercedes-AMG ενόψει 2026, αφού η γαλλική ομάδα προς το παρόν δεν είναι προς πώληση, όπως τόνισε ο de Meo.

«Δε θα πουλήσω την ομάδα, δεν είμαι χαζός. Η παρουσία στη F1 είναι απαραίτητη για την μάρκα Alpine» δηλώνει κλείνοντας.

Related Articles

Οδηγός στη Formula E για αρχάριους

cars

The new F1 floor that helped Ferrari beat Mercedes in Japan

cars

Formula 1: Ο λόγος που η Red Bull «έκοψε» τον Ricciardo

deleted-w9i2FI7l

FORMULA 1 QATAR AIRWAYS QATAR GRAND PRIX 2023 – free digital race programme

cars

F1: Αυτοί είναι οι κανονισμοί του 2026!

cars

F1: Νύχτα στην έρημο, με τις μεσαίες γόμες ελαστικών

cars

Citigroup Upgrades Liberty Media (New Liberty Formula One) Series A (FWONA)

cars

Ένοχος για φορολογική απάτη το πρώην αφεντικό της Formula 1

cars

Jessica Hawkins: Η πρώτη γυναίκα στην F1 μετά από 5 χρόνια

cars