Η διαμάχη μεταξύ της Jeep και της Mahindra σχετικά με την μάσκα που η ινδική εταιρία χρησιμοποιεί σε μοντέλα της μετρά σχεδόν μια δεκαετία στις δικαστικές αίθουσες με τη πιο πρόσφατη εξέλιξη να δικαιώνει τον αμερικάνο κατασκευαστή.Του ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΠΙΔΗ
Πρόκειται για μια διένεξη που έχει ξεκινήσει από το 2008 όταν ο τότε όμιλος Chrysler Group LLC έμαθε πως η Mahindra σκόπευε να κυκλοφορήσει στην αμερικάνικη αγορά το μοντέλο Scorpio το οποίο είχε μια μάσκα που ήταν σχεδιαστικά σχεδόν πανομοιότυπη με αυτή των Jeep.
Κατόπιν αρκετών διαπραγματεύσεων οι δύο εταιρίες είχαν καταλήξει σε μια κοινά αποδεκτή διαφοροποιημένη μάσκα που θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει η Mahindra. Τελικά το Scorpio δεν κυκλοφόρησε ποτέ και το θέμα είχε πρακτικά παγώσει μέχρι την περασμένη χρονιά οπότε και η Mahindra παρουσίασε το Roxor, ένα SUV με εμφάνιση αρκετά κοντά σε αυτή των Jeep CJ και Wrangler. Σε αυτό μάλιστα η μάσκα απέχει σημαντικά από αυτή που είχε συμφωνηθεί από τις δύο εταιρίες πριν μια δεκαετία.
Η διαφωνία, αυτή τη φορά ανάμεσα στην FCA και την Mahindra έφθασε και πάλι στα δικαστήρια και συγκεκριμένα στην Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου των ΗΠΑ η οποία και αποφάνθηκε πρωτοδίκως πως η συμφωνία του 2009 αφαιρεί από την Mahindra το δικαίωμα να χρησιμοποιήσει κάποιο διαφορετικό σχεδιασμό για την μάσκα των μοντέλων της.
Ωστόσο αυτό είναι μόλις το πρώτο βήμα καθώς στη συνέχεια η FCA θα πρέπει να κερδίσει και το σχετικό δικαστήριο που θα εξετάσει την κατηγορία πως το Roxor αναπαράγει την αισθητική των μοντέλων της Jeep. Κάτι τέτοιο φυσικά θα πάρει αρκετό χρόνο και μέχρι τότε η Mahindra δεν δείχνει καμία πρόθεση υποχώρησης καθώς αναμένεται να έχει το νέο μοντέλο στο περίπτερό της στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ.