CARSNEWS
AUTONEWS

Ο λόγος που τα αεροπλάνα έχουν στρογγυλά παράθυρα και δεν πάει ο νους

Ετοιμάζεσαι να ταξιδέψεις με αεροπλάνο και μία φοβία την έχεις, καθώς οι πτήσεις σου προκαλούν άγχος. Όπως σε πολύ κόσμο, άλλωστε. Και για τον λόγο αυτό διαβάζεις τα πάντα, που σχετίζονται με το αεροπλάνο, ώστε να νιώθεις καλύτερα κατά την πτήση. Ωστόσο, είμαστε σίγουροι ότι σου έχει ξεφύγει μία πληροφορία….

Ποιος είναι ο λόγος που τα αεροπλάνα έχουν στρογγυλά παράθυρα; Μια πληροφορία, που δεν γνωρίζει η συντριπτική πλειοψηφία. Οι λόγοι δεν είναι φυσικά αισθητικοί. Τα αεροπλάνα είχαν εξάλλου παλιά τετραγωνισμένα παράθυρα. Και γι’ αυτό ακριβώς κατέληγαν να συντρίβονται!

Όσο τα επιβατηγά αεροσκάφη γίνονταν ολοένα πιο γρήγορα και μεγάλα εκεί στη δεκαετία του 1950, δεν ήταν καθόλου ασυνήθιστο να αποσυντίθενται ουσιαστικά στον αέρα. Δύο από αυτά, αμφότερα μοντέλα de Havilland Comet, ένα από Ρώμη για Λονδίνο και ένα από Λονδίνο για Γιοχάνεσμπουργκ, κατέπεσαν με διαφορά λίγων μηνών το 1954 και σκότωσαν 56 ανθρώπους.

Ήταν οι μοιραίες πτήσεις που θα άλλαζαν την ιστορία των εμπορικών πτήσεων. Ο ενδελεχής έλεγχος βρήκε το ψεγάδι του συστήματος που και στα δυο δυστυχήματα δεν ήταν άλλο από τις τετραγωνισμένες γωνίες των παραθύρων, οι οποίες υφίσταντο όλη την πίεση της καμπίνας και έσπαζαν πολλές φορές πάνω στον αέρα.

Οι σχετικές Αρχές πήραν το πράγμα στα σοβαρά και βρήκαν ότι ακόμα και το 70% της συνολικής πίεσης που δεχόταν το αεροπλάνο στον αέρα συγκεντρωνόταν στις αιχμηρές γωνίες των παραθύρων. Τα κυκλικά παράθυρα μπορούσαν να διασπείρουν την πίεση πιο ομοιόμορφα στην επιφάνειά τους και στα δοκιμαστικά αποδείχτηκε ότι μπορούσαν να αντέξουν τις δύσκολες συνθήκες πτήσης χωρίς… παρατράγουδα.

Κι έτσι έγιναν το νέο πρότυπο της επιβατικής αεροπορίας. Σε κάθε παράθυρο που βλέπουμε, μάλιστα, σήμερα υπάρχουν τρία τζάμια: το εξωτερικό υποβαστάζει το βάρος της πίεσης, το ενδιάμεσο λειτουργεί ως εφεδρικό σε περίπτωση που θρυμματιστεί το εξωτερικό (πράγμα σπάνιο στις μέρες μας) και το τρίτο, το εσωτερικό, είναι για να παίζει ο επιβάτης.

Όσο γι’ αυτή τη μικρή τρυπούλα (φυσαλίδα) που βλέπουμε στο κάτω μέρος του παραθύρου, είναι εκεί ώστε να διασφαλίζει ότι το εξωτερικό τζάμι είναι αυτό που θα δεχτεί την πίεση του αέρα, αφήνοντας το εφεδρικό ενδιάμεσο τζάμι γι’ αυτό ακριβώς που υπάρχει: την περίπτωση έκτακτης ανάγκης!

Related Articles

Η τιτανομαχία Μάντσεστερ Σίτι – Ρεάλ Μαδρίτης για το Champions League την Τετάρτη στο Mega

Bury

Ford Ranger Raptor Black Force by Βροχίδης-Χατζής. Ακόμη πιο βελτιωμένο

cars

Μητέρα από τη Θεσσαλονίκη έκανε δώρο ζωής στον 35χρονο γιο της – Του δώρισε τον νεφρό της

cars

Εντατικοί αεροπορικοί βομβαρδισμοί του Ισραήλ στον Λίβανο – «Προετοιμασίες της Χεζμπολάχ για επιθέσεις μεγάλης κλίμακας»

wp_update-GSkibItV

Συγκρατημένες οι τιμές ηλεκτρικού ρεύματος τον Αύγουστο – Τα οικιακά τιμολόγια μετά την επιδότηση

wp_update-GSkibItV

Kia EV9 Concept. Η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Kia.

cars

Ο Euro NCAP αξιολογεί πλέον και την τεχνολογία υποβοήθησης οδήγησης.

cars

Ford Mustang Mach-E. Έχει λύσεις και για τη φόρτισή της

cars

Ο Μπάιντεν απέτισε φόρο τιμής στους Αμερικανούς πεσόντες του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου

Bury