Η Formula 1 θεωρείται -όχι άδικα- η κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι καλύτερες ομάδες, οι καλύτεροι οδηγοί, οι καλύτερες και πιο ιστορικές πίστες και η αίγλη μίας ιστορίας επτά δεκαετιών αρκούν για να λάβει αυτόν τον χαρακτηρισμό.
Αυτό το status, όμως, έρχεται με ένα σημαντικό κόστος για κάθε επιχειρηματία ή εταιρεία που θέλει να εμπλακεί με το σπορ. Πέραν των 200 εκ. δολαρίων που πρέπει να καταβάλει για να γίνει δεκτή μία ομάδα στο grid (ποσό που αναμένεται να τριπλασιαστεί στη νέα Συμφωνία Ομονοίας), τα έξοδα για την κατασκευή ενός μονοθέσιου είναι τρομακτικά υψηλά.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ και συζητήσεις με ανθρώπους του σπορ, είμαστε σε θέση να συντάξουμε μία λίστα με το κόστος κάθε ενός εκ των βασικών μερών κι εξαρτημάτων ενός μονοθέσιου F1, έστω και κατά προσέγγιση.
Το πιο ακριβό κομμάτι είναι ο κινητήρας, που κοστίζει περίπου 16 εκ. ευρώ, ανεξαρτήτως κατασκευαστή, με το σασί να ακολουθεί και τις πτέρυγες και το πάτωμα στα εξαψήφια ποσά.
Το πιο φθηνό είναι μία τετράδα ελαστικών, στα 2.680 ευρώ, αν και είναι βέβαιο πως είναι πολύ πιο ακριβά από τα περισσότερα σετ ελαστικών που θα βάζετε ποτέ στο αυτοκίνητό σας.
Αναλυτικά:
Εξάρτημα/Μέρος | Κόστος (σε ευρώ) |
Εμπρός πτέρυγα | 126.480 |
Ελαστικά (σετ) | 2.680 |
Φρένα | 70.000 |
Σασί | 632.000 |
Κινητήρας | 16.009.000 |
Τιμόνι | 44.690 |
Halo | 15.200 |
Κιβώτιο ταχυτήτων | 316.420 |
Πάτωμα | 126.000 |
Υδραυλικά | 152.000 |
Ντεπόζιτο | 27.700 |
Πίσω πτέρυγα | 107.000 |
Συνολικό κόστος: | 17.691.470 |
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
F1: Τα αποτελέσματα που πρέπει να φέρει ο Norris για να κερδίσει το πρωτάθλημα
Formula 1: Πόσο σημαντικός είναι ο βαθμός του ταχύτερου γύρου;