CARSNEWS
F1 & RACES

Εκθαμβωτική πολ ποζίσιον του Ράσελ στο Σίλβερστοουν, η Mercedes είναι και πάλι εδώ

ΠΑΝΟΣ ΔΙΑΜΑΝΤΗΣ

Η Mercedes επιβεβαίωσε ότι γύρισε για να μείνει στη μάχη της κορυφής της Formula 1, καθώς με τον Τζορτζ Ράσελ και τον Λιούις Χάμιλτον σημείωσε το 1-2 στις δοκιμές κατάταξης του GP Βρετανίας αφήνοντας στα 2 δέκατα πίσω τη McLaren του Λάντο Νόρις και στα 4 δέκατα τη Red Bull του Μαξ Φερστάπεν.

Η Mercedes έδειχνε να έχει βελτιωθεί σημαντικά στα τελευταία GP με τις συνεχείς αναβαθμίσεις της W15, όμως ελάχιστοι περίμεναν ότι στο πολύ γρήγορο σιρκουί του Σίλβερστοουν είχε αεροδυναμική απόδοση αντίστοιχη των McLaren και Red Bull για να τις ανταγωνιστεί, και πόσω μάλλον να τις κερδίσει, στις δοκιμές κατάταξης του GP Βρετανίας – 12ου φετινού γύρου της Formula 1.

Όμως οι Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον απέδειξαν ότι το “ασημένιο βέλος”, με τις διαδοχικές αναβαθμίσεις των τελευταίων αγώνων, έχει εξελιχθεί τόσο ραγδαία που πλέον μπορεί -μετά από δυόμισι χρόνια- να επαναφέρει την ομάδα του Μπράκλεϊ στη μάχη για τις πολ ποζίσιον και τις νίκες.

Ο Ράσελ ήταν σχεδόν δύο δέκατα ταχύτερος του Χάμιλτον και του Λάντο Νόρις της McLaren, καθώς οι τρεις Άγγλοι κλείδωσαν τις ισάριθμες πρώτες θέσεις της εκκίνησης στην πατρίδα του – αφήνοντας στην μόλις 4η θέση τον Μαξ Φερστάπεν. Εμπρός από τον Όσκαρ Πιάστρι, με την έτερη McLaren, αλλά και τον εντυπωσιακό Νίκο Χούλκενμπεργκ που έβαλε τη Haas του στην τρίτη σειρά της εκκίνησης.

Στην πρώτη τους περίοδο οι δοκιμές κατάταξης του Σίλβερστοουν διεξήχθησαν σε βρεγμένη άσφαλτο που στέγνωνε -με ένα τρίλεπτο βροχής-, αλλά σε στεγνή άσφαλτο και με σλικς ελαστικά στη 2η και 3η περίοδο.

Μια έξοδος του Μαξ Φερστάπεν στο τέλος της πρώτης περιόδου, με σλικς ελαστικά την ώρα που έβρεξε, είχε ως αποτέλεσμα να βγει ο Ολλανδός από το δρόμο και να προκαλέσει -όπως επιβεβαίωσε ο Κρίστιαν Χόρνερ στο τέλος- αρκετά ζημιά στο δάπεδο της Red Bull RB20.

Λίγα λεπτά νωρίτερα, επίσης με τα σλικς, είχε βγει από το δρόμο ο Σέρτζιο Πέρεζ με την έτερη RB20, κόλλησε στην αμμοπαγίδα και αποκλείστηκε στο Q1. Αυτή ήταν η έκπληξη της πρώτης περιόδου, ενώ η έκπληξη της δεύτερης ήταν ο αποκλεισμός του Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari που έμεινε με τον 11ο χρόνο στην εκπνοή του Q2.

Στην τελική μάχη του Q3, οι πρώτοι γύροι των δέκα βρήκαν τον Ράσελ ταχύτερο κατά 6 χιλιοστά του Νόρις, και τον Χάμιλτον ταχύτερο του Όσκαρ Πιάστρι στις δύο επόμενες θέσεις.

Όταν επέστρεψαν στην πίστα με φρέσκα ελαστικά για την τελική τους προσπάθεια, ο Νόρις δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του – αλλά το έκαναν οι δύο συμπατριώτες του της Mercedes, παρότι δεν ήταν ταχύτεροι στο πρώτο τμήμα της πίστας.

Αρχικά ήρθε ο Χάμιλτον με 1:25.990 για να ανέβει στην κορυφή, αλλά σύντομα τον εκθρόνισε από εκεί ο Ράσελ, με το 1:25.819 που του χάρισε την τρίτη πολ ποζίσιον της καριέρας του.

Παρά τη ζημιά στο δάπεδο, που υπέστη στην έξοδό του στο Q1 στην πολύ γρήγορη δεξιά Κοπς, ο Φερστάπεν κατάφερε να πάρει την 4η θέση από τον Πιάστρι, ενώ την εξάδα έκλεισε με μια έκπληξη μεγατόνων ο Χούλκενμπεργκ – αξιοποιώντας στο έπακρο τις μεγάλες αναβαθμίσεις της Haas αυτό το τριήμερο.

Στο Q2 η πρόσφυση της πίστας που στέγνωνε βελτιωνόταν διαρκώς, μέχρι και την εκπνοή, και ο Λεκλέρ έπεσε θύμα των συνθηκών με μια Ferrari που έτσι κι αλλιώς δεν έχει στο Σίλβερστοουν την ταχύτητα να ανταγωνιστεί τις Mercedes-McLaren-RBR. Από τις συνθήκες βρέθηκε να απειλείται και ο Φερστάπεν, που εντέλει κατάφερε να προκριθεί με τον 7ο χρόνο.

Το Q1 ξεκίνησε σε βρεγμένη πίστα με τα ενδιάμεσα ελαστικά βροχής για όλους. Καθώς ό,μως η ιδανική γρμμή στέγνωνε, σταδιακά οι ομάδες άρχισαν να επιλέγουν τα σλικς (τη μαλακή γόμα), και το ίδιο έκανε και ο Πέρεζ.

Ώσπου, στην είσοδο της Κοπς (όπου θα έβγαινε λίγο αργότερα και ο Φερστάπεν) ο Μεξικανός έχασε την πρόσφυση πατώντας σε ένα υγρό σημείο της ασφάλτου με τα σλικς ελαστικά του, βγήκε υποστρέφοντας στην αμμοπαγίδα και έμεινε κολλημένος εκεί – με αποτέλεσμα να βγουν οι κόκκινες σημαίες, και φυσικά ο οδηγός της RBR να αποκλειστεί από την 15άδα.

Όταν οι οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα, βγήκαν με τα σλικς (μαλακή γόμα), εσπευσμένα καθώς η βροχή ερχόταν και πάλι γοργά. Μαζί με τον Πέρεζ, από το Q1 αποκλείστηκε και ο Πιέρ Γκασλί που δεν μπήκε καν στην πίστα, διότι έχει δεχθεί πολλαπλές ποινές θέσεων στην εκκίνηση για την αλλαγή πλειάδας μηχανικών μερών της Alpine A425.

Related Articles

Φόρμουλα 1: Η νέα «διαστημική» πίστα στη Σαουδική Αραβία – Δείτε βίντεο και φωτογραφίες

cars

Formula 1: Πιο ελαφριά, πιο μικρά και πιο αποτελεσματικά τα μονοθέσια του 2026

cars

Η νέα έκδοση της Aston Martin DBX έχει αέρα F1

deleted-w9i2FI7l

Oscar Piastri says he is ‘thrilled and excited’ to sign new McLaren deal until 2026 ahead of Japanese Grand Prix

cars

Φόρμουλα 1: Νέα επιφάνεια οδοστρώματος στο Μόντρεαλ

cars

Ricciardo could feel new F1 chassis difference in China

Bury

Formula 1: Γυροσκοπική κάμερα χαρίζει φοβερά δυναμικά πλάνα!

F1 Vlog με guest star τον Πέτρο Πολυχρονίδη (video)

cars

Formula 1 confirms Pirelli as Global Tyre Partner until 2027 | Formula One World Championship Limited

cars