CARSNEWS
AUTONEWS

Σταϊκούρας: Ανάδειξη της Ελλάδας σε ισχυρό διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σημαντικό ρόλο στην Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, η οποία θέτει δύο βασικούς στόχους: Πρώτον, την ενδυνάμωση της αποτελεσματικότητας τoυ εθνικού συστήματος μεταφορών και logistics, η οποία – θυμίζω – έχει σημειώσει τεράστια πρόοδο την τελευταία πενταετία, με βάση και την έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας. Δεύτερον, την ανάδειξη της Ελλάδας ως ισχυρού διαμετακομιστικού κόμβου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης».

Αυτό τόνισε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, συμμετέχοντας στο «9ο ITS Conference» για τα Ευφυή Συστήματα Μεταφορών, σε κεντρικό αθηναϊκό ξενοδοχείο.

Όπως επεσήμανε «η δική μας προσπάθεια επικεντρώνεται σε τέσσερις άξονες:

1ον: Την αναβάθμιση των υποδομών, με τη δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων, την ενίσχυση του ρόλου του σιδηρόδρομου και τη σύνδεσή του με τους εμπορικούς λιμένες.

2ον: Τον ψηφιακό μετασχηματισμό, που θα συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του κλάδου.

3ον: Τη βιώσιμη και πράσινη εφοδιαστική, με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του τομέα.

4ον: Τη βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών του κλάδου».

Ολόκληρη η τοποθέτηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:

Θα ήθελα, καταρχάς, να σας ευχαριστήσω για την πρόσκληση να εκφράσω ορισμένες εισαγωγικές σκέψεις στο 9ο Συνέδριο ITS Hellas, το οποίο τα τελευταία χρόνια παρακολουθεί, με συνέπεια, τις εξελίξεις στον τομέα των ευφυών συστημάτων μεταφορών.

Η εισαγωγή νέων τεχνολογιών στις μεταφορές, και ιδιαίτερα στην εφοδιαστική αλυσίδα, είναι ένας καταλύτης προόδου, υπό την προϋπόθεση να είμαστε έτοιμοι να υιοθετήσουμε και να εφαρμόσουμε, σωστά, νέες πρακτικές.

Ρόλος και ευθύνη της πολιτείας είναι να ενθαρρύνει τη χρήση των σύγχρονων συστημάτων που αναπτύσσουν οι επιστημονικοί φορείς, έτσι ώστε να γίνεται ευκολότερο στις επιχειρήσεις να τα αξιοποιήσουν.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει σημαντικό ρόλο στην Εθνική Στρατηγική για την Εφοδιαστική Αλυσίδα, η οποία θέτει δύο βασικούς στόχους:

1ον. Την ενδυνάμωση της αποτελεσματικότητας τoυ εθνικού συστήματος μεταφορών και logistics, η οποία – θυμίζω – έχει σημειώσει τεράστια πρόοδο την τελευταία πενταετία, με βάση και την έκθεση της Παγκόσμιας Τράπεζας.

2ον. Την ανάδειξη της Ελλάδας ως ισχυρού διαμετακομιστικού κόμβου της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η δική μας προσπάθεια επικεντρώνεται σε τέσσερις άξονες:

1ον: Την αναβάθμιση των υποδομών, με τη δημιουργία νέων εμπορευματικών κέντρων, την ενίσχυση του ρόλου του σιδηρόδρομου και τη σύνδεσή του με τους εμπορικούς λιμένες.

2ον: Τον ψηφιακό μετασχηματισμό, που θα συμβάλλει στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών του κλάδου.

3ον: Τη βιώσιμη και πράσινη εφοδιαστική, με σκοπό τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του τομέα.

4ον: Τη βελτίωση του επιπέδου εκπαίδευσης των επαγγελματιών του κλάδου.

Εστιάζοντας στο πεδίο του ψηφιακού μετασχηματισμού, μία ουσιαστική πρωτοβουλία είναι η συμμετοχή του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο συγχρηματοδοτούμενο έργο FENIX.

Το «Ελληνικό Παρατηρητήριο Μεταφορών και Logistics» συνδέει ψηφιακά την ελληνική με την ευρωπαϊκή αγορά, παρέχοντας χρήσιμα ποιοτικά και ποσοτικά δεδομένα για τις εμπορευματικές ροές, τα οποία είναι απαραίτητα για τη χάραξη στρατηγικής και τη λήψη επιχειρηματικών αποφάσεων.

Με τις πρόσφατες εξελίξεις, τη συγκρότηση της Κυβερνητικής Επιτροπής και του Συμβουλίου της Εφοδιαστικής, προσδοκούμε ότι σύντομα θα έχουμε απτά αποτελέσματα ως προς το σκέλος της αξιοποίησης αυτής της δυνατότητας.

Στην ίδια κατεύθυνση, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υποστηρίζει την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια του τομέα, αναλαμβάνοντας δράση για την ενσωμάτωση των εναλλακτικών καυσίμων, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση.

Συγκεκριμένο παράδειγμα, το νέο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

Επιτρέψτε μου σε αυτό το σημείο να τονίσω ότι η αύξηση της χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην αστική εφοδιαστική έχει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αποτελεί βασική συνιστώσα της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.

Κλείνοντας, θα ήθελα να επαναλάβω τη σταθερή βούληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να συνεχίσει να εργάζεται, με σχέδιο και μεθοδικότητα, για την περαιτέρω ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Είμαστε εδώ για να διευρύνουμε την παραγωγική συνεργασία με όλους τους δημόσιους, ιδιωτικούς και επιστημονικούς φορείς που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, γιατί ο στόχος, πιστεύω, είναι κοινός.

Related Articles

Skoda Scala 1.6 TDi DSG7. Κίνηση υψηλού συμβολισμού και δυνατοτήτων

cars

Το 14ο GRAND PRIX στη Μόντσα την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου αποκλειστικά σε ΑΝΤ1 και ΑΝΤ1+

cars

Η Nissan λέει όχι στον εξηλεκτρισμό του νέου “Z”… προς το παρόν!

cars

Το Hyundai Alcazar είναι ένα νέο 7-θέσιο SUV.

cars

Επιστροφή στο μέλλον με το Renault 5 E-Tech Electric

cars

Φωτογραφίες των Τζάστιν και Χέιλι Μπίμπερ ξεπέρασαν 4 εκατομμύρια likes – Tα φιλιά μετά την ανακοίνωση της εγκυμοσύνης

Bury

McLaren 720S Le Mans. Γιορτάζοντας την ιστορική νίκη της F1 GTR το 1995!

cars

Welt: Η Χαμάς σχεδίαζε επιθέσεις επί γερμανικού εδάφους

cars

Το νέο DS 4 είναι το premium hatchback που ήθελε η DS Automobiles.

cars