CARSNEWS
F1 & RACES

F1 GP Ιαπωνίας: Προεπισκόπηση

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η Ferrari είχε εξαιρετικό ρυθμό στην Μελβούρνη σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Ωστόσο το έργο των Σάινθ-Λεκλέρ έγινε πολύ εύκολο έπειτα από την εγκατάλειψη του Φερστάπεν στις αρχές του αγώνα.

Θα μπορέσει, άραγε, η Ferrari να απειλήσει ουσιαστικά τον πανίσχυρο συνδυασμό των Φερστάπεν-Red Bull σε μία πίστα με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά όπως η Suzuka; Η πανέμορφη ιαπωνική πίστα δεν έχει υπάρξει ιδιαίτερα φιλόξενη για τα κόκκινα μονοθέσια τα τελευταία χρόνια. Η πιο πρόσφατη νίκη οδηγού της Ferrari εκεί ήταν εκείνη του μεγάλου Μίχαελ Σουμάχερ πριν από 20 ολόκληρα χρόνια!

Επιπλέον η χάραξη της διαδρομής ταιριάζει γάντι τόσο στα χαρακτηριστικά της RB20 όσο και στον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός θα επιθυμεί όσο τίποτε άλλο να κλείσει γρήγορα την κακή παρένθεση της Αυστραλίας με μία κυριαρχική εμφάνιση στην έδρα της Honda.

Υπενθυμίζουμε ότι εκεί ο Μαξ εξασφάλισε μαθηματικά το 2022 τον τίτλο των οδηγών, ενώ πέρσι η Suzuka υπήρξε το θέατρο της στέψης για την Red Bull! Και μάλιστα με τον εντονότερο ανταγωνισμό να προέρχεται τότε όχι από την Ferrari αλλά από την McLaren.

Τα πορτοκαλί μονοθέσια αναμένονται πολύ ισχυρά στην πρώτη πίστα του προγράμματος που ταιριάζει στα χαρακτηριστικά τους. Θα έχουμε, άραγε, μάχη τριών ομάδων για την κορυφή στην Ιαπωνία;

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Σχεδιασμένη από τον Ολλανδό Johannes Hugenholtz, η Suzuka-που άνοιξε της πύλες της το 1962- προοριζόταν από την Honda ως πίστα δοκιμών αλλά και ως εν δυνάμει τοποθεσία διεξαγωγής αγώνων. Η ανισόπεδη 5,807 χιλιομέτρων διαδρομή της έχει το σχήμα του «οκτώ» και περιέχει μερικά από τα πιο όμορφα και δύσκολα σημεία του καλεντάρι.

Αρχίζουμε με το πέρασμα από την ταχύτατη στροφή 1, μέσα από τα εξαιρετικά τεχνικά Esses. Συνεχίζουμε στις δύο Degner περνώντας κάτω από τη γέφυρα. Για το συγκεκριμένο αυτό τμήμα αλλά και συνολικά για έναν γύρο της πίστας αξίζει να δείτε τις pole position του Μίχαελ Σουμάχερ από το 2000 ως το 2002. Κάθε μία από αυτές κατέχει ξεχωριστή θέση στα αριστουργήματα του μεγάλου Γερμανού.

Ακολουθούν το hairpin και η Spoon curve (95 μέτρα, περίπου, ψηλότερα από την πρώτη στροφή) για να φτάσουμε στην πίσω μεγάλη ευθεία. Η ευθεία περνάει επάνω από τις Degner και περιέχει την flat-out, επικίνδυνη 130R.  Ο γύρος τελειώνει με το τεχνικό σικέιν Triangle, θέατρο της πρώτης σύγκρουσης των Prost-Senna το 1989.

Όπως και στο Μονακό, υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS, στην κεντρική ευθεία. Aρκετοί οδηγοί έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν και δεύτερη ζώνη στην πίσω ευθεία. Η καρό σημαία πέφτει έπειτα από 53 γύρους.

Ελαστικά

Τα πλευρικά φορτία που αναπτύσσονται κατά τις «κολασμένες» αλλαγές διεύθυνσης στη διάρκεια του γύρου καταπονούν τα μηχανικά μέρη αλλά και τα ελαστικά. Για τον λόγο αυτό η Pirelli φέρνει τις C1, C2 και C3 γόμες ως τις soft, medium και hard αντίστοιχα. 

Η τραχιά άσφαλτος συμβάλει και εκείνη στην αυξημένη φθορά των ελαστικών. Έτσι, ως πιο πιθανή στρατηγική προβάλλει εκείνη των δύο στάσεων. Καθώς, όμως, ο αγώνας διεξάγεται φέτος σε διαφορετική εποχή από ότι συνήθως, η πιθανότητα βροχόπτωσης την Κυριακή είναι αρκετά μεγάλη.

Τηλεοπτική κάλυψη

Το τριήμερο θα καλυφθεί τηλεοπτικά από τον ANT1+ και ετεροχρονισμένα από τον ANT1. Είστε έτοιμοι για πρωινό ξύπνημα; Οι ώρες μετάδοσης κάθε περιόδου είναι:

  • Παρασκευή 05/04

    05:30: FP1

    09:00: FP2
  • Σάββατο 06/04

    05:30: FP3

    09:00: Κατατακτήριες δοκιμές
  • Κυριακή 07/04

    08:00: Αγώνας

Related Articles

H Racing Point θα γίνει Aston Martin F1!

cars

Ο Verstappen στην τελευταία Pole του 2021!

cars

Επίσημο: Στη Red Bull Racing o Sergio Perez

cars

LIVE: Η επίσημη παρουσίαση του μονοθεσίου του 2022

cars

Ποινή για αλλαγή κινητήρα στον Hamilton, αλλάζουν οι ισορροπίες στην Τουρκία (vid)

cars

Η Renault επίσημος χορηγός του 40ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθηνών

cars

Το GP της Μόντσα όπως το έζησε ο Rosberg (video)

cars

Formula 1: Νικητής ο Φερστάπεν στο Grand Prix της Ίμολα – Μπροστά από τον Λάντο Νόρις

cars

Andretti’s F1 bid given FIA green light as new team one step closer to joining championship

cars